Gå til innhold

Hvordan reservere seg mot telefonsalg?

Anbefalte innlegg

Gjest Høstløvet
Skrevet

Gode tips mottas med takk:-)

De ringer jo på mobilen hele tia..

Gjest pærebrus875
Skrevet

Jeg fikk valget da jeg registrerte meg hos nytt selskap, om nr mitt skulle vises i telefonakatalog ved søk der eller ikke. Jeg valgte nei. Dette er nå 3-4 år siden, og ikke EN selger har ringt meg. Så dette er absolutt beste, men krever da kanskje nytt nummer (jeg byttet ikke da men tror jeg hadde "skjult" nr hos forrige selskap også, husker ikke om jeg fikk telefoner for det).

Ellers kan du reservere deg på brønnøysundregisteret (søk på google, aner ikke nettaddressa). Da har ingen "lov" å ringe deg, ringer noen deg likevel, skjell dem ut og si at du nå er resevert og at de får vær så god oppdatere listene sine. (de skal gjøre dette hver 3 måned mener jeg å ha hørt.)

Gjest Høstløvet
Skrevet

Jeg fikk valget da jeg registrerte meg hos nytt selskap, om nr mitt skulle vises i telefonakatalog ved søk der eller ikke. Jeg valgte nei. Dette er nå 3-4 år siden, og ikke EN selger har ringt meg. Så dette er absolutt beste, men krever da kanskje nytt nummer (jeg byttet ikke da men tror jeg hadde "skjult" nr hos forrige selskap også, husker ikke om jeg fikk telefoner for det).

Ellers kan du reservere deg på brønnøysundregisteret (søk på google, aner ikke nettaddressa). Da har ingen "lov" å ringe deg, ringer noen deg likevel, skjell dem ut og si at du nå er resevert og at de får vær så god oppdatere listene sine. (de skal gjøre dette hver 3 måned mener jeg å ha hørt.)

Takk, det skal jeg prøve:-)

Skrevet

Men å ikke stå i telefonkatalogen har også sine bakdeler... Noen mennesker er bortimot umulige å finne, og særlig når man har barn er det en fordel om man "eksisterer" i ulike offentlige registre.

Aliza1365380759
Skrevet

Jeg lagrer nr etterhvert som de ringer, og legger de i "telefonterror"-kontaktgruppa på mobilen, som tilfeldigvis har lydløs som ringetone til enhver tid ;) Hvis det er et nr du er usikker på, kan du søke på det på google, de fleste nr fra telefonselgere er lagret på http://www.telefonterror.no

Gjest pærebrus875
Skrevet

Jeg lagrer nr etterhvert som de ringer, og legger de i "telefonterror"-kontaktgruppa på mobilen, som tilfeldigvis har lydløs som ringetone til enhver tid ;) Hvis det er et nr du er usikker på, kan du søke på det på google, de fleste nr fra telefonselgere er lagret på http://www.telefonterror.no

Jøss, er det mulig? Erfaringen jeg og min familie har med selgere er at det omtrent alltid står "skjult nummer ringer". Men da der det noen år siden jeg ble oppringt sist, og hva resten av familien blir aner jeg ikke..

Fint at de har begynt å bruke nr i stedet da, slik at folk kan lagre dem..

Gjest ChiengMai
Skrevet

Her er det reservasjon både mot reklame/salg på vanlig telefon, mobil og adressert reklame:

https://w2.brreg.no/reservasjon/

Husk å hake av for reservasjon mot veldedige organisasjoner også, det er jo de som er verst med å ringe syns jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...