Gå til innhold

funksjonshemmede barn bør avlives!


Gjest best wishes

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg synes vedkommende ikke burde få autorisasjon. Hadde aldri tort la en med slike tanker ha ansvaret for min hjertegutt om han skulle bli innlagt igjen!

Lurer på hva som skjer om et slikt menneske får et funksjonshemmet barn selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt miste autorisasjonen!!

Jeg synes det er underlig at en som har slike oppfatninger ikke samtidig skjønner at dette er så kontroversielt at h*n bør prøve å holde tilbake meningene sine.

Men nei, da, her skrives det rett inn i besvarelsen!! Men takk og pris ffor eventuelt fremtidige pasienter or at h*n var så 'dum', for da ble h*n jo avslørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt miste autorisasjonen!!

Jeg synes det er underlig at en som har slike oppfatninger ikke samtidig skjønner at dette er så kontroversielt at h*n bør prøve å holde tilbake meningene sine.

Men nei, da, her skrives det rett inn i besvarelsen!! Men takk og pris ffor eventuelt fremtidige pasienter or at h*n var så 'dum', for da ble h*n jo avslørt.

Kanskje du bør lese hele artikkelen. Det handler om en _anonym_ spørreundersøkelse i etterkant av en forelesning der en student gav uttrykk for sine holdninger. I diskusjonen til høyre på samme side som artikkelen står, argumenteres det for ytringsfrihet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er faktisk enig med de som mener dette er et uttrykk for ytringsfrihet (selv om jeg ikke er enig i holdningen til studenten!)

Hva med alle de som er homofobe, eller hater utlendinger? Eller som er for aktiv dødshjelp? Vi kan alle mene en million ulike ting som er "på kanten" av det de fleste andre mener. Poenget er vel om man UTØVER denne holdningen...

Dersom man er lovet å være anonym, og man gir uttrykk for holdningen sin - og det fører til at anonymiteten blir opphevet, så ender det med at folk ikke tør å gi uttrykk for sine egentlige meninger. Det er enda farligere - da har man ingen "oversikt" over det som "ulmer" der ute, og evt. kan forebygge gjennom målrettet holdningsskapende arbeid...

Vi kan ikke arrestere noen for meningene de har, "i tilfelle" de kan komme til å gjøre noe med det???!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest best wishes

Dersom vedkommende hadde mistet autoriasjonen pga en mening står ytringsfriheten for fall i Norge.

personen har ikke mistet autorisasjonen. høgskolen fant frem til en student de mente sto bak ytringene, og konfronterte personen med det. studenten nektet. Da hadde høgskolen ingenting å gå på, og studenten som gjorde dette, fikk autorisasjon.

Slik jeg ser det, så er det et spørsmål om dette bare er tanker som studenten har, eller om personen ville satt det ut handling, og derfor er uegnet. For skrullete meninger, og forskjellig syn på ting har vi alle. Men de mest kontroversielle tingene holder vi jo gjerne for oss selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...