Gå til innhold

Utslått av forkjølelse - igjen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke ha bomullsokker eller noe annet under ullsokkene, ull rett på huden er det beste for å holde varmen om natten. Løshals er også godt.

Ja, ullsokker, pyjamas, teppe under dyna og en kjæreste som er som en 1000-watts varmeovn :-)

Jeg er så frostig og må nok sørge for å holde varmen,har ikke feber.

Nå har jeg faktisk klart å støvsuge, her så ikke ut ! Nå er det senga.

Skrevet

Du har nok et dårlig imunforsvar, så ta tran og det er heller ikke dumt å trene litt.

Men tran er svært bra, kjøp tran med sitronsmak, den er ikke så vond og ta den om kvelden så slipper du å kjenne transmaken så lenge hvis den plager deg.

Skrevet

Trre uker i strekk?? Da er det ikke rart du er tett... Den skal jo brukes max. 10 dager i strekk. Etter det fører den bare til at du sveller opp i nesa og har ingen funksjon er min erfaring. Spørs om du må ha noen dagers avvenning.

Jeg vet at en ikke skal bruke det mer enn ti dager. Men jeg MÅ ha åpen nese for å kunne få sove!

I natt gikk det imidlertid helt fint å få sove uten sprayen - takket være hyllebærene (mener nå jeg) :-)

(at alle tre ungene var våkne en etter en, er en annen sak - så jeg sov ikke så godt - men når jeg først sov, så sov jeg ordentlig!)

Gjest annlovinda
Skrevet

Jeg vet at en ikke skal bruke det mer enn ti dager. Men jeg MÅ ha åpen nese for å kunne få sove!

I natt gikk det imidlertid helt fint å få sove uten sprayen - takket være hyllebærene (mener nå jeg) :-)

(at alle tre ungene var våkne en etter en, er en annen sak - så jeg sov ikke så godt - men når jeg først sov, så sov jeg ordentlig!)

Kan du ikke heller prøve saltvannspray når du har behov for nesespray. Den kan brukes hele tida, om nødvendig.

Skrevet

Du har nok et dårlig imunforsvar, så ta tran og det er heller ikke dumt å trene litt.

Men tran er svært bra, kjøp tran med sitronsmak, den er ikke så vond og ta den om kvelden så slipper du å kjenne transmaken så lenge hvis den plager deg.

Jeg tar tran, nesten hver dag, sammen med ungene. De slåss om å få først :-D

Jeg trener også, 1-3 ganger i uka. Har vært litt lite de siste ukene fordi jeg har vært så tett.

Vet ikke hvorfor jeg har hatt dårlig immunforsvar akkurat i høst. Har ikke hatt noen stor infeksjon eller hatt noen store påkjenninger av noe slag. Har heller ikke vært sengeliggende, bare forkjølet, tett og hanglete.

Skrevet

Jeg tok en operasjon i høst, og fikk en kraftig betennelse i ene brystet etterpå.Den hang lenge i og jeg måtte ha pencillin.Enda er det skurv som klør,og jeg har harde klumper inni brystet fordi jeg fikk blødninger etter operasjonen.Kanskje det er derfor jeg har vært så syk i høst?Fordi jeg har gått med betennelse i kroppen?

Ikke vet jeg.....vet du? :-)

Skrevet

Jeg tok en operasjon i høst, og fikk en kraftig betennelse i ene brystet etterpå.Den hang lenge i og jeg måtte ha pencillin.Enda er det skurv som klør,og jeg har harde klumper inni brystet fordi jeg fikk blødninger etter operasjonen.Kanskje det er derfor jeg har vært så syk i høst?Fordi jeg har gått med betennelse i kroppen?

Ikke vet jeg.....vet du? :-)

Hmm, nei jeg vet ikke det:-)

Men det er klart at har du hatt en betennelse i kroppen, så er det naturlig at du samtidig drar på deg andre sykdommer. Kroppens immunforsvar vil jo bruke kreftene sine på å bekjempe betennelsen og har ikke ressurser til å bekjempe annen sykdom.

Så det er nok ikke så veldig unaturlig.

Ikke greit å være syk, på det området har jeg sluppet billig unna så langt i livet.

Skrevet

Hmm, nei jeg vet ikke det:-)

Men det er klart at har du hatt en betennelse i kroppen, så er det naturlig at du samtidig drar på deg andre sykdommer. Kroppens immunforsvar vil jo bruke kreftene sine på å bekjempe betennelsen og har ikke ressurser til å bekjempe annen sykdom.

Så det er nok ikke så veldig unaturlig.

Ikke greit å være syk, på det området har jeg sluppet billig unna så langt i livet.

Sånn til vanlig er det svært sjelden jeg er syk.Men nå i det siste har det vært ille.

Må få bukt med brystet og de problemene der først,tror jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...