Gå til innhold

Brant meg, hva lindrer? Fort...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dumme meg klarte å ta borti en sånn t-lys-glass.. brennvarmt, og brant meg inni hånda. Ikke så mye, men fy f som det verker langt ut i fingrene.... Har ikke xylocain-krem, og fikk ikke lagt på is, er det kun Ibux å ty til?

Skrevet

aloe vera? Ikke iskaldt vann om du vil skylle. Kroppstemperert!!

Skrevet

Skjær en tomat i to, gni tomatinnholdet på områdene som er brent. Du kan bruke tomatpuré også. Aloe Vera kan også hjelpe men min erfaring er at tomater hjelper godt. Ikke skyll med kaldt vann hvertfall, da lager du bare kaos inni hånda fordi det som er varmt, plutselig blir kaldt. Skal du skylle, skyll med lunkent kroppstemperert vann.

Skrevet

Lunkent vann og så ibux senere dersom det er så ille at du ikke får sove. Verkingen bruker gi seg etter en stund i romtemperatur (iallefall om du har fått kjølt ordentlig ned og det ikke var veldig ille). Aloe vera særskilt ut over kvelden eller dagen etter.

Gjest flaut flaut
Skrevet

Skjær en tomat i to, gni tomatinnholdet på områdene som er brent. Du kan bruke tomatpuré også. Aloe Vera kan også hjelpe men min erfaring er at tomater hjelper godt. Ikke skyll med kaldt vann hvertfall, da lager du bare kaos inni hånda fordi det som er varmt, plutselig blir kaldt. Skal du skylle, skyll med lunkent kroppstemperert vann.

Oij det kommer seg. Fint at du klarer å svare fornuftig også :)

Gjest Høstløvet
Skrevet

Aloe vera er mest effektivt, gjerne rett fra planten. Avkjøling først er viktig.

Gjest annlovinda
Skrevet

Skyll lenge med lunkent vann, kroppstemperert. Smør på godt med aloe vera om du har det. Aloe Vera lindrer veldig godt når man har brent seg.

Skrevet

Oij det kommer seg. Fint at du klarer å svare fornuftig også :)

Jeg er alltid fornuftig. Faktisk er jeg fornuftigheten selv. Snusfornuftig vil noen si. Tomater er faktisk veldig fint for brannskader, jeg husker ikke hva som er i tomater som lindrer inflamasjon, men jeg vet det hjelper for jeg brukte tipset selv en gang jeg klarte å helle glovarm te over den ene labben.

Skrevet

Skyll lenge med lunkent vann, kroppstemperert. Smør på godt med aloe vera om du har det. Aloe Vera lindrer veldig godt når man har brent seg.

Det er riktig at Aloe Vera lindrer, men det tar sjelden vekk de smertene man får ved en brannskade. Derfor kan det være veldig lurt å smøre med en bedøvende krem først, og så smøre med Aloe Vera etter det igjen.

Skrevet

Har du zink-salve i hus er det flott å smøre på. Har brukt dette mange ganger selv, og det fungerer bedre enn alt annet jeg har prøvd :-).

Gjest flaut flaut
Skrevet

Jeg er alltid fornuftig. Faktisk er jeg fornuftigheten selv. Snusfornuftig vil noen si. Tomater er faktisk veldig fint for brannskader, jeg husker ikke hva som er i tomater som lindrer inflamasjon, men jeg vet det hjelper for jeg brukte tipset selv en gang jeg klarte å helle glovarm te over den ene labben.

Jeg har også hørt dette rådet. Jeg syntes du var flink nå som greide å svare seriøst på et innlegg.

Skrevet

Jeg har også hørt dette rådet. Jeg syntes du var flink nå som greide å svare seriøst på et innlegg.

Takk for det, det føles fjernt.

Skrevet

Har du zink-salve i hus er det flott å smøre på. Har brukt dette mange ganger selv, og det fungerer bedre enn alt annet jeg har prøvd :-).

Gjelder ikke det bare brannsår i rompa?

Skrevet

Isbiter inni et klede. Kjøl det ned i 20-30 min. Aloe Vera gele er bra. Dyng på, det trekkes fort inn i huden - gjenta mange ganger.

*trøst* F*** det er vondt å brenne seg. God bedring.

Skrevet

Ja, Zinksalve har jeg plenty av som bleieskiftarbeider, det må jeg prøve! Takk!

Skrevet

Gjelder ikke det bare brannsår i rompa?

jølsen : NEI.. sjelden jeg har sett brannsår i rumpa, men du har kanskje andre erfaringer?

Smør på ett tykt lag mij, da er det nesten borte i morgen.Dette lindrer også.

Skrevet

jølsen : NEI.. sjelden jeg har sett brannsår i rumpa, men du har kanskje andre erfaringer?

Smør på ett tykt lag mij, da er det nesten borte i morgen.Dette lindrer også.

Jeg har hatt brannsår i rompa. Det var skitvondt, klarte ikke bæsje på to-tre dager husker jeg. Hadde gått med en bukse som var for liten og så var det noen som ga meg buksevann på skolen og dro buksa så langt opp at sømmen laget en liten revn helt oppe i skrevet. Hukser jeg ble mobba den uka fordi jeg gikk som en skinkerytter.

Skrevet

Jeg har hatt brannsår i rompa. Det var skitvondt, klarte ikke bæsje på to-tre dager husker jeg. Hadde gått med en bukse som var for liten og så var det noen som ga meg buksevann på skolen og dro buksa så langt opp at sømmen laget en liten revn helt oppe i skrevet. Hukser jeg ble mobba den uka fordi jeg gikk som en skinkerytter.

Du hadde sikkert fortjent buksevann..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...