Gå til innhold

Gulv av eik eller valnøtt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i utgangspunktet temmelig lei av "vanlig" parkett. Vi har hatt eik 3-staversparkett i 9 år nå, og jeg er moden for noe annet når vi skal legge gulv i vår nye bolig. Ville helst hatt heltre-gulv, men det går ikke pga fundamentet.

Har lagt min elsk på mørke valnøtt-gulv. Men har fått noen tilbakemeldinger på at man veldig fort kan bli lei av dette også, så jeg håper flere har tilbakemeldinger på dette, gulvet koster tross alt nærmere 1000 kr kvadraten... :-O !!

Eik 1-staversparkett er også ganske pent, det blir ikke helt det samme vi har nå, men et kompromiss dersom mørke gulv blir for dristig.

Hva sier dere? :-)

Fortsetter under...

Skrevet

Gulv varer i maaaaange år, så jeg ville garantert ha valgt noe mer klassisk noe, slik som f eks eik, som man sannsynligvis fortsatt liker om 30 år (eventuelt at den nye kjøperen liker det).

Skrevet

Jeg vet bare at søstra mi fikk lagt gulv i mørk kirsebær og angret uka etterpå... Alt vises utrolig mye bedre på mørke gulv! Selv synes jeg lyse gulv er mye triveligere.

Gjest vi har valnøtt
Skrevet

Vi har akkurat pusset opp og lagt nytt gulv, hadde tidligere Sørlandsbjørk, lyst og trivelig :)

Nå har vi Valnøtt, skipsgulv, er kjempefornøyd, det blei mye lunere liksom.

Joda du ser mye på det mørke gulvet, men det gjorde vi jammen med det lyse også, så for oss er det helt "hipp som happ". Vasker/støvsuger ikke mer enn hva jeg gjorde tidligere.

Har ikke ordentlig gulv da, vi har laminat (Allock)

Dette er en smakssak.

Skrevet

Hva er galt med fundamentet siden dere ikke kan legge heltregulv?

Skrevet
  Lillemus skrev (På 12.11.2007 den 9.05):

Jeg vet bare at søstra mi fikk lagt gulv i mørk kirsebær og angret uka etterpå... Alt vises utrolig mye bedre på mørke gulv! Selv synes jeg lyse gulv er mye triveligere.

Enig med deg, skjoldene synes mye lettere på mørke gulv.

Annonse

Skrevet
  Sofline skrev (På 12.11.2007 den 14.47):

Hva er galt med fundamentet siden dere ikke kan legge heltregulv?

Detaljer.. det går ikke :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...