Åsemor Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 Sitronpeppermarinert laksefilet fra Findus.... Har spist opp de to nedreste i pakken og derfor kastet bruksanvisningen. Stekes i stekeovn eller i panne? Hvor lenge? Hvilken varme? 0 Siter
Gjest sola mi Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 Hvis fisken er tint så tar det ca. 20 minutter i ovn på 200 grader før den er ferdig. Du kan ha den i folie med litt olje/smør eller i ildfast bolle med lokk + litt vann i bunnen. Det skal ikke tørke ut. 0 Siter
Åsemor Skrevet 29. november 2007 Forfatter Skrevet 29. november 2007 Hvis fisken er tint så tar det ca. 20 minutter i ovn på 200 grader før den er ferdig. Du kan ha den i folie med litt olje/smør eller i ildfast bolle med lokk + litt vann i bunnen. Det skal ikke tørke ut. Tusen takk for svar. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 Aner ikke. Men jeg og datra skal spise fiskesuppe i dag, der deler jeg opp to sånne fileter i biter og slenger oppi suppa. Samt litt reker og ekstra grønnsaker. Nammis. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 ''Stekes i stekeovn eller i panne? Hvor lenge? Hvilken varme?'' Smak og behag, du har fått godt tips fra "sola mi" angående tilbereding i ovn. Du kan og steike de i steikepanna, noen laksefileer har skinn på den ene sida, og noen er skinnfrie. De med skinn steiker eg på middels ++ varme med skinnsida ned, til det "kvite" i midten er borte, på slutten så freser eg de noen få minutter på andre sida. De uten skinn steikes likt på begge sider til det "kvite" i midten er borte. Bon apetit. 0 Siter
Sofline Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 Porsjonsfileter? 20-25 minutter på 175-200 grader i ovnen. 0 Siter
Lillemus Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 Jeg legger dem i oljet ildfastform, legger masse grønnsaker (blomkål, broccoli og purreløk) i biter ved siden av (ikke oppå!) og slenger det hele stekeovnen. 20 - 25 min på 180 grader. 0 Siter
Lillemus Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 ''Stekes i stekeovn eller i panne? Hvor lenge? Hvilken varme?'' Smak og behag, du har fått godt tips fra "sola mi" angående tilbereding i ovn. Du kan og steike de i steikepanna, noen laksefileer har skinn på den ene sida, og noen er skinnfrie. De med skinn steiker eg på middels ++ varme med skinnsida ned, til det "kvite" i midten er borte, på slutten så freser eg de noen få minutter på andre sida. De uten skinn steikes likt på begge sider til det "kvite" i midten er borte. Bon apetit. Laks stekt i stekepanne er ikke godt. Blæh. Hiv dem i en oljet ildfastform og stek dem i 20-25 min i stekeovnen på 180 grader. Myyyyye bedre! Og så slipper du den jævlige fiskeosen i hele huset. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 Laks stekt i stekepanne er ikke godt. Blæh. Hiv dem i en oljet ildfastform og stek dem i 20-25 min i stekeovnen på 180 grader. Myyyyye bedre! Og så slipper du den jævlige fiskeosen i hele huset. Fiskeosen er fæl, det er eg enig i. Men laksefileer i steikepanna, kan være veldig godt...nam,nam. 0 Siter
Åsemor Skrevet 29. november 2007 Forfatter Skrevet 29. november 2007 ''Stekes i stekeovn eller i panne? Hvor lenge? Hvilken varme?'' Smak og behag, du har fått godt tips fra "sola mi" angående tilbereding i ovn. Du kan og steike de i steikepanna, noen laksefileer har skinn på den ene sida, og noen er skinnfrie. De med skinn steiker eg på middels ++ varme med skinnsida ned, til det "kvite" i midten er borte, på slutten så freser eg de noen få minutter på andre sida. De uten skinn steikes likt på begge sider til det "kvite" i midten er borte. Bon apetit. Ja, jeg tror det er sånn jeg har gjort det tidligere. I dag hadde jeg gratinerte poteter til, så da var det veldig greit å bare sette de inn i stekeovnen sammen med de. Det ble fantastisk nydelig, og jentungen på 2 spiste en hel filet. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 30. november 2007 Skrevet 30. november 2007 Ja, jeg tror det er sånn jeg har gjort det tidligere. I dag hadde jeg gratinerte poteter til, så da var det veldig greit å bare sette de inn i stekeovnen sammen med de. Det ble fantastisk nydelig, og jentungen på 2 spiste en hel filet. Ja de er faktisk svært gode, sjøl om eg ikkje har noe til overs for oppdrettsnæringa! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.