Gå til innhold

Vallergan - fortsatt trøtt!

Gjest Justini

Anbefalte innlegg

Tok min første Vallergan i går kveld ca en time før jeg la meg (Dvs ca kl 23). Sovnet først etter 3 timer og søvnen var langt fra god, med masse rare drømmer/mareritt. Kan sammenlignes litt med den søvnen en har etter å ha drukket alkohol. I dag har jeg slitt med trøtthet hele dagen. Skikkelig "dagen-derpå, hangover følelse. Det verste er at denne trøttheten fortsatt ikke har sluppet taket, og jeg som skal på jobb snart:-( Er dette normalt ved denne tabletten? Lurer nesten på om jeg kan ha fått en allergisk reaksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest utosoglo

Den virker litt sløvende på meg også. En psykepleier jeg snakket med anbefalte å ta den i åtte halv ni tiden. Altså flere timer før man skal sove, slik at man slipper så mye av hangoveren dagen derpå.

Hvorvidt jeg sover dårlig med den, vet jeg ikke. Jeg sover iallefall noe, i motsetning til uten den, så det kan jeg ikke svare på.

Poenget mitt er; ta den så tidlig som mulig. :-)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vallergan er det siste jeg tyr til, for å være ærlig. Den er kjent for å gi hang-over, og sitter i altfor lenge, dessverre. Det har du nå erfart. Ingen allergisk reaksjon, dette er en helt vanlig reaksjon på denne sovemedisinen. Bytt til Immovane f.eks :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den virker litt sløvende på meg også. En psykepleier jeg snakket med anbefalte å ta den i åtte halv ni tiden. Altså flere timer før man skal sove, slik at man slipper så mye av hangoveren dagen derpå.

Hvorvidt jeg sover dårlig med den, vet jeg ikke. Jeg sover iallefall noe, i motsetning til uten den, så det kan jeg ikke svare på.

Poenget mitt er; ta den så tidlig som mulig. :-)

mvh

Takk for svar. Av Imovane blir jeg ihvertfall syk. Slapp med hodeverk og sandpapir i munnen. Tror ikke jeg er skapt for å kunne ta tabletter. Opplever alltid å få alle de bivirkningene som er mulige å få:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt til Melatonin 3 MG.

Ingen hangover og behagelig søvn !

Du kan bli fryktelig trøtt utover dagen av Imovane også, fort gjort å bli "avhengig" også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt til Melatonin 3 MG.

Du kan bli fryktelig trøtt utover dagen av Imovane også, fort gjort å bli "avhengig" også.

Det er ikke så vanlig å bli avhengig av Imovane som mange hevder. Imovane er faktisk den type hypnotikum som er minst vanedannende. Man burde likevel ikke bruke Imovane mer enn 2 uker i strekk. Hvis det er nødvendig med videre medikasjon, pleier man ofte å prøve et nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest søvnvansker her

Bytt til Melatonin 3 MG.

Hvor får man tak i dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...