villee Skrevet 12. november 2007 Skrevet 12. november 2007 Jeg har lyst til å lage risotto med kjøttdeig og ris, men er det noen som har god oppskrift? Og har en del ris igjen fra middagen igår - kan jeg bruke den som er ferdig kokt? 0 Siter
Lillemus Skrevet 12. november 2007 Skrevet 12. november 2007 Skal du bruke ferdig kokt ris må du vel bruke mye mindre væske vil jeg tro og ha i risen helt til slutt så den bare varmes. 0 Siter
citoyen Skrevet 12. november 2007 Skrevet 12. november 2007 Med ferdigkokt ris faller vel hele poenget med risotto bort. Det som gjør risotto til risotto er jo det at man har i litt og litt væske mens risen blir kokt slik at den får en kremet konsistens. Men det går sikkert fint å lage en god gryterett av ferdigkokt ris og kjøttdeig 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 12. november 2007 Skrevet 12. november 2007 Enig med citoyen. Skipp risottoen, lag en gryterett og lag skikkelig nam-nam-risotto en annen dag. http://www.nrk.no/programmer/tv/frokost_tv/5017847.html 0 Siter
morsan Skrevet 12. november 2007 Skrevet 12. november 2007 Enig med citoyen. Skipp risottoen, lag en gryterett og lag skikkelig nam-nam-risotto en annen dag. http://www.nrk.no/programmer/tv/frokost_tv/5017847.html Nam, den så god ut! Oppskriften er herved kopiert og lagret:-) 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 12. november 2007 Skrevet 12. november 2007 Nei, nei nei! Hele poenget med risotto er jo tillagingen. Bruk risottoris, kok det sakte og tilsett væsken (god kraft) litt etter litt. 0 Siter
villee Skrevet 12. november 2007 Forfatter Skrevet 12. november 2007 Med ferdigkokt ris faller vel hele poenget med risotto bort. Det som gjør risotto til risotto er jo det at man har i litt og litt væske mens risen blir kokt slik at den får en kremet konsistens. Men det går sikkert fint å lage en god gryterett av ferdigkokt ris og kjøttdeig Oppskrift på gryterett med ferdig kokt ris mottas med takk? 0 Siter
villee Skrevet 12. november 2007 Forfatter Skrevet 12. november 2007 Nei, nei nei! Hele poenget med risotto er jo tillagingen. Bruk risottoris, kok det sakte og tilsett væsken (god kraft) litt etter litt. Har skjønt at poenget falt bort nå... Men dermed spør jeg: Oppskrift på gryterett med ferdig kokt ris mottas med takk? 0 Siter
villee Skrevet 12. november 2007 Forfatter Skrevet 12. november 2007 Enig med citoyen. Skipp risottoen, lag en gryterett og lag skikkelig nam-nam-risotto en annen dag. http://www.nrk.no/programmer/tv/frokost_tv/5017847.html Tips til gryterett med ferdig kokt ris? 0 Siter
citoyen Skrevet 12. november 2007 Skrevet 12. november 2007 Oppskrift på gryterett med ferdig kokt ris mottas med takk? Jeg lager som regel sånt på slump, har oppi det jeg har av grønnsaker og slikt og en boks hakkede tomater eller to. Krydder etter innfallsmetoden 0 Siter
Jølsen Skrevet 12. november 2007 Skrevet 12. november 2007 Skal du bruke ferdig kokt ris må du vel bruke mye mindre væske vil jeg tro og ha i risen helt til slutt så den bare varmes. Enig med deg, Lillemus. Du høres ut som en erfaren riskoker :-) 0 Siter
Lillemus Skrevet 12. november 2007 Skrevet 12. november 2007 Enig med deg, Lillemus. Du høres ut som en erfaren riskoker :-) Jeg er nok ingen erfaren riskoker, har ikke laget risotto siden skolekjøkkenet i 1984... Og av de andre svarene ser jeg at det blir feil gitt. ) 0 Siter
Jølsen Skrevet 12. november 2007 Skrevet 12. november 2007 Jeg er nok ingen erfaren riskoker, har ikke laget risotto siden skolekjøkkenet i 1984... Og av de andre svarene ser jeg at det blir feil gitt. ) De andre vet ikke hva de snakker om. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 12. november 2007 Skrevet 12. november 2007 Jeg er nok ingen erfaren riskoker, har ikke laget risotto siden skolekjøkkenet i 1984... Og av de andre svarene ser jeg at det blir feil gitt. ) Det skal være helt sikkert. Den risgryteretten vi lærte å kalle risotto på skolekjøkken på åttitallet har ikke mye til felles med skikkelig risotto. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 12. november 2007 Skrevet 12. november 2007 Det skal være helt sikkert. Den risgryteretten vi lærte å kalle risotto på skolekjøkken på åttitallet har ikke mye til felles med skikkelig risotto. Selv var jeg voksen før jeg smakte skikkelig risotto, trodde jo tidligere Toro hadde skjønt hva risotto var! ). Lager nå en kjempegod en selv, skikkelig kaloribombe med mengder smør og parmesan - men nyyyydelig (egen oppskrift, lett basert på kokeboken fra The River Café). 0 Siter
Atene Skrevet 12. november 2007 Skrevet 12. november 2007 Det skal være helt sikkert. Den risgryteretten vi lærte å kalle risotto på skolekjøkken på åttitallet har ikke mye til felles med skikkelig risotto. Men den risgryteretten er ikke så verst. Og ungene elsker den. Den kan forresten heller ikke lages med ferdig kokt ris, for risen skal jo stekes med løk først, og så kokes i buljong. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 12. november 2007 Skrevet 12. november 2007 Selv var jeg voksen før jeg smakte skikkelig risotto, trodde jo tidligere Toro hadde skjønt hva risotto var! ). Lager nå en kjempegod en selv, skikkelig kaloribombe med mengder smør og parmesan - men nyyyydelig (egen oppskrift, lett basert på kokeboken fra The River Café). Mmmhh ja, skikkelig risotto er så snaskens! Mannen her i huset lager en utmerket trøffelrisotto (med hvitvin og kyllingkraft). 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 12. november 2007 Skrevet 12. november 2007 Men den risgryteretten er ikke så verst. Og ungene elsker den. Den kan forresten heller ikke lages med ferdig kokt ris, for risen skal jo stekes med løk først, og så kokes i buljong. Neida, risgryterett kan sikkert være ålreit det. Men å kalle det risotto? Pføy. ;o) 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 12. november 2007 Skrevet 12. november 2007 Mmmhh ja, skikkelig risotto er så snaskens! Mannen her i huset lager en utmerket trøffelrisotto (med hvitvin og kyllingkraft). ''Mannen her i huset lager en utmerket trøffelrisotto (med hvitvin og kyllingkraft). '' Det gjør jeg også. Får vann i munnen av å tenke på det... 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 12. november 2007 Skrevet 12. november 2007 Neida, risgryterett kan sikkert være ålreit det. Men å kalle det risotto? Pføy. ;o) Amen! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.