Gå til innhold

Fyllekjøring på Guneriussenteret;o)

Gjest Wita

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Morsomt!!!!!!!!!!!!!

''Ifølge Frantzen holdt kvinnen en fart på rundt 10 kilometer i timen innendørs. Reglene sier at lovlig fart er opp til 2,5 kilometer i timen.''

Tror du folk holder fartsgrensa i disse julehandeltider? Jeg ser mange som løper inne på sentret, hehe, og da er det nok mere enn 2,5km/t.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper ikke dere kvinner har barn. Det er veldig synd på damen som tydeligvis har et alkoholproblem. Barn trenger ikke å få overført slike holdninger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper ikke dere kvinner har barn. Det er veldig synd på damen som tydeligvis har et alkoholproblem. Barn trenger ikke å få overført slike holdninger!

Hun var 70 år, så de eventuelle barna har vel fått sine egne og andres holdninger for lenge siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sorry, det gikk litt fort, så at det var OSS som ikke burde hatt barn. Tja, mine leser ikke hva jeg skriver her, gjør dine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt ikke jeg er 70 så dere ikke tror det er meg. Forresten så er det nesten så jeg skjønner damen for folk har ikke oppdragelse i det hele tatt og har overhode ikke forstått at de bør overholde vikeplikten for rullestolbrukere. De går bare rett på som vi skulle være usynlige og tror at vi har bremser på manuelle stoler.

Jeg har nok sneiet noen hæler der inne siden folk ikke gidder å bevege ræva si når jeg kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mandolina

Morsomt!!!!!!!!!!!!!

''Ifølge Frantzen holdt kvinnen en fart på rundt 10 kilometer i timen innendørs. Reglene sier at lovlig fart er opp til 2,5 kilometer i timen.''

Tror du folk holder fartsgrensa i disse julehandeltider? Jeg ser mange som løper inne på sentret, hehe, og da er det nok mere enn 2,5km/t.

Rullestol holder gangfart når den kan kjøre 8,5 km i timen.

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rullestol holder gangfart når den kan kjøre 8,5 km i timen.

hilsen

Jeg har speedometer på den ene stolen min og jeg ser at jeg raskt kommer opp i 20 km i timen hvis jeg er alene. Og du har nok rett i det med at gangfart er 8,5 km. Elektriske går jo ikke mer enn 10 km i timen. Men med elektrisk har ikke folk vikeplikt faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rullestolbruker

Jeg har speedometer på den ene stolen min og jeg ser at jeg raskt kommer opp i 20 km i timen hvis jeg er alene. Og du har nok rett i det med at gangfart er 8,5 km. Elektriske går jo ikke mer enn 10 km i timen. Men med elektrisk har ikke folk vikeplikt faktisk.

Det er lettere å stoppe en elektrisk rullestol enn en manuell stol, på kort tid.

Men folk skal forte seg så mye, at de selv går inn foran rullestolen i fart og da er det ikke til å unngå at kjøre på noen ankler, og da ser de surt på rullestolbrukeren, enda de var de selv som forårsaket "sammensøtet"

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt ikke jeg er 70 så dere ikke tror det er meg. Forresten så er det nesten så jeg skjønner damen for folk har ikke oppdragelse i det hele tatt og har overhode ikke forstått at de bør overholde vikeplikten for rullestolbrukere. De går bare rett på som vi skulle være usynlige og tror at vi har bremser på manuelle stoler.

Jeg har nok sneiet noen hæler der inne siden folk ikke gidder å bevege ræva si når jeg kommer.

''Godt ikke jeg er 70 så dere ikke tror det er meg''

LOL!!! Tanken har ikke streifet meg et sekund en gang;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Oslo - rullestolbruker - Dorthe.....

Klart man tenker tanken ;) Du kunne ha hatt noen oppskakende konfrontasjoner med det offentlige, og besluttet å gå litt "beserk" !

Men alderen stemte dårlig...;( Lurer på om dama hadde en festlig dag og fikk ut litt frustrasjon ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er lettere å stoppe en elektrisk rullestol enn en manuell stol, på kort tid.

Men folk skal forte seg så mye, at de selv går inn foran rullestolen i fart og da er det ikke til å unngå at kjøre på noen ankler, og da ser de surt på rullestolbrukeren, enda de var de selv som forårsaket "sammensøtet"

Hilsen

Jeg har tatt noen ankler jeg og det har ikke vært min skyld. Og særlig på Guneriussenteret for det må da være det stedet jeg har vært på hvor folk overhode ikke flytter seg eller bare går rett på. Men nå bruker jeg bare manuell stol som sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oslo - rullestolbruker - Dorthe.....

Klart man tenker tanken ;) Du kunne ha hatt noen oppskakende konfrontasjoner med det offentlige, og besluttet å gå litt "beserk" !

Men alderen stemte dårlig...;( Lurer på om dama hadde en festlig dag og fikk ut litt frustrasjon ;)

Det har hun ganske sikkert :o)

Men nå er det slik at det ikke er så lurt siden folk kun har vikeplikt for manuelle stoler og man kan bli erstatningspliktig hvis man gjør slik med elektriske stoler, ja til og med miste stolen fordi man blir regnet som uegnet til å kjøre elektrisk stol. De veier nemlig rundt 200 kg og det er forskjell fra de 7 kgene som de manuelle veier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde det var du som var på skoshopping igjen, helt til jeg leste at dama hadde runda 70. Hehe!

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Det har hun ganske sikkert :o)

Men nå er det slik at det ikke er så lurt siden folk kun har vikeplikt for manuelle stoler og man kan bli erstatningspliktig hvis man gjør slik med elektriske stoler, ja til og med miste stolen fordi man blir regnet som uegnet til å kjøre elektrisk stol. De veier nemlig rundt 200 kg og det er forskjell fra de 7 kgene som de manuelle veier.

"Å miste stolen" ;)

Ja, det høres ikke greit ut... Hvordan forklarer man det til barn og barnebarn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Å miste stolen" ;)

Ja, det høres ikke greit ut... Hvordan forklarer man det til barn og barnebarn?

Nja, HMS finner på så mye rart at jeg tror faktisk ikke noen jeg kjenner hadde blitt forbauset. Men helt alvorlig, det er faktisk ingen som sjekker om man er i stand til å bruke elektrisk stol selv om man etter reglene skal ha 10 kjøretimer for å bevise at man kan kjøre. Men blir man tatt i å være uforsiktig så kan man bli fratatt stolen og man er erstatningspliktig. Det er dog ikke ulovlig å kjøre i fylla med elektrisk stol. Det har vært oppe i Høyesterett, men det er ulovlig i USA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...