Gå til innhold

Kvalme


Glimtipper

Anbefalte innlegg

Til dere som har vært kvalm tidlig i svangerskapet: Hvor mye av dagen var dere kvalme og i hvor stor grad, og hvordan utviklet det seg videre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

tzatziki1365380058

Kvalm fra uke 5. Kvalm fra morgenen, hele dagen, et lite opphold rundt middagstid, og kvalm om kvelden igjen. Kastet stort sett opp bare frem til ca 12-13 på formiddagen. Ikke sånn at jeg kastet opp alt jeg spiste, men ante ikke når det kom over meg. Veldig vanskelig å pusse tenner og sånn.

Noen dager var verr enn andre, da lå jeg pal hele dagen, og det føltes som omgangssyke.

Skjønner ikke hvorfor det heter morgenkvalme!

Har hatt det sånn i alle svangerskap, frem til uke 17.

Men det viktigste er jo: Er du gravid igjen? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var kvalm fra før jeg var fire uker på vei. Det var jeg så stort sett hele døgnet den første uka etter at jeg fant ut av at jeg var gravid. Så forsvant det nesten helt en stund. Deretter kom det gradvis tilbake fra jeg var 7-8 uker på vei, og da var det mye oppkast og kvalme, men jeg var ikke kvalm 24 timer i døgnet. Det varte til jeg var 11-12 uker på vei, hvor jeg fikk en pause på et par uker igjen. Kvalmen kom igjen tilbake rundt uke 13-14, og da jeg var 16 uker på vei ga det seg igjen. Rundt uke 20 fikk jeg så kvalmen tilbake igjen, men nå er det mest i form av minske matlyst, og hvis jeg kaster opp forsvinner kvalmen stort sett for noen dager igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner helle ikke hvorfor det heter morgenkvalme for jeg var stort sett kvalm om kvelden. Ikke sånn at jeg kastet opp, men bare var skikkelig uggen. Varte fra ca 8-16 uker. Ble gjerne ekstremt trøtt samtidig og da hjalp det å sove.

Et tips er å ikke bli skikkelig sulten. Spis mange små måltider om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalm fra uke 5. Kvalm fra morgenen, hele dagen, et lite opphold rundt middagstid, og kvalm om kvelden igjen. Kastet stort sett opp bare frem til ca 12-13 på formiddagen. Ikke sånn at jeg kastet opp alt jeg spiste, men ante ikke når det kom over meg. Veldig vanskelig å pusse tenner og sånn.

Noen dager var verr enn andre, da lå jeg pal hele dagen, og det føltes som omgangssyke.

Skjønner ikke hvorfor det heter morgenkvalme!

Har hatt det sånn i alle svangerskap, frem til uke 17.

Men det viktigste er jo: Er du gravid igjen? ;)

Men takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalm fra uke 5. Kvalm fra morgenen, hele dagen, et lite opphold rundt middagstid, og kvalm om kvelden igjen. Kastet stort sett opp bare frem til ca 12-13 på formiddagen. Ikke sånn at jeg kastet opp alt jeg spiste, men ante ikke når det kom over meg. Veldig vanskelig å pusse tenner og sånn.

Noen dager var verr enn andre, da lå jeg pal hele dagen, og det føltes som omgangssyke.

Skjønner ikke hvorfor det heter morgenkvalme!

Har hatt det sånn i alle svangerskap, frem til uke 17.

Men det viktigste er jo: Er du gravid igjen? ;)

Det skulle først stå: Ja, men ikke gratuler ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var kvalm fra før jeg var fire uker på vei. Det var jeg så stort sett hele døgnet den første uka etter at jeg fant ut av at jeg var gravid. Så forsvant det nesten helt en stund. Deretter kom det gradvis tilbake fra jeg var 7-8 uker på vei, og da var det mye oppkast og kvalme, men jeg var ikke kvalm 24 timer i døgnet. Det varte til jeg var 11-12 uker på vei, hvor jeg fikk en pause på et par uker igjen. Kvalmen kom igjen tilbake rundt uke 13-14, og da jeg var 16 uker på vei ga det seg igjen. Rundt uke 20 fikk jeg så kvalmen tilbake igjen, men nå er det mest i form av minske matlyst, og hvis jeg kaster opp forsvinner kvalmen stort sett for noen dager igjen.

Takk for svar :)

Prøver å finne ut om tidlig, kraftig kvalme er ensbetydende med kvalme hele svangerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner helle ikke hvorfor det heter morgenkvalme for jeg var stort sett kvalm om kvelden. Ikke sånn at jeg kastet opp, men bare var skikkelig uggen. Varte fra ca 8-16 uker. Ble gjerne ekstremt trøtt samtidig og da hjalp det å sove.

Et tips er å ikke bli skikkelig sulten. Spis mange små måltider om dagen.

Ja, jeg var kvalm om kvelden når jeg var gravid med første barnet. Og det er jeg denne gangen også, men så ble det kvelden og ettermiddagen. Så ettermiddagen, kvelden, natten. Og nå er det hele døgnet.

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tzatziki1365380058

Det skulle først stå: Ja, men ikke gratuler ;)

Jeg tror ikke det at man blir tidlig kvalm er noe tegn på at man blir plaget hele svangerskapet. Egentlg er det feil at jeg ble kvalm fra uke 5, forresten. Var sånn i første svangerskap, men senere svangerskap oppdaget jeg at jeg var gravid før mensen var forventet, pga kvalme og metallsmak i munnen.

Så får jeg vel la være å gratulere, da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med jentungen var jeg kvalm 2-3 første mnd,det varte som regel hele dagene..

Ble bedre og bedre for hver dag!!Helt til en dag da alt var over!! :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neh!! Fortell! Sliter hardt med å ikke gratulere, men skal gjøre som du sier..

Når det gjelder spørsmålet ditt, så var jeg kvalm fra uke 6 til 25 eller noe sånt. Det steg i grad og var verst sånn 8-16 kanskje, ofte hele dagen med bare oppkast og elendighet, før det gradvis ble bedre, gikk over til bare morgenkvalme igjen, før det gav seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hare1365380455

Neh!! Fortell! Sliter hardt med å ikke gratulere, men skal gjøre som du sier..

Når det gjelder spørsmålet ditt, så var jeg kvalm fra uke 6 til 25 eller noe sånt. Det steg i grad og var verst sånn 8-16 kanskje, ofte hele dagen med bare oppkast og elendighet, før det gradvis ble bedre, gikk over til bare morgenkvalme igjen, før det gav seg.

Så mye jeg visst ikke har fått med meg! Har du fått et barn?

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så mye jeg visst ikke har fått med meg! Har du fått et barn?

:D

Hehe, ikke enda. Har termin i slutten av januar =)

Men jeg har så vidt begynt å få et kvalmefritt liv igjen. Nå er det bare skamharde spark mot ribbena og null søvn om natten =p Skjønner ikke hvor det ble av det rolige, fine mellomtrimesteret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hare1365380455

Hehe, ikke enda. Har termin i slutten av januar =)

Men jeg har så vidt begynt å få et kvalmefritt liv igjen. Nå er det bare skamharde spark mot ribbena og null søvn om natten =p Skjønner ikke hvor det ble av det rolige, fine mellomtrimesteret?

Det er nok lite søvn nå fordi du skal venne deg til å være litt våken om natten når babyen kommer... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...