Gå til innhold

Bør jeg bytte fra Zoloft -> Edronax. Kjæresten klager.


jofe

Anbefalte innlegg

Hei NHD!

Jeg bruker for tiden Zoloft og det fungerer bra. Burde nok ha kommet meg til legen mye tidligere. Brukte cipramil før men det gjorde meg nærmest euforisk og fjern så jeg byttet til zoloft.

Men jeg har litt problemer med mindre lyst (kjæresten har klagd) och lurer på å gå til min lege for å prøve å bytte til enten Remeron eller Edronax, da jeg har forstått att disse har mindre seksuelle bivirkninger enn zoloft. Tror du dette er korrekt, og er det "greit" å bytte medisintype mitt i behandling? (har brukt Z. i 2.5 måneder). Det var ganske vanskelig å overtale legen til å få bytte fra Cipramil til Zoloft (zoloft fungerer MYE bedre) men det gikk til slutt.

Min depresjon gav seg mest uttrykk i fysiske smerter, bryst, mage, diare samt dårlig hukommelse og konsentrasjonproblemer. Motorisk sløvhet. Tretthet.Tungsinthet.

Disse problemen er løste. men jeg føler at jeg har blitt litt "forflatet" følelsesmessig. Dog har medisinering gjort mitt liv mye enklere og jeg føler at der "er verdt det" selv om det er noen bivirkninger. En ny sjanse. Ting skjer - igjen.

Jeg tror Edronax kunne vært en bedre egnet medisin for min type depresjon. Hva mener du??

Takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Schiz

Dette var ikke å anbefale for egen del. Jeg byttet fra Zoloft. via Cipramil og Tolvon, til Edronax og klagene fra ektefelle ble ihvertfall ikke mindre (med god grunn). Det eneste jeg har efaring fra som ikke kveler lysten på sex er Tolvon, men da ble jeg så trøtt det meste av døgnet, at det var ikke noen success det heller. Livet er heldigvis mer enn sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nymfa

Dette var ikke å anbefale for egen del. Jeg byttet fra Zoloft. via Cipramil og Tolvon, til Edronax og klagene fra ektefelle ble ihvertfall ikke mindre (med god grunn). Det eneste jeg har efaring fra som ikke kveler lysten på sex er Tolvon, men da ble jeg så trøtt det meste av døgnet, at det var ikke noen success det heller. Livet er heldigvis mer enn sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Hva vinner en, og hva taper en?

Det er svært vanskelig å vurdere for meg. Det virker som om Zoloft har virket bra på deg. Samtidig skriver du at du har _litt_ problemer med mindre lyst. Dette kan jo også skyldes depresjonen.

Kanskje du kunne prøve Tolvon 10 mg i tillegg til Zoloft. Ta den tidlig på kvelden. Det kan gjøre underverker med lysten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...