Gjest eljo Skrevet 1. desember 2007 Skrevet 1. desember 2007 Ja det må være en myte. Hunden har hundebakterier og mennesket har menneskebakterier. Det er nok av bakterier i en hundemunn også. Men for oss mennesker er det farligere med tanke på infeksjon å bli bitt av katt og menneske enn av hund.... 0 Siter
Gjest mij Skrevet 1. desember 2007 Skrevet 1. desember 2007 Med tanke på at hunder både slikker seg bak og gjerne også eter sin egen dritt, vil jeg konkludere med at dette er tull. ;-) 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 1. desember 2007 Skrevet 1. desember 2007 Med tanke på at hunder både slikker seg bak og gjerne også eter sin egen dritt, vil jeg konkludere med at dette er tull. ;-) Både katter og hunder har spytt som er bakteridrepende. Å bli bitt av en hund eller katt er ikke så farlig, men å bli klort av katt/hund, er mye farligere, dvs hvis de klorer deg til blods. Klørne kan inneholde rester av jord/sand som er infisert med noe! 0 Siter
adelie Skrevet 1. desember 2007 Skrevet 1. desember 2007 Hunder spiser jo døde ting, som er fulle av bakterier. De har noe i magesekken som dreper bakteriene, derofr tåler de å spise dette. Her er jeg på veldig tynn grunn, da. Kanskje de har noe bakteriehemmende i spyttet også. Men da spørs det vel hvor lenge det er siden de spiste noe dritt. Jeg liker iallfall ikke at en hund slikker meg i fjeset. 0 Siter
Gjest mij Skrevet 1. desember 2007 Skrevet 1. desember 2007 Både katter og hunder har spytt som er bakteridrepende. Å bli bitt av en hund eller katt er ikke så farlig, men å bli klort av katt/hund, er mye farligere, dvs hvis de klorer deg til blods. Klørne kan inneholde rester av jord/sand som er infisert med noe! Tull og tull, å bli bitt av katt er ingen spøk, det er rett på legevakta for stivkrampesprøyte. 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 1. desember 2007 Skrevet 1. desember 2007 Tull og tull, å bli bitt av katt er ingen spøk, det er rett på legevakta for stivkrampesprøyte. Det er ikke tøys og tull! Jeg ble bitt av katten min og klort. Gikk til legen, og han sa at klor fra katt var mye farliger enn bitt...! Jeg fikk stivkrampesprøyte pga av ganske dype kloremerker. Så kom ikke her og fortell at det er tull! 0 Siter
nick Skrevet 1. desember 2007 Skrevet 1. desember 2007 Hundemunnen har mye færre bakterier enn en menneskemunn. Det testet de på Mythbusters. Det var faktisk en enorm forskjell. 0 Siter
Gjest Angela25 Skrevet 1. desember 2007 Skrevet 1. desember 2007 Jeg har ogsaa hort dette. Hunden har visst ogsaa et helbredende ensym i spyttet, som leger saar. Derfor sleiker de ogsaa seg selv ofte hvis de har vondt, eller har et saar. Men jeg har egentlig ikke noe fasit her... 0 Siter
Gjest this is a signature Skrevet 1. desember 2007 Skrevet 1. desember 2007 Hundemunnen har mye færre bakterier enn en menneskemunn. Det testet de på Mythbusters. Det var faktisk en enorm forskjell. Så i teorien er det ikke falrig å bli slikket i ansiktet av hunder? 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 1. desember 2007 Skrevet 1. desember 2007 Så i teorien er det ikke falrig å bli slikket i ansiktet av hunder? Nei, det er overhodet ikke farlig! 0 Siter
Gjest mij Skrevet 1. desember 2007 Skrevet 1. desember 2007 Det er ikke tøys og tull! Jeg ble bitt av katten min og klort. Gikk til legen, og han sa at klor fra katt var mye farliger enn bitt...! Jeg fikk stivkrampesprøyte pga av ganske dype kloremerker. Så kom ikke her og fortell at det er tull! Spør heller en veterinær ;-) 0 Siter
Gjest mij Skrevet 1. desember 2007 Skrevet 1. desember 2007 Jeg har ogsaa hort dette. Hunden har visst ogsaa et helbredende ensym i spyttet, som leger saar. Derfor sleiker de ogsaa seg selv ofte hvis de har vondt, eller har et saar. Men jeg har egentlig ikke noe fasit her... Det har vi også. Derfor får vi en slags refleks om å putte fingeren i munnen hvis den blør. 0 Siter
Gjest mij Skrevet 1. desember 2007 Skrevet 1. desember 2007 Nei, det er overhodet ikke farlig! Jeg tipper du har hund :-) 0 Siter
adelie Skrevet 1. desember 2007 Skrevet 1. desember 2007 Jeg tipper du har hund :-) Hun har sikkert hund Men det var faktisk en hundeeier som fortalte meg om alt dritet de stikker snuten sin i, og spiser. At de er laget for å tåle det. Jeg har ikke hund. Og jeg liker ikke å gå i klinsj med hunder heller, uansett hvor nydelige, nusselige.. osv. Hunder er til å gå tur med, prate med, gi et realt klapp på ryggen eller klø bak øreet. Det holder for meg. 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 2. desember 2007 Skrevet 2. desember 2007 Jeg tipper du har hund :-) Nei, har ikke hund.Har to katter.Og jeg er ikke redd fo smitte fra dem.... Kanskje jeg er blitt immun! 0 Siter
Gjest mij Skrevet 2. desember 2007 Skrevet 2. desember 2007 Nei, har ikke hund.Har to katter.Og jeg er ikke redd fo smitte fra dem.... Kanskje jeg er blitt immun! Jeg har også hatt katt, men vi utviklet ikke felles bakterieflora av den grunn... ;-) "...kattebitt har større sjanse for å føre til infeksjon (80%)" http://www.pasienthandboka.no/default.asp?mode=document&documentid=1234 0 Siter
Gjest mij Skrevet 2. desember 2007 Skrevet 2. desember 2007 Både katter og hunder har spytt som er bakteridrepende. Å bli bitt av en hund eller katt er ikke så farlig, men å bli klort av katt/hund, er mye farligere, dvs hvis de klorer deg til blods. Klørne kan inneholde rester av jord/sand som er infisert med noe! Jeg måtte lese dette igjen, du sier "Både katter og hunder har spytt som er bakteridrepende. Å bli bitt av en hund eller katt er ikke så farlig"... mener du at munnene deres er bakteriefrie, og det er derfor det ikke er farlig å bli bitt..? Jeg er litt forvirret! 0 Siter
Gjest Høstløvet Skrevet 2. desember 2007 Skrevet 2. desember 2007 Jeg måtte lese dette igjen, du sier "Både katter og hunder har spytt som er bakteridrepende. Å bli bitt av en hund eller katt er ikke så farlig"... mener du at munnene deres er bakteriefrie, og det er derfor det ikke er farlig å bli bitt..? Jeg er litt forvirret! Menes vel heller at hunder og katter har mindre bakterier i munnen enn oss, selv om deres bakterier selvfølgelig kan være farlige for oss som mennesker. 0 Siter
Gjest mij Skrevet 2. desember 2007 Skrevet 2. desember 2007 Menes vel heller at hunder og katter har mindre bakterier i munnen enn oss, selv om deres bakterier selvfølgelig kan være farlige for oss som mennesker. Skjønner det. Men jeg vil gjerne ha dokumentasjon, ikke bare synsing ;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.