Gå til innhold

Hva er det verste du noen gang har smakt/spist?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noe anna vi fikk ofte som barn var stekt (torske?)rogn, tror det kom hermetisert på boks, det var tørre greier det, husker enda eg svelgte og svelgte for å få ned djevelskapen.

Det husker jeg!! Får man kjøpt slikt på boks nå? Jeg husker vi hadde noe annet "greier" sammen med denne tørre rogna. Noen "klumper" som lå i en slags suppe. Kan det ha vært fiskelever tro?

• Svar 60
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

11

• Lisabeth

3

• birdie

2

• mchuldra

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

det synes jeg faktisk er OK, men det må være skjært i tynne skiver og skikkelig godt stekt;-)

Vi hadde det sikkert minst en gang i uka i 20 år, derfor har eg rognpause for tiden! :-)

Skrevet

Det husker jeg!! Får man kjøpt slikt på boks nå? Jeg husker vi hadde noe annet "greier" sammen med denne tørre rogna. Noen "klumper" som lå i en slags suppe. Kan det ha vært fiskelever tro?

''Det husker jeg!! Får man kjøpt slikt på boks nå?''

Har ikkje peiling.

''Jeg husker vi hadde noe annet "greier" sammen med denne tørre rogna. Noen "klumper" som lå i en slags suppe. Kan det ha vært fiskelever tro?''

Det hørtes ikkje ut som om _det_ gav retten noe gastronomisk løft iallefall! :-)

Skrevet

''Det husker jeg!! Får man kjøpt slikt på boks nå?''

Har ikkje peiling.

''Jeg husker vi hadde noe annet "greier" sammen med denne tørre rogna. Noen "klumper" som lå i en slags suppe. Kan det ha vært fiskelever tro?''

Det hørtes ikkje ut som om _det_ gav retten noe gastronomisk løft iallefall! :-)

Det kan du godt si ;-)

Jeg husker at jeg faktisk åt dette uten protester. Var ikke akkurat det beste jeg visste, men helt greit. Jeg er så og si altetende, så det hjalp nok på. Søstrene mine var kjempekresne, så denne maten klarte de selvsagt ikke ;-)

Skrevet

Jeg kan ikke huske slike klumper. Tror det ble servert med bare 'vanlig' tilbehør i form av poteter og kokte grønnsaker. Forekommer meg at 'sausen' var enten rømme eller smeltet smør-??

Skrevet

Det kan du godt si ;-)

Jeg husker at jeg faktisk åt dette uten protester. Var ikke akkurat det beste jeg visste, men helt greit. Jeg er så og si altetende, så det hjalp nok på. Søstrene mine var kjempekresne, så denne maten klarte de selvsagt ikke ;-)

Joda, man får kjøpt det enda men jeg vet ikke hvor for jeg spiser det ikke :o(

Skrevet

Mener du lungemos og gravlaks og sånt? Eller mener du seriøst ekle ting? Jeg har spist hund. Det gjør jeg helst ikke igjen. Ikke at det smakte så ille, men da jeg fikk vite hva jeg hadde spist slo magen seg fullstendig vrang selv om jeg ærlig talt ikke er spesielt glad i hunder. Dette var i Portugal for sikkert hundre år siden. Antar at det ikke er spesielt vanlig å bli servert Fido til middag der lenger.

tzatziki1365380058
Skrevet

Spekesild er fryktelig vondt, og jeg tar det i grunnen for gitt at jeg ikke liker noen annen type sild, heller. Har ikke tenkt å prøve!

Levergryte likte jeg helt til jeg lagde det selv. Rå lever har EKKEL konsistens - gav meg lever - avsmak for resten av livet!

Sushi - tillaget av japanere på privat kjøkken, lenge før det kom hit til lands. Gav ikke mersmak, og jeg har ikke smakt det siden.

"Algekager" - japansk delikatesse. Spist på japansk kafe i Paris. Holdt hardt å bevare masken - det smakte emment, og hadde konsistens som stivna slim... Uuuææææh...!

Blodmat, derimot, synes jeg er godt. Mammas hjemmelagde blodpudding er kjempegod! Men jeg tror ikke jeg orker å lage det selv - har litt trøbbel med synet av flere liter blod om gangen....

Skrevet

Jeg kan ikke huske slike klumper. Tror det ble servert med bare 'vanlig' tilbehør i form av poteter og kokte grønnsaker. Forekommer meg at 'sausen' var enten rømme eller smeltet smør-??

