magnus Skrevet 8. juni 2001 Skrevet 8. juni 2001 Ok, her en kveld sov jeg med rompa bar. Jeg frøs og ble forkjølet. Hvorfor? Er det fordi jeg/vi alltid har virus latent i kroppen, som da igjen bryter ut ved nedsatt immunforsvar? (Som f.eks. ved mangel av næring, søvn, kulde osv.) Eller, er jeg blitt smittet av andre? 0 Siter
MsSophie Skrevet 8. juni 2001 Skrevet 8. juni 2001 Jeg tror neppe ditt nedsatte immunforsvar kommer av mangel på næring....kjenner jeg det rett, og det gjør jeg jo *s*, så er det hvertfall en ting du har - og det er næringsvett......matvrak...;-) Men du - hvorfor sove med rumpa bar da, drømte du om meg kanskje? ;-) 0 Siter
Gjest Ottar Grimstad, spesialist i allmennmedi Skrevet 8. juni 2001 Skrevet 8. juni 2001 Ved universitetet i Bergen er det gjort en studie med kvinner som hadde lett for urinveisinfeksjoner. Noen satt med føttene i kaldt vann, noen ikke. Det var flere blant de som satt med føttene i kaldt vann som fikk en ny infeksjon. Det kan se ut som gamle bestemorsråd om ikke å fryse kanskje har noe for seg, at lokal nedkjøling svekker motstandskraften mot infeksjoner. Noen forklaring på dette har jeg dessverre ikke. 0 Siter
magnus Skrevet 10. juni 2001 Forfatter Skrevet 10. juni 2001 Jeg tror neppe ditt nedsatte immunforsvar kommer av mangel på næring....kjenner jeg det rett, og det gjør jeg jo *s*, så er det hvertfall en ting du har - og det er næringsvett......matvrak...;-) Men du - hvorfor sove med rumpa bar da, drømte du om meg kanskje? ;-) Sophie - jeg som trodde du ikke vanket på allmennmedisin og dermed kunne boltre meg fritt her! Selvsagt tenkte jeg på deg kjære! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.