Gå til innhold

System for halvreint tøy?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor gjør dere av deres halvreine klær? Vi har forsøkt å få til et system, men det fungerer slett ikke.

Når vi nå flytter ser jeg for meg et stort skap på badet som kan romme kurver både for skittentøy og halvreint. Hva er deres erfaringer?

• Svar 76
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sofline

8

• Mirabell

7

• morsan

4

• filiokus81

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Klær som er brukt èn gang og ikke skal på vask, henges på egne knagger på badet. Dessverre har de en tendens til å henge forferdelig lenge der, særlig ungenes...

Nei, noe supergodt system har ikke vi heller greid å finne fram til, en periode hadde vi en dunk på badet til dette formålet, men det endte bare med at den til slutt ble båret til vaskemaskina den også.

Knagger er det som har fungert best til nå.

Skrevet

Tøy som er brukt, men ikke skittent eller flekkete, legges tilbake i klesskapet. Det blir bare rot av å ha ørten mellomstasjoner.

Skrevet

Huff, det blir lagt oppå et skap på vårt soverom. Egentlig kan man klikegodt kaste det til vask, det blir liggende å samle støv....

Skrevet

Barna er foreløpig så små at de bruker klærne til de er skitne, så da ligger de på rommet deres om natten om de kan brukes en dag til.

Mine egne bluser/skjorter som tåler en dag til henges tilbake i skapet. Samme med bukser, skjørt, gensere (ikke rett på kroppen) og jakker. Tynne gensere/topper/t-skjorter havner i gjerne i skittentøyet, så vasker jeg dem om jeg likevel skal ta en slik maskin, eller jeg plukker dem opp igjen om de tåler å brukes en dag til.

Hm, har aldri tenkt over at jeg har et slags system for slikt før nå. Antar jeg må finne på et annet system når barna blir eldre og mer kritiske til hva de skal ha på seg.

Skrevet

Min og mannens halvreine tøy (dvs 80% er nok mitt) ligger oppå skittentøykorga på badet. Litt dumt, for når en skal putte noe oppi korga, slklir ofte det som ligger oppå, bak....

Gutten sitt ligger i en krok på badet.

Jentene sitt ligger oppå skittentøykorga på badet nede.

Er ikke fornøyd, særlig med mitt lass av tøy.....

Skrevet

Halvrent tøy ligger på stolen på soverommet. Der ligger det ofte en bukse og en genser i tillegg til ett sett "kosetøy". Mer enn det trenger aldri å ligge der synes jeg. Da er det på tide å bruke det så det går i vaska!!!

Skrevet

Klærne jeg har prøvd / hatt på en liten stund / brukt litt uten at det har blitt møkkete har jeg en egen skuff til så jeg vet jeg kan bruke det litt til før det går i vaska! :) Veldig enkelt syns jeg ;)

Skrevet

Jeg vasker det, så vet jeg iallefall hvor jeg skal gjøre av det.... Ja, jeg vet....

Skrevet

Har ikke noe system, men noe ligger i en haug på en stol (alle i familien har hver sin stol ved sengen). Noe legges også tilbake i skapet. Men er enig, det der er et huslig problem som det er vanskelig å finne en god løsning for...

Skrevet

Ungenes ligger på kommoden på badet, vi voksne har våre klær på en stol på soverommet.

Skrevet
  togli skrev (På 29.11.2007 den 9.59):

Jeg vasker det, så vet jeg iallefall hvor jeg skal gjøre av det.... Ja, jeg vet....

Er visst sånn jeg har løst det også gitt... *S* Enklere, men kanskje ikke sååå lurt... ;)

Skrevet
  birdie skrev (På 29.11.2007 den 10.04):

Ungenes ligger på kommoden på badet, vi voksne har våre klær på en stol på soverommet.

Men blir det ikke veldig fullt på stolen på soverommet, med mindre du bruker samme klærne flere dager på rad til de er skitne?

Spør fordi jeg gjerne skulle komme på et genialt system...

Skrevet
  Mirabell skrev (På 29.11.2007 den 10.03):

Har ikke noe system, men noe ligger i en haug på en stol (alle i familien har hver sin stol ved sengen). Noe legges også tilbake i skapet. Men er enig, det der er et huslig problem som det er vanskelig å finne en god løsning for...

Omtrent slik er det her også.

Ikke lett å løse dette på en god måte, nei.

Skrevet

Det ligger en stund på stolen på soverommet (hvis jeg ikke bruker det dagen etter), så glemmer jeg hvor mye jeg har brukt, om det kanskje burde vært vasket (er ikke så flink til å legge skittentøy direkte i skittentøykurven) eller det samler en del støv, og så går det i vaskemaskinen. Ikke noe godt system.

Skrevet

"Halvrent" tøy - det er jo rent, men ikke like rent som nyvasket.

Henger det til lufting over natta.Deretter tilbake i skapet, hvis jeg er flink. Ellers kan det bli litt mye på stoler og sånt..

Har en feeling for hvor mange dager en kan bruke ulikt tøy. yttertøy, feks, renses kanskje bare etter vinteren.

Sprørs hvor mye en bruker tøyet. Liker å gå i joggebukse når jeg er hjemme. Det sparer også "jobb-klær" etc.

Skrevet
  miia skrev (På 29.11.2007 den 10.13):

Er visst sånn jeg har løst det også gitt... *S* Enklere, men kanskje ikke sååå lurt... ;)

Jeg vsaker med vaskemagneter istedetfor såpe, så da tillater jeg meg ikke å ha så dårlig samvittighet ;-)

Skrevet
  togli skrev (På 29.11.2007 den 10.55):

Jeg vsaker med vaskemagneter istedetfor såpe, så da tillater jeg meg ikke å ha så dårlig samvittighet ;-)

Vaskemagneter? *blånn*

:o)

Skrevet

Gubben sitt legges på en stol på soverommet, og han er ganske flink til å bruke etterhvert og få tøyet til vask når det er skittent. Mine klær legges i en kurv på soverommet, og blir til en haug som vokser og vokser og vokser....helt til jeg blir lei av å se på det og pælmer det i maskinen uansett ;o)

Ungene bruker klærne til de er skitne, men har også en hylle på badet som mellomstasjon ved behov.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...