Gå til innhold

Hjælp - laksefilet!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitronpeppermarinert laksefilet fra Findus.... Har spist opp de to nedreste i pakken og derfor kastet bruksanvisningen. Stekes i stekeovn eller i panne? Hvor lenge? Hvilken varme?

Fortsetter under...

Skrevet

Hvis fisken er tint så tar det ca. 20 minutter i ovn på 200 grader før den er ferdig.

Du kan ha den i folie med litt olje/smør eller i ildfast bolle med lokk + litt vann i bunnen. Det skal ikke tørke ut.

Skrevet

Hvis fisken er tint så tar det ca. 20 minutter i ovn på 200 grader før den er ferdig.

Du kan ha den i folie med litt olje/smør eller i ildfast bolle med lokk + litt vann i bunnen. Det skal ikke tørke ut.

Tusen takk for svar. :)

Skrevet

Aner ikke. Men jeg og datra skal spise fiskesuppe i dag, der deler jeg opp to sånne fileter i biter og slenger oppi suppa. Samt litt reker og ekstra grønnsaker. Nammis. :)

Skrevet

''Stekes i stekeovn eller i panne? Hvor lenge? Hvilken varme?''

Smak og behag, du har fått godt tips fra "sola mi" angående tilbereding i ovn.

Du kan og steike de i steikepanna, noen laksefileer har skinn på den ene sida, og noen er skinnfrie.

De med skinn steiker eg på middels ++ varme med skinnsida ned, til det "kvite" i midten er borte, på slutten så freser eg de noen få minutter på andre sida.

De uten skinn steikes likt på begge sider til det "kvite" i midten er borte.

Bon apetit.

Skrevet

Porsjonsfileter? 20-25 minutter på 175-200 grader i ovnen.

Annonse

Skrevet

Jeg legger dem i oljet ildfastform, legger masse grønnsaker (blomkål, broccoli og purreløk) i biter ved siden av (ikke oppå!) og slenger det hele stekeovnen. 20 - 25 min på 180 grader.

Skrevet

Du kan og steike de i steikepanna, noen laksefileer har skinn på den ene sida, og noen er skinnfrie.

De med skinn steiker eg på middels ++ varme med skinnsida ned, til det "kvite" i midten er borte, på slutten så freser eg de noen få minutter på andre sida.

Bon apetit.

Laks stekt i stekepanne er ikke godt. Blæh. Hiv dem i en oljet ildfastform og stek dem i 20-25 min i stekeovnen på 180 grader. Myyyyye bedre! Og så slipper du den jævlige fiskeosen i hele huset.

Skrevet

Laks stekt i stekepanne er ikke godt. Blæh. Hiv dem i en oljet ildfastform og stek dem i 20-25 min i stekeovnen på 180 grader. Myyyyye bedre! Og så slipper du den jævlige fiskeosen i hele huset.

Fiskeosen er fæl, det er eg enig i.

Men laksefileer i steikepanna, kan være veldig godt...nam,nam.

Skrevet

Bon apetit.

Ja, jeg tror det er sånn jeg har gjort det tidligere. I dag hadde jeg gratinerte poteter til, så da var det veldig greit å bare sette de inn i stekeovnen sammen med de. :D Det ble fantastisk nydelig, og jentungen på 2 spiste en hel filet.

Skrevet

Ja, jeg tror det er sånn jeg har gjort det tidligere. I dag hadde jeg gratinerte poteter til, så da var det veldig greit å bare sette de inn i stekeovnen sammen med de. :D Det ble fantastisk nydelig, og jentungen på 2 spiste en hel filet.

Ja de er faktisk svært gode, sjøl om eg ikkje har noe til overs for oppdrettsnæringa! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...