Chihiro Skrevet 12. november 2007 Skrevet 12. november 2007 1 pk.kjøttdeig sopp løk (ca 1 stor) hvitløk om du ønsker det Ris (til 2 pers. bruker jeg omtrent 4 porsjoner, da blir det ofte litt rester, som er nam dagen etter) 2 små bokser med tomatpurè 1 boks hakkede tomater buljong Krydder. Kok opp risen sammen med buljong. Stek kjøttdeigen, løken og soppen, bland sammen med tomatpurèen og de hakkede tomatene og bland alt sammen i en stor gryte, og ha i krydder etter eget ønske =) Håper det var noe sånt du var ute etter, det var den risottoen jeg vokste opp med =) 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 12. november 2007 Skrevet 12. november 2007 ''Mannen her i huset lager en utmerket trøffelrisotto (med hvitvin og kyllingkraft). '' Det gjør jeg også. Får vann i munnen av å tenke på det... Ja, nå ble jeg litt sulten, til tross for at det ikke er lenge siden middag. *slafse* 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 12. november 2007 Skrevet 12. november 2007 Mmmhh ja, skikkelig risotto er så snaskens! Mannen her i huset lager en utmerket trøffelrisotto (med hvitvin og kyllingkraft). Min skal egentlig ha kyllingkraft, men "me juksa litt" og bruker hønsebuljong. Er så mye annet godt i at jeg innbiller meg man ikke merker denne snarveien særlig godt. Ellers har jeg i aspargesbønner, frisk asparges, sopp og bacon, og i tillegg til masse revet parmesan og smør også en dæsj vermut til slutt. Ups, der røpet jeg nesten hele oppskriften, gitt. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 12. november 2007 Skrevet 12. november 2007 Min skal egentlig ha kyllingkraft, men "me juksa litt" og bruker hønsebuljong. Er så mye annet godt i at jeg innbiller meg man ikke merker denne snarveien særlig godt. Ellers har jeg i aspargesbønner, frisk asparges, sopp og bacon, og i tillegg til masse revet parmesan og smør også en dæsj vermut til slutt. Ups, der røpet jeg nesten hele oppskriften, gitt. Snadder! 0 Siter
villee Skrevet 12. november 2007 Forfatter Skrevet 12. november 2007 1 pk.kjøttdeig sopp løk (ca 1 stor) hvitløk om du ønsker det Ris (til 2 pers. bruker jeg omtrent 4 porsjoner, da blir det ofte litt rester, som er nam dagen etter) 2 små bokser med tomatpurè 1 boks hakkede tomater buljong Krydder. Kok opp risen sammen med buljong. Stek kjøttdeigen, løken og soppen, bland sammen med tomatpurèen og de hakkede tomatene og bland alt sammen i en stor gryte, og ha i krydder etter eget ønske =) Håper det var noe sånt du var ute etter, det var den risottoen jeg vokste opp med =) TAKK! Den skal jeg prøve en gang 0 Siter
morsan Skrevet 13. november 2007 Skrevet 13. november 2007 Det skal være helt sikkert. Den risgryteretten vi lærte å kalle risotto på skolekjøkken på åttitallet har ikke mye til felles med skikkelig risotto. Ja, du sier noe. Jeg gikk i mange år og trodde at risotto = gryterett med ris!! Skam & fy til skolekjøkkenlærerinna!! ;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.