Gjest Effie F Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Hei Jeg har hatt plagsomme muskelsmerter en tid og etter svært grundig undersøkelse hos allmenlege ser det ut til at jeg har diagnosen PMR (Polymyalgia revmatika) . Det blir foreslått behandling med kortisonpreparater. Jeg ønsker å vite mer om diagnosen før jeg eventuelt går på en kortisonbehandling fordi jeg er svært skeptisk til bivirkningene. -Familiært har jeg svært høy risiko for benskjørehet; jeg har også stofskifteproblemer og tar daglig thyroxintabletter. Jeg er opptatt av, og mener å være godt orientert om alternativ medisin og sunt kosthold. Derfor vil jeg gjerne orientere meg om hvilke alternative muligheter for behandling som kan være aktuelt her. Jeg er absolutt motivert for å forsøke alternative metoder før jeg utsetter meg for kortisonbehandling 1. Kan sykdomen gå over av seg selv? - eller kan det være risikofylt å ikke la seg behandle. 2. Finnes det alternative behandlinger som kan settes i verk 3. Hvordan bør jeg tilpasse min fysiske aktivitet i forhold til sykdomen ? (Trening? Hvile? ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/290502-pmr-diagnose/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stig Bruset - Alt. medisin Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Jeg har arbeidet med integrert medisin i over tyve år, men dessverre ikke sett noen alternativ behandling som hjelper mot PMR. Vi har testet diett, faste, kosttilskudd, urter og akupunktur uten vesentlig effekt. Dette er litt underlig for både revmatoid artritt (RA) og slitasjegikt (artrose) kan respondere bra på alternativ behandling. Kortison har en frapperende god effekt på PMR og pleier å gi resultater i løpet av dager. Vedlikeholdsdosen er oftest så lav at det ikke er store farer for bivirkninger og ofte forsvinner sykdommen etter 1,5-2 år. Under kortisonbehandlingen vil jeg anbefale å unngå hurtige karbohydrater for å motvirke diabetes og ta tilskudd av vitamin D, K, kalsium og magnesium for å forebygge benskjørhet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/290502-pmr-diagnose/#findComment-2333279 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.