Gå til innhold

Sårbar etter mye psykiske plager


Gjest Sitrusfrukt

Anbefalte innlegg

Gjest Sitrusfrukt

Hei ! Jeg er ei jente på 19år. Har levd et hardt liv. Har hatt ei mor som er manisk depressiv, hun har påført meg mange plager. Jeg har kommet meg igjennom mye med hjelp av psykolog. Men jeg føler at jeg fremdeles er sårbar og tåler ikke mye før det renner over for meg, da blir jeg veldig deprimert. Samboeren min blir veldig frustrert og lei seg pga hvordan jeg har det. Likeså blir jeg. Jeg mistet også broren min i overdose for ca 2 år siden, så jeg tror nok jeg har mye sorg inni meg. Jeg er også plaget med ensomhet, pga at jeg har et lite nettverk. Hva bør jeg gjøre, eller hva slags hjelp bør jeg få, slik at jeg ska få et bra liv ? Håper på svar :) Hilsen Ella

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Melba1365380968

Hva med å melde deg på en eller annen fritidsaktivitet som du liker, hvor du kan møte noen andre og få tankene over på noe praktisk? Det har hjulpet meg. I tillegg er det jo mye hjelp i en psykolog, jeg vet ikke om du fortsatt går til den du fikk hjelp av tidligere?

Lykke til ihvertfall :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sitrusfrukt

Hva med å melde deg på en eller annen fritidsaktivitet som du liker, hvor du kan møte noen andre og få tankene over på noe praktisk? Det har hjulpet meg. I tillegg er det jo mye hjelp i en psykolog, jeg vet ikke om du fortsatt går til den du fikk hjelp av tidligere?

Lykke til ihvertfall :-)

Takk for svar. Jeg har gått til psykolog tidligere, og det følte jg hjalp. står på venteliste slik at jeg ska få prate med en psykolog, siden jeg slo det fra meg.. når jeg følte at jeg ikke trengte det lengre.

Sårbar.. er jeg også på den måten .. når noen av de jg er veldig gla i ska reise bort.. om så bare for noen dager.. tror nok det har noe med at jeg ikke har så stort nettverk, også med det at jeg lett blir knyttet, å syns det er veldig godt å ha noen rundt meg hele tida. Har ikke så stort nettverk.. har ikke den familien jeg har ønsket meg heller.. det er jeg veldig lei meg for.. ikke at det er min skyld.

Du nevner fritidsaktiviteter.. jo det er sant det.. har jo gått på kor noen ganger.. det syntes jeg var artig.. ellers så trener jeg.. tror ikke det er fritidsaktiviteter som egentlig er det jeg treng.. kanskje noe annet, men hva ?

Jeg er egentlig sterk, men jeg føler at siden jeg har fått så mange nedturer som jeg har , så føler jeg at det er noe som er ødelagt inni meg. Har nok også mye sorg inni meg. Jeg vil gjerne ha et godt liv !! Derfor at jeg tar tak i det, og bl.a snakker med dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...