Gå til innhold

Urinveisinfeksjon!

Anbefalte innlegg

Gjest kjekt å vite
Skrevet

Jeg har vært til legen pga svie ved vannlating + hovne lymfekjertler.Legen kom fram til at det var urinveisinfeksjon(Clamydia ble utelukket)og jeg har nå fått antibiotika som skal ta knekken på infeksjonen.

Det jeg lurer på er om det er smittsomt(SOS)? Jeg tror ikke det men... jeg lurer.Jeg lurer også på om det er vanlig med hovne lymfekjertler i forbindelse med urinveisinfeksjon?

Trygve Talseth, Urolog
Skrevet

En vanlig urinveisinfeksjon gir ikke hovne lymfeknuter i lysken.

Hva dette er, og om det er smittsomt, må du ta opp med legen. Er du det minste usikker, må du bruke kondom inntil du får dette klart.

Gjest Fortvilet
Skrevet

En vanlig urinveisinfeksjon gir ikke hovne lymfeknuter i lysken.

Hva dette er, og om det er smittsomt, må du ta opp med legen. Er du det minste usikker, må du bruke kondom inntil du får dette klart.

Legen kjente til og med på kjertlene og sa de kom av infeksjonen.Så det var jo dårlig.Følte også selv at det ikke helt hang sammen.

Gir Klamydia hovne kjertler da? Har hatt fast partner i ett år.Testet meg både før jeg gikk inn i forholdet og nå for en uke siden hos legen.Hvis så så må de være temmelig talentløse i allefall.

Har hatt mye eggehvite i urinen tidligere i år uten at de har funnet ut noe av det.Kan det ha noen sammenheng?

Trygve Talseth, Urolog
Skrevet

Legen kjente til og med på kjertlene og sa de kom av infeksjonen.Så det var jo dårlig.Følte også selv at det ikke helt hang sammen.

Gir Klamydia hovne kjertler da? Har hatt fast partner i ett år.Testet meg både før jeg gikk inn i forholdet og nå for en uke siden hos legen.Hvis så så må de være temmelig talentløse i allefall.

Har hatt mye eggehvite i urinen tidligere i år uten at de har funnet ut noe av det.Kan det ha noen sammenheng?

Men urinveisinfeksjon forstår vi vanligvis infeksjon i urinblæren. Lymfeknutene i lysken har ikke noe med urinblæren å gjøre. - En akutt klamydia-infeksjon kan gi hovne lymfeknuter - på samme måte som alle infeksjoner i urinrør/pemnis/pungen/lår/legg.

Eggehvite i urinen har nok heller ikke noen sammenheng med dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...