Gå til innhold

*aarrgh* for mange TING

Anbefalte innlegg

Gjest kast kast KAST

Vi rydder og rydder (pusser opp et gammalt hus), og har ALT for mye ting. Nips og fanteri, dobbelt av masse siden vi ble sammen ganske seint og hadde bodd for oss sjøl begge to.

Så er vi skjønt enige om at vi har alt for mye dritt, men når jeg fyller en pose med søppel og skal hive det blir det alltid "bråk". "Skal du kaste _den_??? Den må vi jo ha! Det derre der er noe vi helt sikkert kommer til å få bruk for." osv osv

Åhhhh jeg blir gal! Vi blir jo aldri kvitt noe som helst på denne måten! Helst ville jeg ha leid en container og pælma i vei fullstendig ukritisk, men jeg ser jo at det også blir litt feil ;-)

Hvordan blir dere enige om å kaste ting? Vi har en bod full av pappesker nå, som bare kommer til å stå der til guttungenskal rydde opp når vi er borte og døde... Enklere å hive når de er ferdigpakka i esker da men.

*sukk* En liten førjulsfrustrasjon

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/292614-aarrgh-for-mange-ting/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er akkurat som deg, kaster gjerne hele skiten ukritisk for sannsynligheten for at noe av "skrotet" faktisk blir brukt er veldig liten.

Det er litt typisk at to forskjellige personer på det planet alltid er sammen, den som skal spare på alt og den som gjerne vil kaste.

Jeg pleier å sette ned foten å bestemme at det skal kastes, så blir det litt sutring men så er det glemt en time senere :-)

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1196518294' post='3735890]

Hvordan vi blir enige? Jeg kaster når han sjøl er bortreist på jobb. Jeg pælmer i vei :)

Sånn gjør jeg det også :-) Jeg spør sjelden lenger.

Det kommer selvsagt an på hva det er. Jeg er selv opptatt av å ta vare på arvegods o.l, men de fleste ting som har vært stuet vekk i årevis går glatt i søpla når han ikke ser det.

-Har aldri opplevd at han har spurt etter noe av det.

Annonse

Gjest kast kast KAST

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1196518294' post='3735890]

Hvordan vi blir enige? Jeg kaster når han sjøl er bortreist på jobb. Jeg pælmer i vei :)

Ha ha, det var jo et tips!

Men når det gjelder sånn mekke-ting, som merkelige metallstenger og skruer og sånt tør jeg ikke kaste noe. Han er helt rå til å finne bruk for sånt, og han vet akkurat hva han har. Spooky.

Men alt dillet som bare står og står i skapet... *blar i kalenderen om han ikke skal på kurs snart*

Hvis du først finner ut at du skal kvitte deg med noe, sett inn annonse under "Gis bort" på finn.no. Supert hvis det blir mer gjenbruk i verden i stedet for at ting bare kastes!

Og det er utrolig hva andre trenger og vil ha når de får det gratis altså. Vi fikk for eksempel gitt bort en gammel kontorstol der, og hun som fikk den ble kjempeglad og takknemlig! Så prøv gjerne det før du kaster ting :)

Persille1365381127

Det er enkelt! Følgende metode fungerer like bra på ting som på klær:

Sett alt du ikke har brukt de siste tre måndene i kasser (poser, whatever) i boden. Skriv gjerne på eskene hva som er oppi - slik at du finner det igjen om du trenger det.

Eskene lar du stå pent i boden, uten at du gjør noe mer med dem. Om ett år, seks måneder - eller hvilken tid du nå bestemmer - så hiver du alt sammen. Det du ikke har brukt på tre måneder, og så ikke bruker det neste året heller - det trenger du ikke! Dette gjelder selvfølgelig ikke juletrefoten f.eks - som man normalt sett bruker veldig sjelden....

Du trenger ikke hive det da, benytt anledningen når du få lapp i postkassen om innsamlig til loppemarked...

Og, IKKE gå gjennom eskene da! Da har du samme problemet igjen, "denne kan vi jo få bruk for"...

En sånn sjau i ny og ne hjelper veldig :)

Eller - så kan du ha garasjesalg om det er brukbare ting :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...