Gå til innhold

Nett-TV hakker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bildene står stille ca. 1-3 sek.

ER det dårlig minne, MB RAM. Eller har det med skjermkort å gjøre? Adsl-en funker fint.

Eller prossessor-kapasiteten?

Fortsetter under...

Skrevet

Hvis det er NRK så har de ofte dårlig kapasitet. Kan hende det funker bedre en annen tid på døgnet.

Skrevet

Så på nrk nett tv selv i går kveld, og da stoppa det opp et par ganger ja. Regner med det var nettsidene, da det ikke har vært slik tidligere.

Skrevet

Hvis det er NRK så har de ofte dårlig kapasitet. Kan hende det funker bedre en annen tid på døgnet.

Yepp, du hadde rett! Det funker!

Gjest pærebrus875
Skrevet

Har du lite minne kan det godt gjøre at det hakker. Få noen som kan litt pc til å sjekke om du har alt for mange programmer som kjører i bakgrunnen uten at du vet det :).

Når det gjelder nrk så var det ihvertfall slik for et par år siden at både jeg og en jeg kjenner (ulik internettleverandør og ulik by) begge måtte velge LAVERE hastighet på nett-tv enn det vi faktisk hadde. Da hakket det ikke det hele tatt. Så gå der hvor du kan endre slikt og skru ned litt og se om det hjelper.

hare1365380455
Skrevet

Jeg har sett på nrk nett-tv i dag, og det hakket ikke.

Annonse

Skrevet

Har du lite minne kan det godt gjøre at det hakker. Få noen som kan litt pc til å sjekke om du har alt for mange programmer som kjører i bakgrunnen uten at du vet det :).

Når det gjelder nrk så var det ihvertfall slik for et par år siden at både jeg og en jeg kjenner (ulik internettleverandør og ulik by) begge måtte velge LAVERE hastighet på nett-tv enn det vi faktisk hadde. Da hakket det ikke det hele tatt. Så gå der hvor du kan endre slikt og skru ned litt og se om det hjelper.

Takker og bukker.. Jeg har mange programmer som kjører i bakgrunnen, men aner ikke hva jeg kan stoppe, eller hvordan jeg skal holde styr på de greiene. Nå har jeg bestilt mer minne.

Jeg valgte lavere hastighet enn jeg faktisk hadde, uten at det hjalp. Det var nok hektisk for NRK akkurat da det hakket sånn, for nå har jeg sett det jeg skulle uten problemer (og uten mer minne foreløpig).

Gjest pærebrus875
Skrevet

Takker og bukker.. Jeg har mange programmer som kjører i bakgrunnen, men aner ikke hva jeg kan stoppe, eller hvordan jeg skal holde styr på de greiene. Nå har jeg bestilt mer minne.

Jeg valgte lavere hastighet enn jeg faktisk hadde, uten at det hjalp. Det var nok hektisk for NRK akkurat da det hakket sånn, for nå har jeg sett det jeg skulle uten problemer (og uten mer minne foreløpig).

Et tips til hva du kan stoppe ihvertfall... åpne ulike programmer du har installert og se i innstilliger, ofte kan du velge vekk at du har en slags hurtigstart kjørende, vet Word og brenneprogram ofte har et "lite" program kjørende, slik at det skal ta kortere tid for deg å åpne hovedprogrammet når det trengs. F eks når du setter i en cd så registrer det lille programmet dette, og starter resten. Hvis du har en snarvei til f eks brenneprogrammet lett tilgjengelig, trengs ikke slike "små-programmer", etter min mening.

Altfor mange av dem gjør at alt tar lengre tid og åpne, og da er vitsen borte.

Hvis du tørr, kan du også prøve Start - Kjør . skriv msconfig og velg oppstart. Ser du navn på programmer der som du ikke trenger, da dem vekk. F eks virusprogram må stå der. Word og lignende må ikke, og da vil ikke de programmene du haker vekk der starte opp mer. Angrer du er det bare å gjøre det samme igjen, men sette hake på de du vil ha tilbake.

Lite tips fra meg bare :). Ofte jeg fikser pcer for venner og da er dette første jeg gjør. De blir overasket over hvor raskt pcen starter og hvor lett alt går, bare av å ta vekk "unyttige" ting der.

