Lillemus Skrevet 1. desember 2007 Skrevet 1. desember 2007 Jeg har begynt å vurdere månedslinser nå, det er på tide med en ny kontroll hos optikeren og helt ærlig så er jeg lei av brillene. Noen som har erfaring med disse? Jeg er i utgangspunktet skeptisk til å putte ting innpå øyet, men når så mange andre bruker det uten problemer så kan vel jeg og. ) 0 Siter
Gjest this is a signature Skrevet 1. desember 2007 Skrevet 1. desember 2007 Linser er en vanesak.. 0 Siter
tonie Skrevet 1. desember 2007 Skrevet 1. desember 2007 Jeg har brukt månedslinser i årevis, og har ikke hatt noen problemer med dem. Jeg sover med dem på og glemmer nesten at de er der. 0 Siter
Lillemus Skrevet 1. desember 2007 Forfatter Skrevet 1. desember 2007 Jeg har brukt månedslinser i årevis, og har ikke hatt noen problemer med dem. Jeg sover med dem på og glemmer nesten at de er der. Må ta en tur til optikeren etter jul for ny kontroll og høre mer om måndeslinser tror jeg. Ikke minst er det fryktelig upraktisk med briller når jeg kjører bil og trenger solbriller... (nei, jeg tror ikke det finnes klipse-på-solbriller til mine, dessuten er jo det håpløst inn og ut av tuneller, noe jeg kjører veldig ofte!) 0 Siter
Aliza1365380759 Skrevet 1. desember 2007 Skrevet 1. desember 2007 Når kjæresten min, som syntes det var så ekkelt når jeg tok av og på meg linsene at han brakk seg, har lært seg å ta av og på sine egne linser, så er det null problem for deg! Men det er litt merkelig å "putte fingeren i øyet" med viten og vilje de første gangene.. 0 Siter
Gjest mandolina Skrevet 1. desember 2007 Skrevet 1. desember 2007 Må ta en tur til optikeren etter jul for ny kontroll og høre mer om måndeslinser tror jeg. Ikke minst er det fryktelig upraktisk med briller når jeg kjører bil og trenger solbriller... (nei, jeg tror ikke det finnes klipse-på-solbriller til mine, dessuten er jo det håpløst inn og ut av tuneller, noe jeg kjører veldig ofte!) Mannen min har et veldig lurt tips. Når han ser tunellen så lukker han det ene øye, for å venne seg til mørket, så når han kjører inn i tunellen, så lukker han øyet opp igjen. Jeg har prøvd, men det funker ikke for meg, for jeg glemmer det alltid, jeg har briller med fargeskiftende glass, og ser ingenting i tuneller. hilsen 0 Siter
Persille1365381127 Skrevet 1. desember 2007 Skrevet 1. desember 2007 Mener du sånne du tar ut og putter i "vann" over natten - eller sånne du har i hele tiden? Referat fra to samboere: Sånne man tar ut og har i vann er visstnok helt ok, men engangslinser er bedre. Lettere å huske på, og letter å holde seg til hygienisk for trøtte og fulle menn De man har i hele tiden har begge hatt problemer med, de ble forferdelig tørre fort - og klødde mye. Ubehagelig, og måtte byttes ofte. Personlig - ingen erfaring 0 Siter
Lillemus Skrevet 1. desember 2007 Forfatter Skrevet 1. desember 2007 Mannen min har et veldig lurt tips. Når han ser tunellen så lukker han det ene øye, for å venne seg til mørket, så når han kjører inn i tunellen, så lukker han øyet opp igjen. Jeg har prøvd, men det funker ikke for meg, for jeg glemmer det alltid, jeg har briller med fargeskiftende glass, og ser ingenting i tuneller. hilsen Det er grunnen til at jeg ikke engang vurderer briller med fargeskiftende glass. Kjører gjennom tuneller med lengde fra 150 - 3800 meter flere ganger i uka i perioder så det er helt uaktuelt med slike briller. Solbriller kan jeg jo bare skyve opp i panna mens jeg er i tunellen. 0 Siter
Lillemus Skrevet 1. desember 2007 Forfatter Skrevet 1. desember 2007 Mener du sånne du tar ut og putter i "vann" over natten - eller sånne du har i hele tiden? Referat fra to samboere: Sånne man tar ut og har i vann er visstnok helt ok, men engangslinser er bedre. Lettere å huske på, og letter å holde seg til hygienisk for trøtte og fulle menn De man har i hele tiden har begge hatt problemer med, de ble forferdelig tørre fort - og klødde mye. Ubehagelig, og måtte byttes ofte. Personlig - ingen erfaring Sånne man har i øynene en mnd i slengen ja, hele døgnet. Søstra mi har slike og er veldig fornøyd så jeg lurer på å prøve selv også. 0 Siter
Persille1365381127 Skrevet 1. desember 2007 Skrevet 1. desember 2007 Sånne man har i øynene en mnd i slengen ja, hele døgnet. Søstra mi har slike og er veldig fornøyd så jeg lurer på å prøve selv også. Nuvel. Som sagt har jeg ingen personlig erfaring - bare bodd med noen som har prøvd det 0 Siter
