morsan Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 Inspirert av Elextra i tråden med system for halvreint tøy, spør jeg dere: Bruker dere samme tøy to dager på rad? Som Elextra svarer jeg at jeg ytterst sjelden går med det samme to dager på rad. Men det er ikke ensbetydende med at tøyet er skittent og må vaskes etter én dags bruk. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 Som sagt nedenfor: Bruker sjelden samme klær to dager på rad . 0 Siter
Gjest sola mi Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 Javisst går jeg med tøyet i flere dager. Hverdagstøyet blir bare byttet hvis det lukter vondt under armene eller har sølt på tøyet. Det må sier her at jeg har egne jobbeklær så derfor er det ikke mange timene av gangen som jeg bruker klærne om kvelden etter jobb. Bytter ofte i helgene da. Gjerne flere skift om dagen fordi vi har en litt anderledes agenda. 0 Siter
Gjest pærebrus875 Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 Ofte jeg går 3 dager i samme genser, enkelt å greit for å ikke ha et hav med "brukte" gensere liggende på badet og soverom, bruker dem heller "opp" og vasker dem. Klart, skal jeg noe som krever en annen type plagg så klart jeg bytter, men da ender det bare med at det ligger en brukt genser der og en brukt bluse her.. Typen gjør det samme, og ingen av oss lukter vondt. Han har da en jobb som gjør at han greier å bli støvete og skitten (kryper under kassedisker og kroker for å fikse pc-utstyr) og da er det bare å bytte. Men jeg har ikke så mange gensere heller at jeg kan bytte til stadighet, og det sparer jo strøm å ikke vaske hele jævla tiden (vi er jo bare 2 stk, klart vi hadde måttet vaske litt oftere om vi hadde hatt unger som er ute og søler seg til ;-) ) og har da ennå færre gensere som er varme nok nå, og da blir det til at jeg går i dem lengst mulig for å slippe å bytte til en kaldere en.. Undertøy og sokker derimot.. det kan godt byttes litt oftere enn hver 3-4 dag.. typen er veldig flink (for flink? hehe) vasker minst 6 par sokker i uka.. 0 Siter
morsan Skrevet 29. november 2007 Forfatter Skrevet 29. november 2007 Javisst går jeg med tøyet i flere dager. Hverdagstøyet blir bare byttet hvis det lukter vondt under armene eller har sølt på tøyet. Det må sier her at jeg har egne jobbeklær så derfor er det ikke mange timene av gangen som jeg bruker klærne om kvelden etter jobb. Bytter ofte i helgene da. Gjerne flere skift om dagen fordi vi har en litt anderledes agenda. ''Javisst går jeg med tøyet i flere dager.'' Jeg bruker også tøyet flere dager - bare ikke på rad! ;-) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 Jeg er som deg.... Idag bruker jeg samme klærne som igår, men kun fordi jeg er hjemme og vasker hus ;-) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 Minner meg om en gutt i klassen på ungdomsskolen som brukte grønn og brun genser annenhver uke - hele uken! Da ble det antakelig hverken mye vask eller store stabler med klær i skapet ) 0 Siter
morsan Skrevet 29. november 2007 Forfatter Skrevet 29. november 2007 Jeg er som deg.... Idag bruker jeg samme klærne som igår, men kun fordi jeg er hjemme og vasker hus ;-) ''Idag bruker jeg samme klærne som igår, men kun fordi jeg er hjemme og vasker hus ;-)'' Ja slik kan det være for meg også, at fritidstøy brukes to dager på rad. Jeg skifter alltid etter hjemkomst fra jobb, henger skjørt og jakke tilbake i skapet og har på meg olabukse! ;-) 0 Siter
Åsemor Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 Som hjemmeværende gjør jeg iallfall det. Sjeldnere når jeg jobber. Nå går jeg av og til med gensere tre dager på rad og, hvis det passer seg sånn. Blir gjerne gulpet på før den tid. 0 Siter
