ambiente Skrevet 12. november 2007 Skrevet 12. november 2007 Jeg må bare dele gulloppskrifta mi... TRENING! Prioriterer du bevegelse, aktivitet eller trening hver dag kan du faktisk spise hva du vil uten å legge på deg. Fordi: trening øker forbrenningen. Ikke bare når du holder på, men selv en spasertur gjør at du har høyere forbrenning etterpå enn om du hadde ligget på sofaen. Trening og bevegelse er også ypperlig for å regulere apetitten. Du føler deg fortere mett og tilfreds. Selv er jeg slank men unner meg absolutt ALT jeg vil ha, ingen forsakelser overhode. Jeg går ikke opp i vekt fordi jeg prioriterer å trene mye. Lytt til kroppen din og spill på lag. Mat er en del av livskvaliteten og kosen. Var på besøk hos svigers i helga og ble servert farsdagskake. Det var TRIST å se mor i huset sitte med svart kaffe..Jeg mener bestemt at trening gir kroppen balanse. Flere som har erfart det samme? 0 Siter
Gjest anonym på det Skrevet 12. november 2007 Skrevet 12. november 2007 Jeg spiser egentlig ganske vanlig i julen. Jeg prøver å spise sunt i hverdagene, så derfor unner jeg meg noe godt en kveld i helgen. I julen blir det nok på samme måte, og vi pleier heller ikke ha mange tunge middager. Jeg prøver å spise normalt, og jeg trener også hver uke. Litt kos må med! ;-) 0 Siter
Piraye Skrevet 12. november 2007 Skrevet 12. november 2007 Dette er ikke akkurat noen statshemmelighet, det er jo egentlig noe de aller fleste har visst i ganske mange år da. :-) Så jeg tenker du finner ganske mange som har "efart" det samme som deg. 0 Siter
Lillemus Skrevet 12. november 2007 Skrevet 12. november 2007 Javisst. ) Jo mer man rører på seg, jo mer kan man spise. Men man bør alikevel ikke stappe innpå alt mulig usunt av den grunn, det legger seg på innsiden av blodårene uansett. 0 Siter
ambiente Skrevet 12. november 2007 Forfatter Skrevet 12. november 2007 Dette er ikke akkurat noen statshemmelighet, det er jo egentlig noe de aller fleste har visst i ganske mange år da. :-) Så jeg tenker du finner ganske mange som har "efart" det samme som deg. Jo, men like fullt er det folk som går rundt og slanker seg og ikke unner seg en halv pepperkake i førjulstida.. En god ting kan ikke sies for ofte! 0 Siter
Piraye Skrevet 12. november 2007 Skrevet 12. november 2007 Jo, men like fullt er det folk som går rundt og slanker seg og ikke unner seg en halv pepperkake i førjulstida.. En god ting kan ikke sies for ofte! DET er sant, men det er ikke for at de ikke -vet- at det er det beste(ørene har jo blitt tutet full i gudhjelpes hvor mange år!), det er jo fordi de ikke gidder å gjøre det som trengs. Jaja, dem om det. Jeg kan hvertfall spise omtrent hva jeg vil, når jeg vil og hvor mye jeg vil;fordi jeg trener. :-) 0 Siter
Nellie Skrevet 12. november 2007 Skrevet 12. november 2007 Dette er jo ikke akkurat rakettforskning heller.. Og noen har grunner for å legge på seg, selv om de er aldri så aktive, det kan være pga medisiner de behøver eller stoffskifteproblemer. Men trening er somregel alltid av et gode uansett, jeg har ikke vektproblemer selv, men treningen gir meg mye på det psykiske planet, ingenting er mer stressforebyggende for meg enn å komme meg ut å gå/løpe, i tillegg til alle de helsemessige gevinstene på at en orker mer, får bedre kondis, og større utholdenhet. 0 Siter
Sofline Skrevet 12. november 2007 Skrevet 12. november 2007 Hvis man vil holde seg sunn, kan man ikke spise hva som helst uansett hvor mye man trener. :-) 0 Siter
Jølsen Skrevet 12. november 2007 Skrevet 12. november 2007 Jeg skjønner ikke helt hvor du vil med dette. At trening er sunt og at mosjon forebygger overvekt er da noe alle vet? Men sikkert greit med litt påminnelse for de som spiser mye i jula :-) 0 Siter
fresja Skrevet 12. november 2007 Skrevet 12. november 2007 Fet er nok ikke alle som trener som kan spise hva de vil. har en venninne som jeg vet trener mye. Hun har alltid hatt for mange kg å drasse på (dvs etter to tette svangerskap). En gang tok hun av; da lå hun på sykehus nesten en måned pga komplikasjoner etter en enkel operasjon. Disse kiloene kom gradvis på igjen, selv om hun trente mye. 0 Siter
Babette Skrevet 12. november 2007 Skrevet 12. november 2007 Jeg tviler på at svigermor kunne ha spist alt hun har lyst på selv om hun hadde trent hver dag. Det har med alder å gjøre, og forbrenningen reduseres ganske drastisk sånn ca. etter fylte 50. Mange merker stor forskjell allerede når de passerer 40. Ikke dermed sagt at man ikke kan holde seg slank likevel, men for de aller fleste krever det større innsats og noe forsakelse. 0 Siter
Lillemus Skrevet 12. november 2007 Skrevet 12. november 2007 Jeg tviler på at svigermor kunne ha spist alt hun har lyst på selv om hun hadde trent hver dag. Det har med alder å gjøre, og forbrenningen reduseres ganske drastisk sånn ca. etter fylte 50. Mange merker stor forskjell allerede når de passerer 40. Ikke dermed sagt at man ikke kan holde seg slank likevel, men for de aller fleste krever det større innsats og noe forsakelse. Og selv om man er slank og trener mye så betyr ikke det at man kan spise hva man vil og hvor mye man vil. Transfett er like fordømt usunt uansett f.eks. 0 Siter
Babette Skrevet 12. november 2007 Skrevet 12. november 2007 Og selv om man er slank og trener mye så betyr ikke det at man kan spise hva man vil og hvor mye man vil. Transfett er like fordømt usunt uansett f.eks. Ja, men det blir en annen diskusjon. Det var vel ikke sunnhetshensyn hun siktet til. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.