Gå til innhold

veldig bekymret

Anbefalte innlegg

Gjest jente,29

Har i to uker nå hatt hovne lymfekjertler under armene og i lysken.Det er i allefall ømt der.Har også en blemme i ganen som har vært der i 4 måneder.Har hatt en betennelse i underlivet osm har vært der i et år som ikke legen finner årsaken til.I 7 uker har jeg hatt mye diare og voldsom kløe i og rundt endetarmen. I tillegg har jeg tørre røde øyne etter en øyebetennelse i mars som ikke blir bra.

Har jo vært til legen med dette uten at de finne ut hva det kan være. Er veldig bekymret for at alt dette har en sammenheng og atdet er noe alvorlig. HAr tatt blodprøver som tyder på en infeksjon.HAr også levert avføringsprøve med tanke på parasitter. SKjønner at du ikke kan fortelle meg hva dette er på denne måten, men kan du si noe om hvilke undersøkelser jeg bør be om å få tatt. Er blitt ekstra bekymret etter at lymfekjertlene hovnet opp..KAn parasitter være årsaken til alt dette tror du?

Takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/29237-veldig-bekymret/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ottar Grimstad, spesialist i allmennmedi

Du har jo allerede tatt en del prøver, og det er litt vanskelig å vurdere hvilke prøver som bør tas i tillegg. Jeg ville tatt prøver på forskjellige virusinfeksjoner og også gjennomført blodtellinger av hvite blodlegemer, og leverfunksjonsprøver og prøver på reumatiske sykdommer. Det viktigste er nok at du forteller om alle symptomene til legen din, både lymfeknutene, diareen, underlivet og øynene.

Jeg kan dessverre ikke svare sikkert på om noen parasitt kan tenkes å gi alle disse symptomene.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/29237-veldig-bekymret/#findComment-117501
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...