mbf Skrevet 27. november 2007 Skrevet 27. november 2007 Skjønner ikke hvorfor jeg ble syk nå igjen,det er jo bare 3 uker siden jeg ble frisk fra forrige forkjølelse,som hang i i 3 uker.Nå er jeg tømt for krefter,er slapp og sover mye.Verker i halsen og tett i nesen. Noen som kan anbefale et eller annet som kan piffe meg opp litt?Kosttilskudd av noen art eller noe?Jeg føler meg rett og slett utmattet nå. Barnebarnet som smitter meg fra barnehagen, med stadig nye virus.Og så jeg som skal gifte meg 15.desember og allting.... 0 Siter
Gjest god bedring Skrevet 27. november 2007 Skrevet 27. november 2007 Hør på helsekosten/apoteket. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 27. november 2007 Skrevet 27. november 2007 Gryt innpå med tran, spis masse fisk og appelsiner. Ikkje frys eller bli våt. Ps! Lenge til 15 december... 0 Siter
Gjest prust Skrevet 27. november 2007 Skrevet 27. november 2007 Jeg har henglet det meste av høsten med forkjølelse og tette bihuler og nese. Er så lei! På fredag var jeg på apoteket og spurte om de kunne anbefale noe for å styrke immunforsvaret. De anbefalte svarthyllekstrakt, 1 ss morgen og 1 ss kveld. har tatt dette i 4 dager nå, og er MYE bedre :-) Kan jo selvsagt ikke være sikker på at svarthyllen er årsaken, men jeg skal i alle fall holde på noen dager til med det :-) 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 27. november 2007 Skrevet 27. november 2007 Jeg har henglet det meste av høsten med forkjølelse og tette bihuler og nese. Er så lei! På fredag var jeg på apoteket og spurte om de kunne anbefale noe for å styrke immunforsvaret. De anbefalte svarthyllekstrakt, 1 ss morgen og 1 ss kveld. har tatt dette i 4 dager nå, og er MYE bedre :-) Kan jo selvsagt ikke være sikker på at svarthyllen er årsaken, men jeg skal i alle fall holde på noen dager til med det :-) Etter 4 dager med forkjølelse er vel de fleste på en god bedrings vei, vel!? 0 Siter
Gjest annlovinda Skrevet 27. november 2007 Skrevet 27. november 2007 Jeg har henglet det meste av høsten med forkjølelse og tette bihuler og nese. Er så lei! På fredag var jeg på apoteket og spurte om de kunne anbefale noe for å styrke immunforsvaret. De anbefalte svarthyllekstrakt, 1 ss morgen og 1 ss kveld. har tatt dette i 4 dager nå, og er MYE bedre :-) Kan jo selvsagt ikke være sikker på at svarthyllen er årsaken, men jeg skal i alle fall holde på noen dager til med det :-) Jeg har slitt med mye vond hals i høst, egntlig i fjor høst og vinter også. Jeg prøvde først propolis, etter råd her, men syntes ikke de hjalp noe. Men så var jeg på helsekosten og hørte om de hadde noe og forelså, de foreslo Sambucol Svarthyllekstrakt. Jeg tar 1 spiseskje en gang daglig, og jeg er MYE bedre. Så dene har jeg troa på. Tro kan flytte fjell sies det, samme det bare jeg føler meg bedre. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 27. november 2007 Skrevet 27. november 2007 Etter 4 dager med forkjølelse er vel de fleste på en god bedrings vei, vel!? Nei, jeg har holdt på i mange uker, kun avbrutt med få dager innimellom. Denne gangen har det vel holdt på i to uker i strekk - hadde vel tre dager sånn ganske passe før det... så en uke eller to med tetthet. Fatter ikke hvorfor. Jeg tar tran - riktignok ikke hver dag, men noen ganger i uka - og spiser sånn passe variert. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 27. november 2007 Skrevet 27. november 2007 Jeg har slitt med mye vond hals i høst, egntlig i fjor høst og vinter også. Jeg prøvde først propolis, etter råd her, men syntes ikke de hjalp noe. Men så var jeg på helsekosten og hørte om de hadde noe og forelså, de foreslo Sambucol Svarthyllekstrakt. Jeg tar 1 spiseskje en gang daglig, og jeg er MYE bedre. Så dene har jeg troa på. Tro kan flytte fjell sies det, samme det bare jeg føler meg bedre. Det er Sambucol jeg også kjøpte på fredag :-) HURRA for svarthyllen :-) 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 27. november 2007 Skrevet 27. november 2007 Nei, jeg har holdt på i mange uker, kun avbrutt med få dager innimellom. Denne gangen har det vel holdt på i to uker i strekk - hadde vel tre dager sånn ganske passe før det... så en uke eller to med tetthet. Fatter ikke hvorfor. Jeg tar tran - riktignok ikke hver dag, men noen ganger i uka - og spiser sånn passe variert. Huff da. Høres ut som det sitter skikkelig i. 0 Siter
