en mann Skrevet 24. november 2007 Skrevet 24. november 2007 Ønsker å lage en hjemmeside der navnet mitt ikke vises. (Nei, det er ikke noe grisegreier om du tenkte det.) Vil gjerne ha domenenavn til den også. Hvordan det unngås at navnet mitt kan knyttes til den hjemmesiden, offentlig kjent altså? 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 27. november 2007 Skrevet 27. november 2007 Det er ikke noe problem å gå inn på www.whois.com for å finne ut hvem som står som eier av et domene. Da jeg skulle registrere mitt for snart 11 år sida, så var det en omstendelig prosess med både legitimasjon og annet for å få registrere det. Mitt inntrykk er at det i alle fall ikke har blitt enklere med årene. De som eventuelt registrerer på dine vegne må kunne vite hvem du er, så å registrere anonymt tror jeg rett og slett ikke er mulig. 0 Siter
birdie Skrevet 27. november 2007 Skrevet 27. november 2007 Du kan registrere et domene anonymt, det koster jevnt over i underkant av en hundrelapp for å skule navnet ditt i whois. De du registrerer domenet hos må ha personlige opplysninger om deg, men det er altså ikke fritt tilgjengelig for andre om de skulle søke opp domenenavnet ditt. 0 Siter
Gjest mandolina Skrevet 27. november 2007 Skrevet 27. november 2007 Søker du på www.whois.com finner du fort ut av hvem som er eier av hjemmesiden. Hilsen 0 Siter
birdie Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 Søker du på www.whois.com finner du fort ut av hvem som er eier av hjemmesiden. Hilsen Ikke om det er registrert med privat whois. 0 Siter
birdie Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 Det er ikke noe problem å gå inn på www.whois.com for å finne ut hvem som står som eier av et domene. Da jeg skulle registrere mitt for snart 11 år sida, så var det en omstendelig prosess med både legitimasjon og annet for å få registrere det. Mitt inntrykk er at det i alle fall ikke har blitt enklere med årene. De som eventuelt registrerer på dine vegne må kunne vite hvem du er, så å registrere anonymt tror jeg rett og slett ikke er mulig. Det er veldig mye enklere å registrere et domene nå (med mindre det er snakk om et .no eller annet TLD med regionale/nasjonale begrensninger). Privat whois er heller ikke noe problem, og koster som regel rundt en hundrelapp eller så. Da blir det domeneregistraren din som står som kontaktinformasjon, og så formidler de evt. henvendelser videre til deg (de må vite hvem du er, men ingen andre behøver altså det). 0 Siter
en mann Skrevet 30. november 2007 Forfatter Skrevet 30. november 2007 Det er veldig mye enklere å registrere et domene nå (med mindre det er snakk om et .no eller annet TLD med regionale/nasjonale begrensninger). Privat whois er heller ikke noe problem, og koster som regel rundt en hundrelapp eller så. Da blir det domeneregistraren din som står som kontaktinformasjon, og så formidler de evt. henvendelser videre til deg (de må vite hvem du er, men ingen andre behøver altså det). Flott! :-) Har du tips til en bra leverandør som gjør det på den måten? 0 Siter
birdie Skrevet 30. november 2007 Skrevet 30. november 2007 Flott! :-) Har du tips til en bra leverandør som gjør det på den måten? http://webhotel1.com/ 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.