Gå til innhold

System for halvreint tøy?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg legger det ved siden av senga.. Det skal jo brukes dagen etter.

Kun gjenbruk, aldri vask? Hm, hørtes flott ut ;-)

• Svar 76
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sofline

8

• Mirabell

7

• morsan

4

• filiokus81

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Kun gjenbruk, aldri vask? Hm, hørtes flott ut ;-)

hehe:p skal det vaskes legger jeg det i skittentøyskurven..

Skrevet

Jeg vasker med vaskemagneter, så det brukes svært lite såpe.

Hva er vaskemagneter? Fungerer det bra på både lukt og flekker? Hvor får du tak i det? Pris?

Skrevet

Jeg vasker med vaskemagneter, så det brukes svært lite såpe.

Ser du allerede har svart mange ganger på hva vaskemagneter er, så bare glem mitt spørsmål. Ble så nysgjerrig da jeg leste det at jeg måtte spørre med en gang.

Skrevet

...men du bruker jo strøm;-)

Hjelper det at gubben er elektriker, tro? *håpefull*

Skrevet

Jeg bruker bittelitt såpe når jeg vasker hvitt tøy, samt klesvask over 60 grader. Skitt består av molekyler og magneter trekker til seg molekyler. Det er iallefall denne forklaringen som blir gitt.

Hvorfor bruker du såpe til vask på over 60 grader? Med så høy temperatur bør det vel bli rent uansett...?

Skrevet

Hva er vaskemagneter? Fungerer det bra på både lukt og flekker? Hvor får du tak i det? Pris?

Jeg synes iallefall at klærne blir rene og at de lukter godt etter vask. Vasker man kun med vann (uten magneter og/eller såpe) blir det ofte en litt uggen lukt. I reklamen står det at man bør bruke _litt_ vaskemiddel dersom klærne har mye/vanskelige flekker. Jeg pleier å bruke litt vaskemiddel i tillegg på hvite klær og på klær over 60 grader. Mørkt tøy vasker jeg kun med magneter.

Skrevet

Hvorfor bruker du såpe til vask på over 60 grader? Med så høy temperatur bør det vel bli rent uansett...?

Det har jeg ikke tenkt på. Mulig du har rett i det... Det er vel bare en slags følelse av at undertøy bør vaskes med såpe, men det er mulig det er helt unødvendig?

Skrevet

Ser du allerede har svart mange ganger på hva vaskemagneter er, så bare glem mitt spørsmål. Ble så nysgjerrig da jeg leste det at jeg måtte spørre med en gang.

Uups, så svarte jeg deg likevel ;-)

Skrevet

Det har jeg ikke tenkt på. Mulig du har rett i det... Det er vel bare en slags følelse av at undertøy bør vaskes med såpe, men det er mulig det er helt unødvendig?

Jeg vasker bare undertøy på 40 grader. Det skal bli rent nok med såpe (svanemerket selvsagt) da sier ekspertene. *miljøvennlig* :-)

Skrevet

Jeg vasker bare undertøy på 40 grader. Det skal bli rent nok med såpe (svanemerket selvsagt) da sier ekspertene. *miljøvennlig* :-)

Og jeg som trodde jeg var en "gris" som ikke vaska undertøyet på minst 90 grader ;-)

Skrevet

Og jeg som trodde jeg var en "gris" som ikke vaska undertøyet på minst 90 grader ;-)

Hvis du er en gris, hva er jeg da? :-)

Skrevet

Hvis du er en gris, hva er jeg da? :-)

En mega-gris kanskje? ;-)

Skrevet

En mega-gris kanskje? ;-)

*plystrer og henger opp vaskemaskinen som nettopp ble ferdig*

Skrevet

*plystrer og henger opp vaskemaskinen som nettopp ble ferdig*

*æsj og usj, holder for nesa*

Skrevet

hehe:p skal det vaskes legger jeg det i skittentøyskurven..

Men det er jo ikke alltid det passer å bruke gårsdagens tøy i dag. Men kanskje det passer igjen i morgen, osv. Da blir det mye klær på gulvet, og det er der jeg vil prøve å finne et system.

Det blir nok stort skap på det nye badet, det er stort sett der våre halvreine/halvskitne klær havner uansett.

:-)

Skrevet

Men det er jo ikke alltid det passer å bruke gårsdagens tøy i dag. Men kanskje det passer igjen i morgen, osv. Da blir det mye klær på gulvet, og det er der jeg vil prøve å finne et system.

Det blir nok stort skap på det nye badet, det er stort sett der våre halvreine/halvskitne klær havner uansett.

:-)

hehe:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...