Gå til innhold

Datter i opprør

Anbefalte innlegg

Gjest – mor i tvil nå
Skrevet

Datteren min på 15 år er i fullstendig opprør. Jeg og faren bor ikke sammen. Jeg har regler her hjemme som hun ikke følger. Det går på at hun er sammen med gutter på over 20 år. Hun holder ikke innetider, og tar ikke tlf når jeg ringer. Hun lyver og jeg mister tillitt. Ble skikkelig sint på henne i forrige uke, og sa at dette gikk jeg ikke med på. jeg var såpass sint å sa at hun kunne høre om hennes far kunne ta over dette ansvaret. I sinne drar hun til far, og insisterer på å flytte dit nå etter å ha vært der 1 uke. Må legge til at jeg og far ikke kommuniserer særlig bra, og alt går via sms, noe som kan missforstås. den siste uka har min datter sendt mange stygge sms til meg, og forteller at hun har det så bra som hun aldri før har hatt det, selv om hun har hatt lite kontakt med sin far tidligere. Hun sier i klartekst at nå kan jeg ha det så godt, og at alt er min feil fordi jeg er hysterisk og ikke lar henne få gjøre som hun vil.

Hvordan takle dette i kampens hete.

Fortsetter under...

Gjest ChiengMai
Skrevet

''jeg var såpass sint å sa at hun kunne høre om hennes far kunne ta over dette ansvaret.''

Snakk om å miste hodet fullstendig i kampens hete, nettopp noe som gir dattera di en gylden mulighet til "å komme seg bort". Og nå får du ris til egen bak og mister kontrollen over henne. Lurt.

Det verste er vel at ho er såpass gammel nå at det er vanskelig å nekte henne å bo hos faren om han sier seg enig. Du får håpe han tar grep og ikke lar alt flyte ut, så finner kanskje dattera di ut at gresset ikke er så mye grønnere på den andre siden.

Gjest mor i tvil nå
Skrevet

''jeg var såpass sint å sa at hun kunne høre om hennes far kunne ta over dette ansvaret.''

Snakk om å miste hodet fullstendig i kampens hete, nettopp noe som gir dattera di en gylden mulighet til "å komme seg bort". Og nå får du ris til egen bak og mister kontrollen over henne. Lurt.

Det verste er vel at ho er såpass gammel nå at det er vanskelig å nekte henne å bo hos faren om han sier seg enig. Du får håpe han tar grep og ikke lar alt flyte ut, så finner kanskje dattera di ut at gresset ikke er så mye grønnere på den andre siden.

Ja jeg er den første å innrømme at jeg mistet hodet. Men etter stadige tilittsbrudd og motgang datt det ut av meg. Har vært ekstremt tolerang i lange tider, selv om ikke dette er ment som en unskyldning. Ønsker selvfølgelig å ha et godt forhold til barnet mitt.

Gjest Maybeelin
Skrevet

Ja jeg er den første å innrømme at jeg mistet hodet. Men etter stadige tilittsbrudd og motgang datt det ut av meg. Har vært ekstremt tolerang i lange tider, selv om ikke dette er ment som en unskyldning. Ønsker selvfølgelig å ha et godt forhold til barnet mitt.

Synes det virker om du har vært tålmodig alt for lenge! Det hun har gjort mot deg kan ikke aksepteres av en på hennes alder. Huff jeg gruer meg virkelig til min datter kommer i den alderen, for den alderen og jenter er jammen ikke lett..Husker selv hvordan jeg var mot min mor...grøss og gru! Heldigvis er vi verdens beste "venninner" i dag men da det sto på som værst, unner jeg ingen mor.

Jeg synes du rett og slett skal se hvordan det går hos faren hennes. Samtidig som du kan si til henne at hvis hun kan begynne å respektere deg og dine regler så må hun selvfølgelig få lov til å flytte tilbake til deg.. men la det bli litt mer på dine premisser. Hun høres faktisk litt bortskjemt ut (Men hvem er ikke det på den alderen...) Virker om hun bare vil straffe deg med å si at hun har det så bra nå, bare fordi hun er sur på deg over det som skjedde. Det vil sikkert gå over etter hvert og hun vil begynne å savne deg igjen og hverdagen kommer tilbake så bare gi det litt tid. Blir det for ille kan du jo også kontakte et familievernskontor og høre om råd der. Kanskje lurt om dere alle tre, du henne og faren kommer et sted hvor dere kan få litt faglig hjelp til å løse dette.

Håper det går bra, masse lykke til, du virker som en oppegående og fin mor! :-)

Skrevet

Hva sier pappa om at hun flyr med mye eldre gutter da? Jeg skal ikke si noe om noe mer siden jeg ikke har erfaring men akkurat det hadde jeg steilet gjennom tre tak av.

Gjest mor i tvil nå
Skrevet

Hva sier pappa om at hun flyr med mye eldre gutter da? Jeg skal ikke si noe om noe mer siden jeg ikke har erfaring men akkurat det hadde jeg steilet gjennom tre tak av.

Hos far er det tydeligvis greit, dermed blir det også bedre å være der.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...