Gå til innhold

Stryking av klaer,gru!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stort sett ingenting. Pene bluser og skjorter når vi skal på fest og bunadsskjorta mi.

Jeg kjenner en som pleide å stryke til og med sengetøy. Hun syntes det var pinlig å levere barnevognen i barnehagen hvis sengetøyet ikke var nystørket. Nå har hun fått flere barn og sukker over at tiden ikke strekker til sånt lenger. :-)

Skrevet

Ikke mere enn nødvendig! ;) Jeg stryker skjorter, bluser og penbukser etter behov.

Skrevet

Jeg stryker perlebrettene som jentungen har perlet, men nå har hun blitt 11, så det er igrunnen lenge siden sist.

Og så stryker jeg navnelapper i tøyet til minstefrøkna.

Tja - ellers stryker gubben penskjortene sine selv, om det skulle være nødvendig, vanligvis definerer han de som bra nok om de er tørket på henger. Han er ikke kresen... Det hender han virkelig får ånden over seg og tar en penskjorte for meg også, ellers blir de ikke brukt....

Jeg orker ikke klær som må strykes, de blir ikke brukt. Det blir som med oppvasken, det som ikke går i oppvaskmaskina er ikke verdt å ha....

Gjest mandolina
Skrevet

Du lider ikke av den lite kjente (og lite utbredte) psykdommen strykemani? Det er alvorlig, får du ikke hjelp i tide går du til slutt løs på vegger, mann og barn med strykejernet. Eneste kuren er totalavholdenhet i minst fire måneder.

(Når du bare strøyk tøybleiene til førstemann regner jeg med at det var fordi du gikk over til papirbleier?)

Nei, mangel på tid, er grunnen til at jeg må legge strykevirksomheten på et lavere nivå.

hilsen

Skrevet

*Flirer* Her strykes podens skjorte til selskap. Og kjærestens. Gardiner strykes før de henges opp, men jeg skifter ikke gardiner så mange ganger i året akkurat... Hverdagstøy strykes ikke her i huset, det er i alle fall ikke mange plaggene jeg har som er i daglig bruk og som må/bør strykes.

Skrevet

Ingenting, bortsett fra bunadskjorter til 17. mai og ei penskjorte eller to til guttungen.

Eksen hadde uniformsskjorte på jobb hver dag før som jeg strøyk, kan ikke si jeg savner det. Jeg hater å stryke.

Skrevet

''...stryker til og med frottesokker og jeans''

* peker på psykiatriforumet *

Hos oss strykes penskjorter, gardiner (ikke alle, de fleste jeg har klarer seg uten) og juleduker. Jeg tror jeg har strykejernet oftere framme i forbindelse med navnelapper til juniors klær, enn til vanlig stryking.

Skrevet

''...stryker til og med frottesokker og jeans''

* peker på psykiatriforumet *

Hos oss strykes penskjorter, gardiner (ikke alle, de fleste jeg har klarer seg uten) og juleduker. Jeg tror jeg har strykejernet oftere framme i forbindelse med navnelapper til juniors klær, enn til vanlig stryking.

''Jeg tror jeg har strykejernet oftere framme i forbindelse med navnelapper til juniors klær, enn til vanlig stryking.''

Nettopp dette ble for meg et argument mot å benytte stryke-på-lapper. Det ble for mye styr å ta fram strykejern osv bare for å sy i lapp på ett og ett nytt plagg.

Jeg kjøpte derfor sy-i-lapper, brettet dem dobbelt og sydde på som en hempe.;-) Jeg hadde dem i et lite skrin i stua, og dette var fort gjort mens man likevel så på tv el lign.

Men aller mest skriver jeg navnet med tusj på merkelappen....;-)

Skrevet

''Jeg tror jeg har strykejernet oftere framme i forbindelse med navnelapper til juniors klær, enn til vanlig stryking.''

Nettopp dette ble for meg et argument mot å benytte stryke-på-lapper. Det ble for mye styr å ta fram strykejern osv bare for å sy i lapp på ett og ett nytt plagg.

Jeg kjøpte derfor sy-i-lapper, brettet dem dobbelt og sydde på som en hempe.;-) Jeg hadde dem i et lite skrin i stua, og dette var fort gjort mens man likevel så på tv el lign.

