Mamma07 Skrevet 1. desember 2007 Forfatter Skrevet 1. desember 2007 Så fremt han traff (og det så det jo ut som han gjorde) så døde grisen momentant, hjemme i sin egen binge, der den var trygg og rolig og mens den gumlet på noe godt. Hva er problemet? Og hvor i all verden var de sterke scenene?! Spørsmålet er vel heller om det er lovlig å gjøre det på den måten? Jeg kjenner folk som avliver både hest og hund selv, men de har lisens for jaktvåpen og har drevet med jakt i mange år og vet hva de driver med. var ikke det at det var sterke scener. det er måten det blir gjort på. å nei, jeg har ikke noe bedre forslag. men det ser fælt ut. 'Jeg kjenner folk som avliver både hest og hund selv, men de har lisens for jaktvåpen og har drevet med jakt i mange år og vet hva de driver med.' dette synes jeg høres helt forferdelig ut. de har vel ikke fått det jaktvåpenet for å gå rundt å skyte hva som helst. men forstår at folk her ikke forstår meg, men det er min mening og jeg synes synd på de. at det foregår på en annen måte på et slakteri skulle bare mangle. at ikke dyrene skal bli stresset for da smaker kjøttet ekkelt, er sikkert grunnene til at de gjør det på en "fin" måte... 0 Siter
Lillemus Skrevet 1. desember 2007 Skrevet 1. desember 2007 var ikke det at det var sterke scener. det er måten det blir gjort på. å nei, jeg har ikke noe bedre forslag. men det ser fælt ut. 'Jeg kjenner folk som avliver både hest og hund selv, men de har lisens for jaktvåpen og har drevet med jakt i mange år og vet hva de driver med.' dette synes jeg høres helt forferdelig ut. de har vel ikke fått det jaktvåpenet for å gå rundt å skyte hva som helst. men forstår at folk her ikke forstår meg, men det er min mening og jeg synes synd på de. at det foregår på en annen måte på et slakteri skulle bare mangle. at ikke dyrene skal bli stresset for da smaker kjøttet ekkelt, er sikkert grunnene til at de gjør det på en "fin" måte... De dyrene jeg snakker er hest og hund som har bodd på samme gården i hele sitt liv, de har hatt det så godt som det bare er mulig hele livet og fikk avslutte livet med en godbit, en klapp og så en velrettet kule og alt var over før dyret rakk å kjenne noe som helst. Deretter ble dyret begravet på et fint sted på gården. Og jeg gjentar - dette blir gjort av folk som vet hva de driver med. Du mener ikke at det er bedre for dyret å bli fraktet kilometervis på en tett, ukjent og utrygg transport før det smeller? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.