Gjest annlovinda Skrevet 27. november 2007 Skrevet 27. november 2007 Det er Sambucol jeg også kjøpte på fredag :-) HURRA for svarthyllen :-) ''HURRA for svarthyllen :-)'' Helt enig. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 27. november 2007 Skrevet 27. november 2007 Huff da. Høres ut som det sitter skikkelig i. Ja - er skikkleig lei nå. Har brukt nesespray for å få sove i sikkert tre uker. Sist natt var første natta uten - men jeg måtte ta litt på slutten av natta.... Skal prøve helt uten i natt. 0 Siter
mbf Skrevet 28. november 2007 Forfatter Skrevet 28. november 2007 Jeg har henglet det meste av høsten med forkjølelse og tette bihuler og nese. Er så lei! På fredag var jeg på apoteket og spurte om de kunne anbefale noe for å styrke immunforsvaret. De anbefalte svarthyllekstrakt, 1 ss morgen og 1 ss kveld. har tatt dette i 4 dager nå, og er MYE bedre :-) Kan jo selvsagt ikke være sikker på at svarthyllen er årsaken, men jeg skal i alle fall holde på noen dager til med det :-) Tusen takk for rådet! Jeg skal kjøpe det meeeeeeget snart! Så snart jeg orker å komme meg avgårde. Jeg tok jo brystreduksjon i september også,tenkte kanskje det hadde vært en stor påkjenning for kroppen og at det var derfor jeg var så kraftløs nå.Vanligvis tåler jeg et par forkjølelser uten å sige helt isammen. 0 Siter
mbf Skrevet 28. november 2007 Forfatter Skrevet 28. november 2007 Sov med ullstrømper! Ja, jeg sover med sokker og ullsokker utenpå der igjen. 0 Siter
mbf Skrevet 28. november 2007 Forfatter Skrevet 28. november 2007 Gryt innpå med tran, spis masse fisk og appelsiner. Ikkje frys eller bli våt. Ps! Lenge til 15 december... Ja, lenge og lenge..... Får jo ikke gjort noe slik som jeg sleper meg avgårde her. 0 Siter
mbf Skrevet 28. november 2007 Forfatter Skrevet 28. november 2007 Etter 4 dager med forkjølelse er vel de fleste på en god bedrings vei, vel!? Jeg ble skikkelig snydens forkjølet på fredag, i går fikk jeg smerter i halsen når jeg svelger. Så på bedringens vei......skulle ønske. 0 Siter
Gjest Gurojenta Skrevet 28. november 2007 Skrevet 28. november 2007 Kjøp Sambucol på helsekostbutikk, du blir kvitt forkjølelsen i løpet av samme dag eller dagen etter om du begynner å ta det med en gang du kjenner deg litt dårlig. 0 Siter
Lillemus Skrevet 28. november 2007 Skrevet 28. november 2007 Ja - er skikkleig lei nå. Har brukt nesespray for å få sove i sikkert tre uker. Sist natt var første natta uten - men jeg måtte ta litt på slutten av natta.... Skal prøve helt uten i natt. Trre uker i strekk?? Da er det ikke rart du er tett... Den skal jo brukes max. 10 dager i strekk. Etter det fører den bare til at du sveller opp i nesa og har ingen funksjon er min erfaring. Spørs om du må ha noen dagers avvenning. 0 Siter
Lillemus Skrevet 28. november 2007 Skrevet 28. november 2007 Ja, jeg sover med sokker og ullsokker utenpå der igjen. Ikke ha bomullsokker eller noe annet under ullsokkene, ull rett på huden er det beste for å holde varmen om natten. Løshals er også godt. 0 Siter
Gjest Mom33 Skrevet 28. november 2007 Skrevet 28. november 2007 De siste 2 vintrene har jeg fulgt følgende oppskrift: - daglig dose tran i alle måneder med R i (septembeR, oktobeR osv.) - 1 appelsin hver dag i de samme månedene, alternativt 2-4 klementiner - Stupe innpå med Vekk-i-morgen-tabletter så snart den minste antydning til halsvondt kommer snikende Fra å være vant til 1-2 penicillinkurer hver vinter pga halsvondt samt bihuleproblematikk og snørr og forkjølelse, har jeg nå hatt 2 helt friske vintre. BANK I BORDET! (Og som en flying start ville jeg kjørt i meg svarthyll, men satt i gang umiddelbart med tran og c-vitaminer) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.