Gjest Geir Skrevet 2. desember 2007 Skrevet 2. desember 2007 Ja, skulle tro alle mannfolk hadde fiksa den der altså ;-) Bla, bla.bla...Logikk meg her og logikk meg der. Slutt å mobb! Både du og morsan. :-) Den store rettskrivningstesten Spørsmål 5/15 Hva er en fuge-s? En s som binder to substantiv sammen S-en på slutten av et ord En s som ikke uttales Forklar ??? 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 2. desember 2007 Skrevet 2. desember 2007 Bla, bla.bla...Logikk meg her og logikk meg der. Slutt å mobb! Både du og morsan. :-) Den store rettskrivningstesten Spørsmål 5/15 Hva er en fuge-s? En s som binder to substantiv sammen S-en på slutten av et ord En s som ikke uttales Forklar ??? Vet det, tok han på logikken. Fuge = binde sammen Altså s som binder sammen to substantiv! Har dere noen eksempler? 0 Siter
Gjest togli Skrevet 2. desember 2007 Skrevet 2. desember 2007 Bla, bla.bla...Logikk meg her og logikk meg der. Slutt å mobb! Både du og morsan. :-) Den store rettskrivningstesten Spørsmål 5/15 Hva er en fuge-s? En s som binder to substantiv sammen S-en på slutten av et ord En s som ikke uttales Forklar ??? En fuge-s er en s som binder to substantiv sammen. Hvis du tenker deg at en baderomsflis er et substantiv, så blir det kanskje lettere å forstå? *kveler et ertende fnis* 0 Siter
morsan Skrevet 2. desember 2007 Skrevet 2. desember 2007 Vet det, tok han på logikken. Fuge = binde sammen Altså s som binder sammen to substantiv! Har dere noen eksempler? Ja, bare se på overskriften: rettskriving-s-testen! :-) 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 2. desember 2007 Skrevet 2. desember 2007 Vet det, tok han på logikken. Fuge = binde sammen Altså s som binder sammen to substantiv! Har dere noen eksempler? Rettskrivning(s)sans. Vittig at overskrifta i tråden er skrevet feil - haha! 0 Siter
fresja Skrevet 2. desember 2007 Skrevet 2. desember 2007 Pst: Eg hadde en feil til også, men ikkje si det til noen..Ok? Jeg har aldri helt funnet ut om du Geir skriver nynorsk eller bokmål. Du skriver eg og ikkje, men f.eks. en. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 2. desember 2007 Skrevet 2. desember 2007 Ja, bare se på overskriften: rettskriving-s-testen! :-) Beklager å måtte skuffe deg, men det skal være: Den store rettskrivning-s-testen. Ikkje: rettskriving-s-testen som du skreiv. he.he.. 0 Siter
morsan Skrevet 2. desember 2007 Skrevet 2. desember 2007 [quote name=Lotte )' timestamp='1196633812' post='3737309] Rettskrivning(s)sans. Vittig at overskrifta i tråden er skrevet feil - haha! Neida, det er korrekt både å skrive -skriving og -skrivning, jf Samlagets bokmålsordliste;-) 0 Siter
morsan Skrevet 2. desember 2007 Skrevet 2. desember 2007 Beklager å måtte skuffe deg, men det skal være: Den store rettskrivning-s-testen. Ikkje: rettskriving-s-testen som du skreiv. he.he.. NIX! Se svar til Lotte! :-) Og JA - jeg HAR sjekka! ;-) 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 2. desember 2007 Skrevet 2. desember 2007 Jeg har aldri helt funnet ut om du Geir skriver nynorsk eller bokmål. Du skriver eg og ikkje, men f.eks. en. Eg skriver litt nynorsk, litt bokmål, litt dialekt og litt feil. 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 2. desember 2007 Skrevet 2. desember 2007 Neida, det er korrekt både å skrive -skriving og -skrivning, jf Samlagets bokmålsordliste;-) Samlaget var faen meg på din side i kveld også ;p Jeg refererte til overskrifta på selve testen, som burde være rett... jaja... 0 Siter
morsan Skrevet 2. desember 2007 Skrevet 2. desember 2007 Beklager å måtte skuffe deg, men det skal være: Den store rettskrivning-s-testen. Ikkje: rettskriving-s-testen som du skreiv. he.he.. I stad sjekket jeg ut stavemåten i en papirbok (!), men bokmålsordboka på nettet er også helt enig med Samlaget;-) http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/ordbok.cgi?OPP=rettskriving&bokmaal=S%F8k+i+Bokm%E5lsordboka&ordbok=nynorsk&alfabet=n&renset=j 0 Siter
morsan Skrevet 2. desember 2007 Skrevet 2. desember 2007 [quote name=Lotte )' timestamp='1196634240' post='3737322] Samlaget var faen meg på din side i kveld også ;p Jeg refererte til overskrifta på selve testen, som burde være rett... jaja... ''Samlaget var faen meg på din side i kveld også ;p'' Så ble det ihvertfall _noe_ på meg i kveld;-) 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 2. desember 2007 Skrevet 2. desember 2007 NIX! Se svar til Lotte! :-) Og JA - jeg HAR sjekka! ;-) Njaaaa...vet ikkje helt om eg vil stole på det der. Men hovedpoenget er at den mye omtalte test heter: "Den store rettskrivningstesten" Bare sjekk sjøl. 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 2. desember 2007 Skrevet 2. desember 2007 ''Samlaget var faen meg på din side i kveld også ;p'' Så ble det ihvertfall _noe_ på meg i kveld;-) *haha* Bra det ble noe på deg, her er boretårnet på oljejobb laaangt vekk. Tørr brønn i huset her da ;o) 0 Siter
morsan Skrevet 2. desember 2007 Skrevet 2. desember 2007 Njaaaa...vet ikkje helt om eg vil stole på det der. Men hovedpoenget er at den mye omtalte test heter: "Den store rettskrivningstesten" Bare sjekk sjøl. Ja, men jeg viset ikke til testen men til overskriften i denne tråden;-) Og Elextra har jo ikke brukt anførselstegn for å angi at overskriften her er et direkte sitat.....;-) 0 Siter
morsan Skrevet 2. desember 2007 Skrevet 2. desember 2007 [quote name=Lotte )' timestamp='1196634541' post='3737333] *haha* Bra det ble noe på deg, her er boretårnet på oljejobb laaangt vekk. Tørr brønn i huset her da ;o) Her i huset la han seg samtidig med barnet - ikke helt frisk....;-) 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 2. desember 2007 Skrevet 2. desember 2007 Ja, men jeg viset ikke til testen men til overskriften i denne tråden;-) Og Elextra har jo ikke brukt anførselstegn for å angi at overskriften her er et direkte sitat.....;-) ''Og Elextra har jo ikke brukt anførselstegn for å angi at overskriften her er et direkte sitat.....;-)'' Pjatt! :-) 0 Siter
pekkaline Skrevet 2. desember 2007 Skrevet 2. desember 2007 Æsj, som jeg tenkte...jeg skulle ikke tatt testen. skitt! Men hvor er fasiten da, den så jeg ikke noe til..... Jada, jeg fikk ti av 15 rett. Skrekkk og gru !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.