Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er stadig plaget av kløe i forbindelse med at huden blir fuktig.

Det kan være i utløpet av øregangene etter hårvask - har forøvrig kronisk øregangseksem. Fuktighet rundt sjedeåpningen gir kløe, uten at det er sykelig utflod. Hvis nesa renner litt, blir det straks sår/kløe i overkant inn mot neseskilleveggen.

Jeg har stadig - i en alder av 46 år - fortsatt endel kviser, mest i ansiktet. De ligger dypt nede i huden som harde kuler, og er ofte svært vonde og langvarige. Jeg opplever ofte at de kommer nesten symmetrisk på hver side av ansikt/hals.

Kan alt dette skyldes økt følsomhet i hud/slimhinner og endringer i blodet pga. autoimmun sykdom (Sjøgren)?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/29115-kl%C3%B8e-bla/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im

Kjære arom

Det høres ut som du har en hudtype med øket talgproduksjon som da lett kan føre til tilstoppete talgkjertler som igjen kan bli betente. Det er betente talgkjertler som oppleves som ømme kuler under huden.

Jeg vet ikke sikkert om dette kan ha med Sjøgren å gjøre, men helt usannsynlig er det nok ikke.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/29115-kl%C3%B8e-bla/#findComment-117278
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...