Gå til innhold

legetabbe.

Gjest flaut flaut

Anbefalte innlegg

Gjest presseknask
Skrevet

Gå til VG og drit legen loddrett ut. Vi FORVENTER at de som jobber med vår helse og våre private opplysninger er 110% feilfri og aldri har en dårlig dag.

Skrevet

Selvfølgelig har han fått den oppdragelsen han også, men at han klarer å holde helt tett, det skal jeg ikke garantere for.

Den som har sånne barn har vært ekstremt heldig og er en super duper barneoppdrager.

Du kan vel skilte med det du eller??

Njaaaaa.

Gjest flaut flaut
Skrevet

Gå til VG og drit legen loddrett ut. Vi FORVENTER at de som jobber med vår helse og våre private opplysninger er 110% feilfri og aldri har en dårlig dag.

hehe ja for leger er leger å får kniven på strupen mens alle vi andre kan gjøre som vi vil.

Skrevet

du har ikke barn du eller?

Selvfølgelig har jeg barn. Maken til dumme spørsmål du farer med.

Skrevet

Svarer du på absolutt alle innleggene her inne?

Ja, det gjør h*n. H*n har vel strengt tatt startet startet en god del tråder i det siste, og svarer seg selv med forskjellige nick også. Da får h*n vel de svarene h*n søker.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1196285579' post='3733016]

Ja, det gjør h*n. H*n har vel strengt tatt startet startet en god del tråder i det siste, og svarer seg selv med forskjellige nick også. Da får h*n vel de svarene h*n søker.

Jeg savner deg, derfor.

Skrevet

Det er et klart brudd på taushetsplikten.

Antagelig har også legen lært noe, og er ikke like rask neste gang. Det må jo ha vært litt flaut for legen også.

Gjest this is a signature
Skrevet

Hvordan vet du det?

Skrevet

Legetabber er vel som oftest brukt om feilbehandling, ikke en vanlig "tabbe" som dette var. Det er dessverre slik at man kan uforvarende dumpe bort i opplysninger man ikke skulle hatt på legekontorer og andre steder. Neste gang spør han vel om fødselsdato (som er vanlig). Du må forklare gutten din at den andre gutten er syk og ellers ikke gjøre noe stor sak ut av dette. Hvis dere ikke kjenner den andre gutten, er det da en bagatell.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Det er dessverre slik som skjer, og legen har nok lært nå, får vi håpe.

Nå har du egentlig en ypperlig anledning til å forklare gutten din at dessverre er det noen som har slike problem, og at det er noe legen kan hjelpe denne andre gutten med. I tillegg en prat om at dette holder vi for oss selv, vinkle det opp mot at det vi gjør hos legen er privat.

Nå er det jo ikke alltid barna klarer og holde tett da, guttungen holder på og sprekke nå pga alle julegavene han vet om ;o)

Pass på at du selv ikke blir flau, slik at gutten din opplever sengevæting som noe tabu og ekkelt. Flau på legen sine vegne kan du være.

Jeg har opplevd flere feil, en gang la en sykepleier igjen en bunke journaler på nattbordet mitt, hadde sambo vært av den nyskjerrige typen hadde han hatt fin underholdning da.

De er nok bare mennesker disse også, men vi får jo tro at de lærer av feilene da :o)

Skrevet

Skjønner ikke at det var så mye å hisse seg opp over, legetabber forbinder jeg med noe helt annet og mer alvorlig.

Når det er sagt burde de selvfølgelig ropt opp fullt navn. Hadde noen ropt opp min sønns fornavn hos legen, ville jeg antakelig av ren refleks spurt om han mente "... etternavn?"

Men 'tabben' er jo i forhold til den andre gutten, da, at det blir spredt konfidensiell informasjon om han, til personer som ikke har noe profesjonell taushetsplikt.

Skrevet

Da sørger du bare for at det ikke kommer ut via dere. Det skulle ikke være et stort problem.

Ja, men det er ikke bra at man på denne måten blir nødt til å stole på folks etikk. En lege har tross alt en profesjonell taushetsplikt, og det er en tabbe at han røpte følsomme opplysninger om en annen pasient.

Skrevet

Men 'tabben' er jo i forhold til den andre gutten, da, at det blir spredt konfidensiell informasjon om han, til personer som ikke har noe profesjonell taushetsplikt.

Enig i det, men ved snakk om legetabber, slik det var her i overskriften, regner jeg vanligvis med at det er større konsekvenser det er snakk om.

Ellers var det selvfølgelig en viss tabbe, ja.

Gjest this is a signature
Skrevet

Det høres jo hlet schizofrent ut..

Hvem gidder, liksom???

Skrevet

Ja, legen tabbet seg ut og er nok litt flau. Han kommer nok ikke til å gjøre samme feilen igjen. Men jeg synes ikke det er noe å lage stort oppstyr over. Men hvis sønnen din synes det er flaut å bli forbundet med sengevæting er det litt synd. Synes du skal snakke med ham om dette - slik at ikke sengevæting blir unødvendig stigmatisert. Det er en medisinsk tilstand som mange andre og burde ikke være noe "flauere" enn mange andre ting.

Ellers skjer det nok mange "glipper" rundt omkring på store sykehus. Selv har jeg opplevd å få feil baby inn til amming midt på natten på barselavdelingen. Oppdaget ikke feilen før krabaten hadde spist seg god og mett. Tviler på om hennes egentlige mor noensinne fikk vite om feilen som hadde skjedd.

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1196332683' post='3733547]

Det er dessverre slik som skjer, og legen har nok lært nå, får vi håpe.

Nå har du egentlig en ypperlig anledning til å forklare gutten din at dessverre er det noen som har slike problem, og at det er noe legen kan hjelpe denne andre gutten med. I tillegg en prat om at dette holder vi for oss selv, vinkle det opp mot at det vi gjør hos legen er privat.

Nå er det jo ikke alltid barna klarer og holde tett da, guttungen holder på og sprekke nå pga alle julegavene han vet om ;o)

Pass på at du selv ikke blir flau, slik at gutten din opplever sengevæting som noe tabu og ekkelt. Flau på legen sine vegne kan du være.

Jeg har opplevd flere feil, en gang la en sykepleier igjen en bunke journaler på nattbordet mitt, hadde sambo vært av den nyskjerrige typen hadde han hatt fin underholdning da.

De er nok bare mennesker disse også, men vi får jo tro at de lærer av feilene da :o)

Jeg syns Shira sitt svar var glimrende, og slutter meg til dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...