Gå til innhold

hva skal jeg gjøre???


laLuna

Anbefalte innlegg

Sitter en regnværsdag og prøver å få orden i ting.Alt er galt!Ingen tar meg alvorlig.Jeg forsøker virkelig å forklare for vennene mine hvordan jeg har det men de vil ikke høre!Hvis jeg forteller at jeg ikke har spist mer enn tre poteter pr dag i flere dager føler jeg at de ikke tror på meg.De bare forteller meg om sine spisevaner.Om sine problemer.Jeg vil ikke mase heller,og forteller ikke at jeg kaster opp et par ganger om dagen.Det sliter vifkelig på meg.Får angst av å spise,av å ikke spise og av å kaste opp.

Jeg går hos psykolog men forteller ikke hvordan jeg spiser.Vil jo ha det i fred også.Meget ambivalent.

Heldigvis har jeg skolen.Der klarer jeg å tenke på andre ting som å diskutere religion og historie.Det er godt å føle seg intelligent.Men det er kanskje nettopp derfor ingen ser at noe er galt,jeg er jo så flink...Dette skoleåret har jeg blitt kjent med en ny jente og jeg tror hun sliter med det samme som meg.Men jeg kan ikke snakke med henne for vi har jo nettopp truffet hverandre.

Dette ble langt men jeg har så mange tanker og følelser.Blir overmannet av melankoli.

Er det noen som har det på samme måte der ute?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jorunn Sundgot-Borgen

KJære Laluna

Mange opplever hverdagen slik du beskriver: Synes det er fint at du har fortalt om ditt problem til noen venner, men jeg tror ikke du kan forvente at de helt skal forstå.følelsene dine knyttet til mat. Det er nok riktig slik du sier at mange kan ikke tenke seg at du har et ORDENTLIG problem. Snakk med din psykolog onm hvorledes du kanskje kantakle dette på en annen måte. Hiusk at det er viktig å være så ærlig som mulig i forhold til behandler. De vet og skjønner ofte mer om det problemet du har ennn det de gir uttrykk for.Forsøk å ta opp dette med spising og oppkast. Følelser knyttet tl dette er en viktig del av det dere skal jobbe med. Lykke til på veien videre!

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Jorunn Sundgot-Borgen, forsker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...