Gå til innhold

System for halvreint tøy?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hm. Høres jo unektelig fiffig ut!

Men jeg skjønner ikke helt hvorfor/hvordan de virker?

Det er noe med magnetisme og molekyler... Skitt er molekyler og magneter trekker til seg molekyler, eller noe sånt... ? Klærne blir iallefall reine ;-)

• Svar 76
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sofline

8

• Mirabell

7

• morsan

4

• filiokus81

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Så, summa sumarum, magnetballer vasker omtrent som å vaske uten såpe...

Sannheten er vel kanskje at vi stort sett bruker altfor mye vaskepulver i hver maskin, noe disse oppfinnerne har skjønt og dratt nytte av...

Smartinger!

Skrevet

Jeg vsaker med vaskemagneter istedetfor såpe, så da tillater jeg meg ikke å ha så dårlig samvittighet ;-)

Det har jeg aldri hørt om...! Hmmm... Da lærte jeg noe nytt i dag også... :)

Skrevet

Sannheten er vel kanskje at vi stort sett bruker altfor mye vaskepulver i hver maskin, noe disse oppfinnerne har skjønt og dratt nytte av...

Smartinger!

Ja, jeg har merket at tøyet blir like rent selv om jeg doserer mye mindre vaskemiddel enn det står på pakken. Særlig for klær som knapt er skitne, bare "litt brukt" (ref. resten av tråden)...

Skrevet

Skjønner på en måte hva du menter, buksene mine blir ikke alltid fulle av ketchupflekker eller grønske på knærne... Men jeg vasker dem ikke bare for at de ikke lenger har den stive, nyvaskede følelsen.

Men du vasker dem kanskje før de får "stå av seg selv"-følelsen? Selv om de ikke nødvendigvis lukter urent eller er flekkete. :-)

Skrevet

Jeg vasker det, så vet jeg iallefall hvor jeg skal gjøre av det.... Ja, jeg vet....

det har jeg ikke samvittighet til, i disse klimakrise-tider :-(

Skrevet

Klærne jeg har prøvd / hatt på en liten stund / brukt litt uten at det har blitt møkkete har jeg en egen skuff til så jeg vet jeg kan bruke det litt til før det går i vaska! :) Veldig enkelt syns jeg ;)

Mitt eget har jeg stort sett styr på, men det er tre til i familien, vil gjerne lage noe som til og med gubben og ungene kan klare å opprettholde selv :-)

Skrevet

Men blir det ikke veldig fullt på stolen på soverommet, med mindre du bruker samme klærne flere dager på rad til de er skitne?

Spør fordi jeg gjerne skulle komme på et genialt system...

Jo, det blir en haug der, gjerne - mest fordi det jo er plass til en del klær på en stol så det blir tiltak å flytte dem videre til skap (tjukke gensere og strikkejakker, f.eks.).. :P Vi har en slags stumtjener, den er ikke så dum. Den ser ut som en stolrygg med kleshenger på toppen, og kan brukes til skjorter og bukser. Skulle hatt en til av dem!

Skrevet

Jo, det blir en haug der, gjerne - mest fordi det jo er plass til en del klær på en stol så det blir tiltak å flytte dem videre til skap (tjukke gensere og strikkejakker, f.eks.).. :P Vi har en slags stumtjener, den er ikke så dum. Den ser ut som en stolrygg med kleshenger på toppen, og kan brukes til skjorter og bukser. Skulle hatt en til av dem!

Jeg kjøpte en variant på Lidl - knallfornøyd med den! :)

Skrevet

Jeg legger det ved siden av senga.. Det skal jo brukes dagen etter.

Skrevet

De slenges over stole på soverommet. Prøver å unngå halvskitne klær, så har ikke mye klær der. Oftest en innebukse/genser/shorts el kanskje..

Går du i shorts om vinteren? :-)

Skrevet

Uups... Jeg som er så fornøyd med vaskemagnetene :-/

Dette er litt rart fordi jeg har selv prøvd å vaske kun med vann og da synes jeg ikke klærne lukter rent. Med vaskemagnetene lukter det veldig friskt og rent etterpå!

Når mannen min sitt arbeidstøy blir vaska, sitter det igjen skitt på magnetene når jeg tar dem ut av maskina og arbeidstøyet er gullende rent!

Jeg bruker forøvrig bittelitt såpe når jeg vasker klær over 60 grader, samt hvitt tøy.

Skrevet

Kan man så droppe alt som heter vaskemiddel eller bare litt av det? Hvordan fungerer det (hvis du vet)?

Jeg bruker bittelitt såpe når jeg vasker hvitt tøy, samt klesvask over 60 grader. Skitt består av molekyler og magneter trekker til seg molekyler. Det er iallefall denne forklaringen som blir gitt.

Skrevet

det har jeg ikke samvittighet til, i disse klimakrise-tider :-(

Jeg vasker med vaskemagneter, så det brukes svært lite såpe.

Skrevet

Jeg vasker med vaskemagneter, så det brukes svært lite såpe.

...men du bruker jo strøm;-)

Skrevet

Går du i shorts om vinteren? :-)

Heheh, jepp. Bermudashortsen min som jeg gjerne slenger på meg på kvelden etter en dusj!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...