morsan Skrevet 29. november 2007 Forfatter Skrevet 29. november 2007 Minner meg om en gutt i klassen på ungdomsskolen som brukte grønn og brun genser annenhver uke - hele uken! Da ble det antakelig hverken mye vask eller store stabler med klær i skapet ) Husker du den Seinfeldt-episoden der en dame hadde en kjole i sort og hvitt som hun gikk med hele tiden? Lurer på om det var slik at hun _bare_ hadde slike kjoler i skapet...;-) 0 Siter
morsan Skrevet 29. november 2007 Forfatter Skrevet 29. november 2007 Som hjemmeværende gjør jeg iallfall det. Sjeldnere når jeg jobber. Nå går jeg av og til med gensere tre dager på rad og, hvis det passer seg sånn. Blir gjerne gulpet på før den tid. Ja, hjemmeværende blir litt annerledes! :-) 0 Siter
Gjest Southerner Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 Hender jeg bytter undertøy etter et par-tre dager, men ellers vasker jeg tøyet sånn annenhver uke. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 Husker du den Seinfeldt-episoden der en dame hadde en kjole i sort og hvitt som hun gikk med hele tiden? Lurer på om det var slik at hun _bare_ hadde slike kjoler i skapet...;-) Må nok innrømme at mine kjoler rullerer ikke "rettferdig" de heller; enkelte er mer i bruk enn andre. Noen er aldri i bruk, og burde ikke hengt i skapet i det hele tatt. Men bruker ikke samme bestandig, da ). 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 Hender jeg bytter undertøy etter et par-tre dager, men ellers vasker jeg tøyet sånn annenhver uke. * urk * 0 Siter
Gjest sola mi Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 ''Javisst går jeg med tøyet i flere dager.'' Jeg bruker også tøyet flere dager - bare ikke på rad! ;-) Hvis det gjelder undertøyet her også så vil jeg presisere at det byttes minst en gang om dagen, gjerne to ganger hvis man dusjer noen timer etter første skift. Der er vi supernøye her i heimen! både voksne og barn. 0 Siter
morsan Skrevet 29. november 2007 Forfatter Skrevet 29. november 2007 Må nok innrømme at mine kjoler rullerer ikke "rettferdig" de heller; enkelte er mer i bruk enn andre. Noen er aldri i bruk, og burde ikke hengt i skapet i det hele tatt. Men bruker ikke samme bestandig, da ). Sånn er det hos meg også! :-) 0 Siter
morsan Skrevet 29. november 2007 Forfatter Skrevet 29. november 2007 Hvis det gjelder undertøyet her også så vil jeg presisere at det byttes minst en gang om dagen, gjerne to ganger hvis man dusjer noen timer etter første skift. Der er vi supernøye her i heimen! både voksne og barn. Jeg hadde ikke undertøy i tankene da jeg skrev tråden, men det kan jo selvsagt innfortolkes som 'tøy'. :-) Og der er det ihvertfall IKKE slik at jeg legger til side mandagens truse for å bruke den omatt på torsdag!!! *lol* 0 Siter
Piraye Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 Hater masse halvskittent tøy rundt omkring, så går som oftest med tøyet til det er skittent og jeg kan vaske det. vanligvis 2 dager. 0 Siter
Gjest zilja Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 Det hender at jeg bruker samme klærne to dager på rad. Bytter selvfølgelig undertøy hver dag ) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 ''Idag bruker jeg samme klærne som igår, men kun fordi jeg er hjemme og vasker hus ;-)'' Ja slik kan det være for meg også, at fritidstøy brukes to dager på rad. Jeg skifter alltid etter hjemkomst fra jobb, henger skjørt og jakke tilbake i skapet og har på meg olabukse! ;-) Jeg er lærer, så her brukes ikke spesielt arbeidstøy. Undertøy og sokker skifter jeg selvsagt hver dag, vaskedag eller ei ;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.