Gjest tyren Skrevet 7. juni 2001 Del Skrevet 7. juni 2001 Jeg har vært plaget med hodepine siden tidlig i høst. Jeg gikk til legen da jeg også fikk kraftige muskelsmerter. Det ble påvist en kraftig hepatitt, men aldri hvilket virus som forårsaket dette. Det var en stund mistanke om mononukleose eller CMV. Jeg har senere fått tips om hepatitt E siden jeg hadde vært i Asia en tid i forveien. Vedkommende hadde ikke hørt om noen sammenheng mellom hepatitt og hodepine. Jeg har også søkt på internett etter opplysninger, men har ikke funnet noe. Hodepinen arter seg på to ulike måter: Den ene er en stikkende hodepine som kommer på ulike steder, ofte inne i øret og i tinningen. Smertene, som kommer daglig, varer fra sekunder til flere minutter og er utrolig plagsomme. Jeg ser du tidligere har omtalt lignende plager som "ideopathic stabbing headache". Det andre er en vedvarende hodepine (i hele hodet)som kom etter noen timer på jobb, og kan kanskje relateres til stress. Denne type hodepine er jeg ikke så plaget av nå da jeg i en lengre tid har hatt redusert stilling på jobben, men er nå tilbake i full stilling. Jeg har også vært fullt sykemeldt i perioder. Jeg har gått jevnlig til lege uten at han kunnet gi en forklaring på dette. Prøvene jeg har tatt har vært ok, også CT. Jeg trener jevnlig og føler meg ellers i fin form. Jeg skriver til deg i håp om du vet noe om sammenheng mellom hepatitt og hodepine eller om du tror det kan være noe annet. Er det evt. poeng i å få henvisning til nevrolog eller er det andre spesialister jeg kan oppsøke? Hva med akupunktur? Eller er det noe som går over av seg selv? Håper du vil svare på spørsmålene! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/29154-stikkende-hodepine/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rolf Salvesen, spesialist i nevrologi Skrevet 8. juni 2001 Del Skrevet 8. juni 2001 Jeg kjenner heller ikke til noen entydig sammenheng mellom hepatitt og hodepine. Dersom du har så plagsom hodepine som dette, er det vel ikke urimelig å bli undersøkt av neurolog. Jeg kan ikke si diagnosen, og kan dermed heller ikke si hvorvidt akupunktur vil hjelpe, eller om dette vil gå over av seg selv. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/29154-stikkende-hodepine/#findComment-117487 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.