Gå til innhold

Trimsykkel/spinningsykkel?


Gjest Kallekl

Anbefalte innlegg

Hei

Nå har jeg gitt opp medlemskapet i treningssenteret. Blir passiv støttemedlem. En orker ikke etter lange dager på jobb, dessuten trenger barn tilsyn og denslags.

Dermed har jeg nå besluttet å gå til innkjøp av treningssykkel/trimsykkel el. lign. Har noen erfaring fra denslags?

Har sånn jeg ser det 3 muligheter.

1. Standard trimsykkel.

2. Spinningsykkel

3. Vanlig sykkel med sykkelrulle.

Jeg planlegger å sette den fremfor tven, noe samboeren vil mislike pga. at hun ikke liker rot. Så jeg trenger en som er stille (slik at en kan se tv uten å belaste andre med støy) og en som det er enkelt å rydde bort (dvs. mulighet å flytte den).

Har noen gode tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en vanlig trimsykkel, fungerer ypperlig til mitt bruk. :o) Den bråker ikke så mye akkurat og jeg har den stående på stua. Den står på ei lita, vanlig golvmatte så jeg bare drar i den når jeg skal flytte frem sykkelen for å bruke den. Da unngår jeg riper i golvet også. Min kostet 6-800,- på XXL for 3 år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spinningsykkel skal visst være bedre, men jeg valgte likevel vanlig trimsykkel fordi den har alle delene innelukket. Jeg så for meg uhell med små barnefingre i spinningsykkelen.

Sykkelen er så godt som lydløs, og relativt grei å flytte så lenge den ikke skal opp en trapp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spinningsykkel skal visst være bedre, men jeg valgte likevel vanlig trimsykkel fordi den har alle delene innelukket. Jeg så for meg uhell med små barnefingre i spinningsykkelen.

Sykkelen er så godt som lydløs, og relativt grei å flytte så lenge den ikke skal opp en trapp.

Åh, ja. Det var et bra argument. Jeg har en liten gutt som nok vil ha veldig lyst å pakke fingrene inn i et sykkelhjul ja (dermed utgår sykkelrulle). Spinningsykkel har jo også bevegelige deler ja - men kan de være farlige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en vanlig trimsykkel, fungerer ypperlig til mitt bruk. :o) Den bråker ikke så mye akkurat og jeg har den stående på stua. Den står på ei lita, vanlig golvmatte så jeg bare drar i den når jeg skal flytte frem sykkelen for å bruke den. Da unngår jeg riper i golvet også. Min kostet 6-800,- på XXL for 3 år siden.

Min erfaring med trimsykkel er at den er så liten og ikke kan justeres opp til min høyde. Får vel ta en tur på XXL sport for å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, ja. Det var et bra argument. Jeg har en liten gutt som nok vil ha veldig lyst å pakke fingrene inn i et sykkelhjul ja (dermed utgår sykkelrulle). Spinningsykkel har jo også bevegelige deler ja - men kan de være farlige?

Jeg syntes det så farlig ut den gangen jeg skulle kjøpe. Kjedet lå jo åpent, i motsetning til på trimsyklene, der alt er inne i en lukket kasse.

Men det er kanskje kommet andre løsninger i det siste?

Hvis du kjøper trimsykkel, så unngå de billigste. Det er viktig at sykkelen har et jevnt tråkk. Ut over det så jeg ingen vits i fancy computersystemer. Jeg bruker pulsmåleren, det er alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville valgt en spinningsykkel ettersom den er mye bedre å sykle på. Da får du en god treningsøkt.

MEN den er tung, og ikke lett å flytte på. Min står foran TV'n i kjellerstua akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en vanlig trimsykkel, fungerer ypperlig til mitt bruk. :o) Den bråker ikke så mye akkurat og jeg har den stående på stua. Den står på ei lita, vanlig golvmatte så jeg bare drar i den når jeg skal flytte frem sykkelen for å bruke den. Da unngår jeg riper i golvet også. Min kostet 6-800,- på XXL for 3 år siden.

Vet du om det er andre priser om man kjøper online på XXL, enn i butikken?

Ble litt usikker.

Skal stikke å kjøpe den billigste til 650,- etterpå , om det koster det i butikken. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har en god sykkel, så er faktisk en ordentlig rulle det aller beste. Syklister bruker dette, da f.eks en spinningssykkel (som er det nærmeste man kommer en ordentlig sykkel man sitter foroverlent på og bruker bena fullt ut) er et relativt dårlig kompromiss mht. sittestilling o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...