Gå til innhold

Omskjæring


Gjest AveM

Anbefalte innlegg

Hva skjer egentlig under omskjæring av kvinner, og hvorfor gjøres det? Det høres helt forferdelig ut. Jeg har hørt om kvinner/barn som lever i et smertehelvete etter inngrepet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Deler av kjønnsorganet fjernes, og så syes resten igjen. Det varierer hvor mye som skjæres bort.

Det var gubben som spurte meg her etter kveldens fadderbarnsaksjon på TV 2. Jeg ble da å tenke at dette vet jeg i grunnen lite om. Jeg sa jeg tror de skjærer bort klitoris slik at kvinnene aldri føler sexlyst. Blir de sydd igjen også.? Trasige greier. Jeg forstår ikke poenget med det. Er det meningen at mennene skal ha enda mer kontroll over kvinner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aliza1365380759

Det varierer fra de som "bare" får klitoris fjernet, til de som får klitoris og kjønnsleppene (både indre og ytre) fjernet og blir sydd igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aliza1365380759

Det varierer fra de som "bare" får klitoris fjernet, til de som får klitoris og kjønnsleppene (både indre og ytre) fjernet og blir sydd igjen.

Det skjer som oftest fordi det anses som tradisjon å gjøre det. Vet ikke helt hva som er målet med det, om det er å forhindre barn utenfor ekteskap, at kvinnen skal være jomfru på bryllupsnatten, at ved å fjerne nytelsen ved sex minsker man sjansen for at man er utro/har sex utenfor ekteskap.. Kan være mange årsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det varierer fra de som "bare" får klitoris fjernet, til de som får klitoris og kjønnsleppene (både indre og ytre) fjernet og blir sydd igjen.

Hva er poenget med å bli sydd igjen? De kan jo ikke ha samleie da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er poenget med å bli sydd igjen? De kan jo ikke ha samleie da.

Joda, men da med smerter, og det vil synes om de er jomfruer eller ikke. Ved en fødsel kan de bli helt "ødelagte" og må noen ganger sys sammen igjen for å ikke få enda større problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Det var gubben som spurte meg her etter kveldens fadderbarnsaksjon på TV 2. Jeg ble da å tenke at dette vet jeg i grunnen lite om. Jeg sa jeg tror de skjærer bort klitoris slik at kvinnene aldri føler sexlyst. Blir de sydd igjen også.? Trasige greier. Jeg forstår ikke poenget med det. Er det meningen at mennene skal ha enda mer kontroll over kvinner?

Meningen er full kontroll over kvinnen! Det er et forferdelig smertefullt inngrep, som gjøres uten bedøvelse, når jenta er rundt seks år.

Hos noen fjernes klitoris, men hos andre blir klitoris fjernet samt at inngang til vagina sydd igjen.Slik at mannen er sikker på at hun ikke har hatt andre....;(

Dette skyldes ikke religion, men kultur ;(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er poenget med å bli sydd igjen? De kan jo ikke ha samleie da.

Joda, de blir oppskåret og sydd igjen som småjenter, bare en liten åpning er igjen slik at urin og mensblod kan komme ut. Når så bryllupsnatten kommer er det mannens oppgave å sprette henne opp igjen, med fingrene eller med en kniv om det ikke lar seg gjøre med fingrene... Da er de jo 100% sikre på at hun er jomfru på bryllupsnatten.

Og dette lar kvinner som selv har vært utsatt for det sine små døtre gjennomgå, med viten og vilje! Det er så makabert og groteskt at jeg ikke finner ord for det. *Kvalm*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meningen er full kontroll over kvinnen! Det er et forferdelig smertefullt inngrep, som gjøres uten bedøvelse, når jenta er rundt seks år.

Hos noen fjernes klitoris, men hos andre blir klitoris fjernet samt at inngang til vagina sydd igjen.Slik at mannen er sikker på at hun ikke har hatt andre....;(

Dette skyldes ikke religion, men kultur ;(

Trasige greier!!! Blir sint av å høre om slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, de blir oppskåret og sydd igjen som småjenter, bare en liten åpning er igjen slik at urin og mensblod kan komme ut. Når så bryllupsnatten kommer er det mannens oppgave å sprette henne opp igjen, med fingrene eller med en kniv om det ikke lar seg gjøre med fingrene... Da er de jo 100% sikre på at hun er jomfru på bryllupsnatten.

Og dette lar kvinner som selv har vært utsatt for det sine små døtre gjennomgå, med viten og vilje! Det er så makabert og groteskt at jeg ikke finner ord for det. *Kvalm*

Kvalmende og grov vold. Jeg ble dårlig av å lese dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...