Gå til innhold

Myte at en hundemunn er renereennenmenneskemunn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja det må være en myte. Hunden har hundebakterier og mennesket har menneskebakterier. Det er nok av bakterier i en hundemunn også.

Men for oss mennesker er det farligere med tanke på infeksjon å bli bitt av katt og menneske enn av hund....

Skrevet

Med tanke på at hunder både slikker seg bak og gjerne også eter sin egen dritt, vil jeg konkludere med at dette er tull. ;-)

hidi, the scorpion
Skrevet

Med tanke på at hunder både slikker seg bak og gjerne også eter sin egen dritt, vil jeg konkludere med at dette er tull. ;-)

Både katter og hunder har spytt som er bakteridrepende. Å bli bitt av en hund eller katt er ikke så farlig, men å bli klort av katt/hund, er mye farligere, dvs hvis de klorer deg til blods. Klørne kan inneholde rester av jord/sand som er infisert med noe!

Skrevet

Hunder spiser jo døde ting, som er fulle av bakterier. De har noe i magesekken som dreper bakteriene, derofr tåler de å spise dette.

Her er jeg på veldig tynn grunn, da.

Kanskje de har noe bakteriehemmende i spyttet også. Men da spørs det vel hvor lenge det er siden de spiste noe dritt. Jeg liker iallfall ikke at en hund slikker meg i fjeset.

Skrevet

Både katter og hunder har spytt som er bakteridrepende. Å bli bitt av en hund eller katt er ikke så farlig, men å bli klort av katt/hund, er mye farligere, dvs hvis de klorer deg til blods. Klørne kan inneholde rester av jord/sand som er infisert med noe!

Tull og tull, å bli bitt av katt er ingen spøk, det er rett på legevakta for stivkrampesprøyte.

hidi, the scorpion
Skrevet

Tull og tull, å bli bitt av katt er ingen spøk, det er rett på legevakta for stivkrampesprøyte.

Det er ikke tøys og tull!

Jeg ble bitt av katten min og klort. Gikk til legen, og han sa at klor fra katt var mye farliger enn bitt...! Jeg fikk stivkrampesprøyte pga av ganske dype kloremerker.

Så kom ikke her og fortell at det er tull!

Skrevet

Hundemunnen har mye færre bakterier enn en menneskemunn. Det testet de på Mythbusters. Det var faktisk en enorm forskjell.

Gjest Angela25
Skrevet

Jeg har ogsaa hort dette. Hunden har visst ogsaa et helbredende ensym i spyttet, som leger saar. Derfor sleiker de ogsaa seg selv ofte hvis de har vondt, eller har et saar. Men jeg har egentlig ikke noe fasit her...

Gjest this is a signature
Skrevet

Hundemunnen har mye færre bakterier enn en menneskemunn. Det testet de på Mythbusters. Det var faktisk en enorm forskjell.

Så i teorien er det ikke falrig å bli slikket i ansiktet av hunder?

hidi, the scorpion
Skrevet

Så i teorien er det ikke falrig å bli slikket i ansiktet av hunder?

Nei, det er overhodet ikke farlig!

Skrevet

Det er ikke tøys og tull!

Jeg ble bitt av katten min og klort. Gikk til legen, og han sa at klor fra katt var mye farliger enn bitt...! Jeg fikk stivkrampesprøyte pga av ganske dype kloremerker.

Så kom ikke her og fortell at det er tull!

Spør heller en veterinær ;-)

Skrevet

Jeg har ogsaa hort dette. Hunden har visst ogsaa et helbredende ensym i spyttet, som leger saar. Derfor sleiker de ogsaa seg selv ofte hvis de har vondt, eller har et saar. Men jeg har egentlig ikke noe fasit her...

Det har vi også. Derfor får vi en slags refleks om å putte fingeren i munnen hvis den blør.

Skrevet

Nei, det er overhodet ikke farlig!

Jeg tipper du har hund :-)

Skrevet

Hun har sikkert hund ;)

Men det var faktisk en hundeeier som fortalte meg om alt dritet de stikker snuten sin i, og spiser. At de er laget for å tåle det.

Jeg har ikke hund. Og jeg liker ikke å gå i klinsj med hunder heller, uansett hvor nydelige, nusselige.. osv. Hunder er til å gå tur med, prate med, gi et realt klapp på ryggen eller klø bak øreet. Det holder for meg.

hidi, the scorpion
Skrevet

Nei, har ikke hund.Har to katter.Og jeg er ikke redd fo smitte fra dem....

Kanskje jeg er blitt immun!

Skrevet

Jeg måtte lese dette igjen, du sier

"Både katter og hunder har spytt som er bakteridrepende. Å bli bitt av en hund eller katt er ikke så farlig"...

mener du at munnene deres er bakteriefrie, og det er derfor det ikke er farlig å bli bitt..? Jeg er litt forvirret!

Gjest Høstløvet
Skrevet

Jeg måtte lese dette igjen, du sier

"Både katter og hunder har spytt som er bakteridrepende. Å bli bitt av en hund eller katt er ikke så farlig"...

mener du at munnene deres er bakteriefrie, og det er derfor det ikke er farlig å bli bitt..? Jeg er litt forvirret!

Menes vel heller at hunder og katter har mindre bakterier i munnen enn oss, selv om deres bakterier selvfølgelig kan være farlige for oss som mennesker.

Skrevet

Menes vel heller at hunder og katter har mindre bakterier i munnen enn oss, selv om deres bakterier selvfølgelig kan være farlige for oss som mennesker.

Skjønner det. Men jeg vil gjerne ha dokumentasjon, ikke bare synsing ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...