Gå til innhold

er det noe jeg mangler?

Anbefalte innlegg

Gjest Hanife

I flere år har jeg vært periodevis plaget med blodtrykksfall, kortvarige; svimmelhet med det samme jeg reiste meg fra sittende eller liggende til stående stilling. Nå i vinter ble det verre, når jeg reiste meg kjente jeg først den svimmelheten jeg har pleid å ha, men så tiltok det i stedet for å gå over, med sløret syn, "øresus" (mer som drønning), føltes som om hjernen kokte over.. sjanglet og følte det som jeg skulle segne sammen. Måtte sette meg ned, på gulvet, lukke øynene, til det gikk over. Varighet på 5 min kanskje... Hadde det slik om morgenen når jeg sto opp. I perioden januar-mars ganske hyppig. Nå bruker jeg laaaang tid på å skifte stilling fra liggende til oppreist, og har ikke hatt det siden.

Jeg snakket med en sykepleier om dette, hun mente det kunne tyde på jernmangel. Har målt hemoglobin, i mars var den 14, og i mai var den 14,5. Noe som er helt fint, evt nesten høyere enn normalt? Har ikke målt ferritin.

Det jeg har begynt å tenke på er om blodtrykksfallene i vinter kanskje kan ha sammenheng med graviditet/spontanabort? Hadde en spontanabort i slutten av januar (8 uker på vei ca). Hadde en del blodtrykksfall før, men også mye i tiden etterpå.

Har ikke så veldig stor tro på den teorien egentlig, da jeg enda ikke føler meg opplagt. Blir veldig mørketidspåvirket okt-feb, men i år har det ikke gitt seg. Jeg er trøtt og slapp, med et enormt søvnbehov. Føler meg bestandig sliten, har ikke energi til noe. Klarer ikke å være våken fra morgen til kveld engang, sover enten til langt på dag, eller legger meg på ettermiddagen hvis jeg har vært oppe tidlig pga jobb.

Ville sette pris på svar på hva dette evt kan skyldes. Er frustrerende når dagene forsvinner i søvn. Vil så gjerne føle meg mer opplagt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/29127-er-det-noe-jeg-mangler/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...