Gå til innhold

Prestasjonsangst NHD.


Gjest Magna

Anbefalte innlegg

Gjest Magna

Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Jeg har begynt i ny jobb. Problemet er at jeg har prestasjonsangst og det ødelegger for meg i det jeg gjør på jobben. Jeg har en jobb med mye skriving og da blir det jeg skriver feil. Andre går igjennom og retter det jeg gjør. Det pleier de å gjøre med nybegynnere. Jeg blokkerer totalt på rettingene og fortsetter med å gjøre feil.

Jeg slet i forrige jobben jeg hadde i forhold til trakasering på arbeidsplassen, og ble livredd for kollegene. Dette bærer jeg med meg inn i det nye arbeidsforholdet. Jeg tror at de nye kollegene også er ute etter å "ta" meg på feil jeg gjør. -Men nå gjør jeg faktisk mange feil. -Og kollegene er ikke ute etter å "ta" meg.

Jeg er redd. Prestasjonsangsten er også et produkt av at jeg strøk til eksamen på hovedoppgaven min. Den fikk jeg i mål til slutt. Jeg tviler på om jeg klarer det som skal i jobben. Jeg har også arbeidet med meg selv i terapi, for ett år siden var jeg ferdig med det (5år). Prestasjonsangsten er ikke det eneste jeg sliter med, men dette kan bli min bane.

Jeg er nå sikker på at neste stopp er uføretrygd......

Men jeg må slåss som jeg alltid har gjort. -Men det virker håpløst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Magna, du har jo retteprogram på PC`en. Kan det gjøre nytten slik at du ikke trenger være redd for å skrive feil hele tiden?...... eller er det håndskrevne ting du er redd for å skrive feil på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magna

Magna, du har jo retteprogram på PC`en. Kan det gjøre nytten slik at du ikke trenger være redd for å skrive feil hele tiden?...... eller er det håndskrevne ting du er redd for å skrive feil på?

Jeg formulerer ikke riktig i saksbehandling. Jeg ordlegger meg feil enda jeg har gått å lært det jeg driver med. Det har ikke noe med ortografien å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nils Havard Dahl

I arbeidslivet er det vanlig å regne at det første halve året er opplæringstid.

Bruk dine kollegers tilbakemeldinger konstruktivt og se på dem som hjelp.

Om du slakker litt på kravene til hvor raskt du skal fungere 100%, vil det gå deg bedre.

Det er nok et sjokk for mange å komme fra lærestedet og ut i arbeid i RL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...