Gå til innhold

Vedr.: Barn fra tidligere ekteskap og ny kjæreste


Gjest smileyone22

Anbefalte innlegg

Gå frem??

Syns du virkelig det er nødvendig å legge noen "taktikk" for å treffe ei småjente på tre og et halvt år??

Man opptrer vel slik som det faller naturlig når man er sammen med unger??

Ser ikke forskjellen, barnet har jo en mor, og du blir som en annen voksenperson, eller nær slektning som faller naturlig inn i barnets omgivelser.

Bare vær deg selv du, og vær vennen hennes. Ikke vær sånn type stemor, det er aldri populært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En treåring har tanker og meninger om hvordan omgivelsene skal være og kan svare på dette hvis spurt.

Jeg er generelt av den mening at det er de voksne som bestemmer hvordan ting skal være, men avhengig av situasjonen så kan man ta hensyn til en treårings ønsker også.

Pass deg så ikke årene knekker, du trenger jo ikke å fossro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Kjæresten min er 28 år og har 2 barn fra tidligere ekteskap. Ei på 5 og en på 3. Jeg møtte først barna gjennom felles bekjente av han, uten at han var til stede (ikke planlagt altså...) Når er jeg gjerne sammen med han og barna, men bare som en "vennine" av han. Vi synes det er greit å drøye det litt, så både vi og barna blir bedre kjent før de får vite at vi er kjærester.

Datteren er ganske sjalu av seg, for hun bor alene med pappa, og han har ikke hatt kjæreste som hun vet om de siste årene... Så det blir spennende å se hvordan det går når hun får vite at vi er kjærester..

Men det er ikke sikkert dette ville vere måten for dere...

Lykke til uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå frem??

Syns du virkelig det er nødvendig å legge noen "taktikk" for å treffe ei småjente på tre og et halvt år??

Man opptrer vel slik som det faller naturlig når man er sammen med unger??

Ser ikke forskjellen, barnet har jo en mor, og du blir som en annen voksenperson, eller nær slektning som faller naturlig inn i barnets omgivelser.

Tittelen er provoserende, men jeg vil allerede nå råde deg til å tenke grundig igjennom om du er villig til å ta på deg ansvaret for et barn.

Er selv stemor, og kjenner mange andre i samme situasjon, og jeg kjenner ikke til ETT tilfelle der forholdene er ukompliserte. Er du villig til å sette et barn foran alt, for det må du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...