Gjest mij Skrevet 12. november 2007 Skrevet 12. november 2007 Jeg er i utgangspunktet temmelig lei av "vanlig" parkett. Vi har hatt eik 3-staversparkett i 9 år nå, og jeg er moden for noe annet når vi skal legge gulv i vår nye bolig. Ville helst hatt heltre-gulv, men det går ikke pga fundamentet. Har lagt min elsk på mørke valnøtt-gulv. Men har fått noen tilbakemeldinger på at man veldig fort kan bli lei av dette også, så jeg håper flere har tilbakemeldinger på dette, gulvet koster tross alt nærmere 1000 kr kvadraten... :-O !! Eik 1-staversparkett er også ganske pent, det blir ikke helt det samme vi har nå, men et kompromiss dersom mørke gulv blir for dristig. Hva sier dere? :-) 0 Siter
morsan Skrevet 12. november 2007 Skrevet 12. november 2007 Gulv varer i maaaaange år, så jeg ville garantert ha valgt noe mer klassisk noe, slik som f eks eik, som man sannsynligvis fortsatt liker om 30 år (eventuelt at den nye kjøperen liker det). 0 Siter
Lillemus Skrevet 12. november 2007 Skrevet 12. november 2007 Jeg vet bare at søstra mi fikk lagt gulv i mørk kirsebær og angret uka etterpå... Alt vises utrolig mye bedre på mørke gulv! Selv synes jeg lyse gulv er mye triveligere. 0 Siter
Gjest vi har valnøtt Skrevet 12. november 2007 Skrevet 12. november 2007 Vi har akkurat pusset opp og lagt nytt gulv, hadde tidligere Sørlandsbjørk, lyst og trivelig Nå har vi Valnøtt, skipsgulv, er kjempefornøyd, det blei mye lunere liksom. Joda du ser mye på det mørke gulvet, men det gjorde vi jammen med det lyse også, så for oss er det helt "hipp som happ". Vasker/støvsuger ikke mer enn hva jeg gjorde tidligere. Har ikke ordentlig gulv da, vi har laminat (Allock) Dette er en smakssak. 0 Siter
Sofline Skrevet 12. november 2007 Skrevet 12. november 2007 Hva er galt med fundamentet siden dere ikke kan legge heltregulv? 0 Siter
Jølsen Skrevet 12. november 2007 Skrevet 12. november 2007 Jeg vet bare at søstra mi fikk lagt gulv i mørk kirsebær og angret uka etterpå... Alt vises utrolig mye bedre på mørke gulv! Selv synes jeg lyse gulv er mye triveligere. Enig med deg, skjoldene synes mye lettere på mørke gulv. 0 Siter
Gjest mij Skrevet 12. november 2007 Skrevet 12. november 2007 Hva er galt med fundamentet siden dere ikke kan legge heltregulv? Detaljer.. det går ikke :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.