Gå til innhold

Hard og oppblåst mage

Gjest maggies

Anbefalte innlegg

Gjest maggies

Hva er det med magen min? Den er stor som en tønne, men jeg er ikke feit. Det gjør så vondt for den er kjempehard og virker opphovnet selv om jeg aldri spiser meg sprengmett og er forsiktig med mat. Det virker som det er mye mer enn "bare" fett der, den er knallhard og står rett ut, sånn som hos barna i afrika. Spiser noenlunde variert og regelmessig. Går på medisiner mot angst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Høstløvet

Ikke for å skremme deg, men sånn var min mage da legen endelig tok meg på alvor og oppdaget at den ene eggstokken var omdannet til en STOR cyste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maggies

har du andre problemer med magen også?med fordøyelsen, forstoppelse e.l?

Har løs mage men veldig sjelden treg mage. Veldig urolig/nervøs mage, stress setter seg der. Skulle gjerne visst hvorfor den er så hard og stor (står rett ut) i forhold til resten av kroppen. Føler meg ikke særlig lekker :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maggies

Ikke for å skremme deg, men sånn var min mage da legen endelig tok meg på alvor og oppdaget at den ene eggstokken var omdannet til en STOR cyste.

Huff da:-( Men vært og sjekka magen min etter at den ble sånn, men de fant ikke noe. Så er ganske uforklarlig dette :-( Mye vann i kroppen da, og vondt i muskler/ledd. Klarer ikke bøye meg pga magen, og klarer ikke sitte med bena i kors. Skulle tro jeg var smellfeit, men er ikke det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Høstløvet

Huff da:-( Men vært og sjekka magen min etter at den ble sånn, men de fant ikke noe. Så er ganske uforklarlig dette :-( Mye vann i kroppen da, og vondt i muskler/ledd. Klarer ikke bøye meg pga magen, og klarer ikke sitte med bena i kors. Skulle tro jeg var smellfeit, men er ikke det..

Hvordan kjennes magen når du ligger på ryggen? Og på siden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest maggies

Hvordan kjennes magen når du ligger på ryggen? Og på siden?

magen kjennes opphovnet og oppblåst. Jeg kan overhode ikke ligge på magen, da får jeg vondt, rett og slett. Men det varierer litt. Etter et måltid, som regel middag, så går magen helt i spinn, selv om jeg ikke spiser meg særlig mett. passer på å ikke bli overmett pga dette. men skal ikke mye mat til før magen "reagerer" sånn at den blir opphovna/stor/hard. men klart bedre å ligge på rygg og side, er det lenge siden et måltid, så er den mykere. kan ikke finne ut om det er noe jeg ikke tåler eller noe, for reagerer sånn på all mat..

og når jeg ser meg selv i speilet fra sida, så er magen markert mye større en kroppen (også forfra), den ser ut som en fotball som jeg har stukket under gensern. kan de være medsinene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Høstløvet

magen kjennes opphovnet og oppblåst. Jeg kan overhode ikke ligge på magen, da får jeg vondt, rett og slett. Men det varierer litt. Etter et måltid, som regel middag, så går magen helt i spinn, selv om jeg ikke spiser meg særlig mett. passer på å ikke bli overmett pga dette. men skal ikke mye mat til før magen "reagerer" sånn at den blir opphovna/stor/hard. men klart bedre å ligge på rygg og side, er det lenge siden et måltid, så er den mykere. kan ikke finne ut om det er noe jeg ikke tåler eller noe, for reagerer sånn på all mat..

og når jeg ser meg selv i speilet fra sida, så er magen markert mye større en kroppen (også forfra), den ser ut som en fotball som jeg har stukket under gensern. kan de være medsinene?

Kan vel få en del vann i kroppen av noen medisiner, men jeg syns du skal ta dette opp med legen din igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pærebrus875

Jeg var veldig plaget med diare/veldig løs mage etter måltider, som ofte varierte med å være veldig hard og oppblåst.. ofte oppblåst etter måltider uansett følte jeg..

Årsaken har jeg nå funnet ut: Jeg har aldri diare etter større måltider mer, og jeg har en ganske ok mage som ikke er oppblåst og vond, ihvertfall ikke så ofte. Er heller ikke så plaget med veldig forstoppelse, ting går litt mer normalt. Så lenge jeg spiser minst mulig hvete..

Jeg tåler f eks å spise et par potetlompe (som det er både potet og hvetemel i) men spiser jeg noen får brødskiver, blir det rot i magen igjen, så jeg må ikke fanatisk unngå hvete

(derfor jeg ikke har helt "perfekt" mage, når jeg fant ut at jeg tålte litt, så det hender jeg spiser ting som pasta selv om jeg ikke "burde" fordi jeg tåler en liten porsjon, men hvis jeg da spiser en liten porsjon dagen etter så blir magen vond..)

Og hvete er det da i mye mat du sikkert spiser daglig.. følte jeg gikk ned mange kg da jeg kuttet ut brød, på noen få dager. Pga magen ikke var så oppblåst mer.

Lurte på om dette var glutenallergi (du finner innlegget mitt med mer om denne under mat og ernæring med tittelen "glutenallergi og så ikke og så igjen?") så kuttet ut alt av kornprodukter en periode. Så har jeg senere prøvd meg på f eks speltbrød, siden det ikke inneholder hvete, og det har jeg tålt uten problem. Spiser både flere ganger daglig og flere dager på rad uten problem, det hadde ikke gått med vanlig hvetebrød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...