Gjest pærebrus875 Skrevet 1. desember 2007 Skrevet 1. desember 2007 Hva er billigst? Dagslinser? Prøv en ukes tid å se om det blir enklere/bedre å ha dem på, noe det sikkert blir (om du klarer å bruke dem da, typen min ga opp, klarte ikke å få dem på uansett hvor mye han prøvde.. så han holder seg til briller heller en knoting hver dag. Tror han prøve et par uker før han ga helt opp, så det er vel ikke alle det går like lett for) Har selv ikke prøvd da jeg heller ikke liker å ha noe på øyet som du sier, fra vår til utpå sommeren så renner øya mine omtrent daglig så da gidder jeg ikke ha linser, og å gå med linser halve året syns jeg høres bare forvirrende ut, både for meg og for de rundt meg. Har også et "rart" syn som gjør at lesing og nær pcskjerm ikke går an å lese med briller på, da jeg ser "perfekt" uten briller på så nært hold. Det sliter på øyne og hode at jeg da må fokusere gjennom linser. Optikeren er enig, så jeg leser uten briller. Klarer ikke noe annet. Så linser som da må av og på hele tida høres stress ut 0 Siter
Hestehoven Skrevet 1. desember 2007 Skrevet 1. desember 2007 Jeg bruker selv dagslinser, og er superfornøyd med det! Første gangen jeg skulle ta de på så brukte jeg vel rundt 2 timer, syns det var så fryktelig ekkelt! Men det gikk fort over, og nå bruker jeg ca 3 sekunder på å ta de av og på. Jeg vil anbefale dagslinser, det er så mye lettere å få problemer med øynene av månedslinser. Det går jo helt fint for de fleste, men kjenner flere som har fått veldig problemer med månedslinser, spesielt de som sitter på hele døgnet. Både optikeren og øyelegen min har sagt at dagslinser er mye bedre for øynene slik at de får "puste" om natten og at man tar på helt rene, nye linser hver morgen. 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 1. desember 2007 Skrevet 1. desember 2007 Aldri mer. Dagslinser er tingen! Slipper styret med linsevæske, så praktisk, atte! 0 Siter
Lillemus Skrevet 2. desember 2007 Forfatter Skrevet 2. desember 2007 [quote name=Lotte )' timestamp='1196546653' post='3736364] Aldri mer. Dagslinser er tingen! Slipper styret med linsevæske, så praktisk, atte! Det er ikke linsevæske og sånt med månedslinser heller, de kastes jo etter bruk. 0 Siter
adelie Skrevet 2. desember 2007 Skrevet 2. desember 2007 Det er ikke linsevæske og sånt med månedslinser heller, de kastes jo etter bruk. Det er ikke vanlig å begynne med slike linser du ikke skal ta ut om natten. For nybegynnere tror jeg dagslinser er å anbefale. Gled deg til å få igjen fullt syn! Du lærer fort å ta dem av og på - og herlig å kaste dem! 0 Siter
Gjest Lucciaano Skrevet 2. desember 2007 Skrevet 2. desember 2007 Hva med en laseroperasjon og så kaster du brillene for godt? 0 Siter
Lillemus Skrevet 2. desember 2007 Forfatter Skrevet 2. desember 2007 Hva med en laseroperasjon og så kaster du brillene for godt? Det koster for 30.000,- da.... 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 2. desember 2007 Skrevet 2. desember 2007 Det er ikke linsevæske og sånt med månedslinser heller, de kastes jo etter bruk. Ifm mitt begrep så er månedslinser noe du tar ut hver kveld og legger i linsevæske natten over. Alri om jeg hadde begynt rett på sånne hele-døgnet-linser i 30 dager, nei. Øyet må jo få luft og hvile, så jeg ville ikke hatt linser på døgnstøtt. Dessuten blir det fort dyrt, hvis du mister en linse nå og da, er uheldig var påsetting eller får rusk på øyet og _må_ ta ut linsa. Dagslinser er lettvint og enkelt! 0 Siter
Lillemus Skrevet 2. desember 2007 Forfatter Skrevet 2. desember 2007 [quote name=Lotte )' timestamp='1196596960' post='3736630] Ifm mitt begrep så er månedslinser noe du tar ut hver kveld og legger i linsevæske natten over. Alri om jeg hadde begynt rett på sånne hele-døgnet-linser i 30 dager, nei. Øyet må jo få luft og hvile, så jeg ville ikke hatt linser på døgnstøtt. Dessuten blir det fort dyrt, hvis du mister en linse nå og da, er uheldig var påsetting eller får rusk på øyet og _må_ ta ut linsa. Dagslinser er lettvint og enkelt! Hm.... Jeg må vel ta en prat med optikeren over jul. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 2. desember 2007 Skrevet 2. desember 2007 Jeg har brukt månedslinser i mange mange år. Er fornøyd med det, selv om jeg ikke ser 100% like godt med linser som med briller (har skjeve hornhinner). 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.