Men aller mest skriver jeg navnet med tusj på merkelappen....;-)

For meg er det mer styr å sy enn å ta fram strykejernet. Men jeg er ikke spesielt håndarbeidende av meg.

Forøvrig skriver jeg også mye på vaskelappene.

Gjest Angela25
Skrevet

Stort sett ingenting. Pene bluser og skjorter når vi skal på fest og bunadsskjorta mi.

Jeg kjenner en som pleide å stryke til og med sengetøy. Hun syntes det var pinlig å levere barnevognen i barnehagen hvis sengetøyet ikke var nystørket. Nå har hun fått flere barn og sukker over at tiden ikke strekker til sånt lenger. :-)

''Jeg kjenner en som pleide å stryke til og med sengetøy. ''

Kjenner meg igjen her....:-/ Men det er faktisk slik at sengetoyet blir saa godt aa ligge i naar det er stroeket!! Og klaerne...man foler seg "ren og pen" naar de ikke har en brett eller en kroll...Huff....

Gjest Angela25
Skrevet

*Flirer* Her strykes podens skjorte til selskap. Og kjærestens. Gardiner strykes før de henges opp, men jeg skifter ikke gardiner så mange ganger i året akkurat... Hverdagstøy strykes ikke her i huset, det er i alle fall ikke mange plaggene jeg har som er i daglig bruk og som må/bør strykes.

Ja slik gjorde jeg ogsaa det tidligere. Men er blitt skikkelig husmor naa....Jaja...Jeg har faatt nok naa tror jeg!

Gjest Angela25
Skrevet

Jeg stryker kun bunadsskjorta mi. Samboer kjøper strykefrie skjorter, og jeg (!) sørger for å henge dem pent opp på henger mens de er våte etter vask.

Men har sett denne på TV Shop, og må si at om jeg strøk mer, skulle jeg anskaffet denne.

http://www.tvshop.com/NO/products/8807?tduid=838afcb6f8a101fe309508fa3cdfa514

Denne maa jeg nesten onske meg til jul! hehe....Den virker jo grei aa ha feks. paa gardinene. Man henger de bare opp, og stryker i vei;-)

Skrevet

Ja slik gjorde jeg ogsaa det tidligere. Men er blitt skikkelig husmor naa....Jaja...Jeg har faatt nok naa tror jeg!

Skikkelig husmor? Kan ikke du ta et turbofly hit og snike deg inn hos meg mens jeg er på jobb i dag og shine opp leiligheten min? Den ser bare ikke ut...

Skrevet

Stryke? Hva er stryke????

Da lillepia var på besøk hos ei venninne som hadde et sånn lekekjøkken med strykebrett og strykejern, ble jeg mektig imponert over at hun skjønte hva som skulle gjøres. Hun har ikke lært det hos MEG i alle fall.

Det eneste som strykes, er gardiner og bunadsskjørte.

Ikke mye til husmor, jeg...

Skrevet

Kjenner meg igjen her....:-/ Men det er faktisk slik at sengetoyet blir saa godt aa ligge i naar det er stroeket!! Og klaerne...man foler seg "ren og pen" naar de ikke har en brett eller en kroll...Huff....

Det hender jeg stryker putetrekkene, men dynetrekk får ikke engang komme i nærheten av strykejernet... ;o)

Skrevet

Ja, jeg husker ennå hvor deilig det var å komme til tante på bondegården - alltid nystrøkent sengetøy! :-) Og jeg husker nok dette ekstra godt fordi det jo var nyvasket hver gang. Hjemme sover man jo helst mer enn 1-2 netter før man skifter på nytt! ;-)

Gjest Angela25
Skrevet

Ja, jeg husker ennå hvor deilig det var å komme til tante på bondegården - alltid nystrøkent sengetøy! :-) Og jeg husker nok dette ekstra godt fordi det jo var nyvasket hver gang. Hjemme sover man jo helst mer enn 1-2 netter før man skifter på nytt! ;-)

Ikke sant;-) Men det _er_ deilig aa legge seg i nyvasket,nystroket sengetoy!:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...