Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg både elsker og hater veikryss. Du vet, de gangene i livet hvor du står foran en valg som potensielt eller definitivt forandrer livet ditt. Du kan enkelt visualisere det. Bak deg går det en forholdsvis rett vei så langt du kan se, men du har en følelse av deja vu. Dette har skjedd før, men det er kun et svakt minne nå. Foran deg er det to eller flere veier, hver med et pilformet og uhjelpsomt skilt som ikke gjør annet enn å aktivere fantasien din. Det er ingen løfter og ingen garantier.

Du veier nøye for og i mot. Du vurderer valgene dine om og om igjen, til det føles som du sitter fast i en loop som ikke går noe sted. Men det er ikke en mulighet, tiden går, og du må snart komme deg videre. Du lurer på hvor mange mennesker som har blitt lykkelig ved å gå til venstre, og hvor mange som falt eller gikk seg vill og ikke fant fram på den veien. Det er ingen klar statistikk, det er ingen måte å sammenligne på. Du er den eneste som har vært i akkurat dette veikrysset før, for du er den eneste som er og har levd akkurat som deg.

Hvert skilt leder til en uendelig mengde nye valg og muligheter, noen du ønsker og noen du ikke ønsker. Og til slutt hopper du sakte i det. Du begynner å dra føttene etter deg i en av retningene. Kanskje kan du gjøre det med en utrolig ro, kanskje med kiling i magen og tanker som fremdeles raser. Hvordan det enn føles, så må du bare trekke pusten dypt og håpe for det beste.

Jeg er gravid og om alt går bra, så beholder vi barnet. Nå kan dere gratulere :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/292063-veikryss/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 70
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Glimtipper

33

• mil1365380270

11

• Persille1365381127

5

• hare1365380455

2

Annonse

Gratulerer!

Så nydelig du skriver!! Jeg tror defiitivt du ka leve av å skrive, som jeg så et av øskene dine for fremtiden er, i Angela25's tråd. Stå på, jeg er glad på deres vegner. Og masse gode ønsker fra

Takk :)

Og tusen takk :) Det er fint å høre at noen har tro på meg :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/292063-veikryss/#findComment-2347399
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer!

Vær stolt av deg selv, du har gjort et stort og viktig stykke tankearbeid, og vær tro mot din egen avgjørelse. Nå kan du lene deg tilbake i godstolen og bare glede deg inn i framtiden!

:-)

Takk :)

Og det prøver vi på, selv om det er litt vanskelig å være for positiv akkurat nå, siden jeg blør litt. Vi er litt redd for å håpe for mye, så vi holder ennå igjen litt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/292063-veikryss/#findComment-2347471
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...