Skrevet

Et tips til hva du kan stoppe ihvertfall... åpne ulike programmer du har installert og se i innstilliger, ofte kan du velge vekk at du har en slags hurtigstart kjørende, vet Word og brenneprogram ofte har et "lite" program kjørende, slik at det skal ta kortere tid for deg å åpne hovedprogrammet når det trengs. F eks når du setter i en cd så registrer det lille programmet dette, og starter resten. Hvis du har en snarvei til f eks brenneprogrammet lett tilgjengelig, trengs ikke slike "små-programmer", etter min mening.

Altfor mange av dem gjør at alt tar lengre tid og åpne, og da er vitsen borte.

Hvis du tørr, kan du også prøve Start - Kjør . skriv msconfig og velg oppstart. Ser du navn på programmer der som du ikke trenger, da dem vekk. F eks virusprogram må stå der. Word og lignende må ikke, og da vil ikke de programmene du haker vekk der starte opp mer. Angrer du er det bare å gjøre det samme igjen, men sette hake på de du vil ha tilbake.

Lite tips fra meg bare :). Ofte jeg fikser pcer for venner og da er dette første jeg gjør. De blir overasket over hvor raskt pcen starter og hvor lett alt går, bare av å ta vekk "unyttige" ting der.

Tusen takk for svar. Jeg skal ta sikkerhetskopi, før jeg tør å kjøre sånn msconfig.

Men jeg aner ikke hva de programmene er til, som jeg ser i oppgavebehandleren.

Det som tar mest ressurser, er:

CCAPP.EXE (???), WINWORD.EXE (det er kanskje word?), iexplore.exe (det er jo internett), explorer.exe (er ikke sikker på hva det er!), msnmsgr.exe tar litt ( det er vel MSN), CCSETMGR.EXE (aner ikke hva det er) og svchost.exe (aner ikke).

Ellers så har jeg det riktig bra med pc-en min - utrolig nok kanskje, når jeg er grønn på disse programgreiene?

Gjest pærebrus875
Skrevet

Tusen takk for svar. Jeg skal ta sikkerhetskopi, før jeg tør å kjøre sånn msconfig.

Men jeg aner ikke hva de programmene er til, som jeg ser i oppgavebehandleren.

Det som tar mest ressurser, er:

CCAPP.EXE (???), WINWORD.EXE (det er kanskje word?), iexplore.exe (det er jo internett), explorer.exe (er ikke sikker på hva det er!), msnmsgr.exe tar litt ( det er vel MSN), CCSETMGR.EXE (aner ikke hva det er) og svchost.exe (aner ikke).

Ellers så har jeg det riktig bra med pc-en min - utrolig nok kanskje, når jeg er grønn på disse programgreiene?

prøv å søk på pcen hvor programmene som kjører ligger. Ligger det i en mappe du aldri har lagt inn, så kan det være virus osv... da er det bare å få det vekk.

Legg inn f eks avg antivirus og avg antispyware, får begge gratis (men er 30 dagers versjon av antispywareen.. men den fungerer,så lenge du åpner programmet osv selv, det vil ikke kjøre i bakgrunnen og passe på selv, bare søk noen ganger i måneden med det så er det fint)

http://free.grisoft.com/doc/2/

http://free.grisoft.com/doc/download-free-anti-spyware/us/frt/0

Der er de 2. De kan hjelpe med å fjerne massevis, og som sagt, finn ut hvor programmene ligger. Alt som ligger i windowsmappa er stort sett trygt, og skal kjøre.

www.tasklist.org er også fin, søk på programmet du lurer på så vil du få beskrivelse av hva det er, f eks noen programmet har samme navn som windowsprogrammer, MEN ligger i en annen mappe enn der hvor windowsprogram skal være. Så har du 2 med samme navn, sjekk hvor de ligger hen. Er ikke alltid beskrivelsene stemmer helt, jeg fikk beskjed at et program som kjørte var virus. Så jeg fjernet det.. Så la jeg inn windows på ny (typen har en cd liggende ;-) ) og der var den igjen! søkte litt mer på andre sider, den hører til windows... så luk ut de som du med engang skjønner er noe, dette programmet jeg tok vekk lå i windowsmappa..

får du vekk alt som ligger andre steder og ikke burde kjøre så hjelper det. Så kan du få noen andre til å se på windows/"windows" programmene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...