Hvordan ser torskelever ut? Jeg innbiller meg at det ble servert sammen med kokt torsk og rogn... De klumpene/bitene jeg snakker om var grålige og lå i en slags sjy. Så ikke så veldig appetittlig ut, men siden jeg spiste alt jeg fikk, så gikk også dette ned ;-) Smaken har jeg muligens fortrengt? Tror jeg må spørre mamma om hva dette var ;-)

Skrevet

Joda, man får kjøpt det enda men jeg vet ikke hvor for jeg spiser det ikke :o(

Ok, jeg husker hvordan det smakte og selv om det var helt okei, så kommer jeg ikke akkurta til å renne ned dørene på butikken for å kjøpe det ;-)

Gjest mye rart ja
Skrevet

''Smakte snørr!!''

OK! Tar din ekspertise 'til etterretning! ;-)

Ekspertise. Jeg tror ikke man går gjennom livet uten å smake snørr, når vi er forkjølet og trekker inn eller hoster opp så kan vi ikke unngå å kjenne smaken.

En annen ting er jo at som barn er jo snørr nam-nam, for mange.

Skrevet

Hvordan ser torskelever ut? Jeg innbiller meg at det ble servert sammen med kokt torsk og rogn... De klumpene/bitene jeg snakker om var grålige og lå i en slags sjy. Så ikke så veldig appetittlig ut, men siden jeg spiste alt jeg fikk, så gikk også dette ned ;-) Smaken har jeg muligens fortrengt? Tror jeg må spørre mamma om hva dette var ;-)

http://www.arla.dk/appl/HJ/HJ401/HJ401CFG.NSF/RecipeGraphics/220torskeleverGKSER.jpg/$FILE/220torskeleverGKSER.jpg

Her er et bilde jeg fant av torskelever

Skrevet

Det høres ut som torskelever, ja. Grålige klumper med en tynn hinne utenpå. Jeg synes ikke det smaker så ille egentlig, men ikke på 100 på topp-lista mi;)

Skrevet

Det der så nå nesten godt ut det.

Det var ikkje det vi fikk ihvertfall, eg tror det var i en rød/kvit boks (ganske høy) med ca. 10 cm. i diameter, så måtte du kutte opp i skiver sjøl (omtrent som servelatpølse) og steike det i panna.

Det var også ei tynn hinne på sidene av "pølsa", plast ?

Skrevet

Det var ikkje det vi fikk ihvertfall, eg tror det var i en rød/kvit boks (ganske høy) med ca. 10 cm. i diameter, så måtte du kutte opp i skiver sjøl (omtrent som servelatpølse) og steike det i panna.

Ja, du beskriver torskeROGN. Forrige bilde var av torskeLEVER;-)

http://images.google.no/images?hl=nn&q=torskerogn&btnG=Bilets%C3%B8k&gbv=2

Skrevet

Det høres ut som torskelever, ja. Grålige klumper med en tynn hinne utenpå. Jeg synes ikke det smaker så ille egentlig, men ikke på 100 på topp-lista mi;)

Tror det er det samme vi tenker på, ja. Høres i grunnen skikkelig blæh ut når man beskriver hvordan det ser ut :-/

Skrevet

*hehe* Husker godt den boksen, jeg også. Men til forskjell fra deg syntes jeg det var godt. Tørt og godt :-)

Skrevet

*hehe* Husker godt den boksen, jeg også. Men til forskjell fra deg syntes jeg det var godt. Tørt og godt :-)

Eg har ikkje spist det på aldri den tid ihvertfall.

Men når eg tenker meg om så tror eg det kom seg kraftig, når vi blei servert raspa gulerøtter dynka i sitron(?).

Skrevet

Eg har ikkje spist det på aldri den tid ihvertfall.

Men når eg tenker meg om så tror eg det kom seg kraftig, når vi blei servert raspa gulerøtter dynka i sitron(?).

Ja, råkost med sitronsaft var helt sikkert følge. Og smeltet smør, det var ikke så nøye med fettinnholdet i sausen den gangen (ihvertfall ikke hos oss).

Torskerogn skal jeg jammen se om jeg finner på butikken og servere den oppvoksende generasjon en dag. Lever har jeg servert dem opptil flere ganger, mens blodmat har jeg "glemt".....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...