Gå til innhold

2.gangs intervju


Gjest ...velger å være anonym...

Anbefalte innlegg

Gjest ...velger å være anonym...

Jeg skal på 2.gangs intervju i en jobb. Føler selv at jeg kanskje ikke er så aktuell, men at jeg blir kalt inn igjen fordi det er få andre gode søkere.

Noen gode tips til meg? Hva bør jeg legge fokus på? Noe jeg bør spørre om? Kan jeg spørre litt om hvorfor det er 2.gangs intervju? Hva de tenker om meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

''Jeg skal på 2.gangs intervju i en jobb''

Da er du en aktuell kandidat. Tenk ut fra det. Og så må man jo være optimist og selge seg så godt man kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt er du interessant, ellers hadde de ikke kalt deg inn en gang til, selv om det skulle være få søkere.

Nå må du tenke positivt.

Tja, hva du skal legge vekt på er helt avhengig av hva de spurte om i forrige intervjue. Men ta det heller som det kommer, men les annonsen godt og tenk i gjennom hva de har sagt før og prøv å lag to til tre spørsmål ut i fra det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til da!! :0)

Du har nok gitt et bra inntrykk,ellers ville de ikke kalt deg inn igjen!!

Bare vær deg selv du,det kommer man lengst med,virk inntresert,og spør visst der er noe du lurer på!! :0)

Sist jeg var på intervju smilte jeg så jeg fikk krampe i munnen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ...velger å være anonym...

Det jeg glemte å skrive var at stillingen har vært utlyst en gang i mellomtiden etter jeg søkte, jeg fikk da beskjed om at de bare ville beholde min søknad. Og nå er det 2.gangsintervju ca 3-4 mnd etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg glemte å skrive var at stillingen har vært utlyst en gang i mellomtiden etter jeg søkte, jeg fikk da beskjed om at de bare ville beholde min søknad. Og nå er det 2.gangsintervju ca 3-4 mnd etterpå.

Du kan jo spørre hvor mange kandiater de intervjuer i denne omgangen.

Kanskje du var det eneste interessante i første omgang, og at det ikke hastet, og at de gjerne ville ha noen å sammenligne. Men det blir jo bare spekulasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elextra

Les annonsen godt, og tenk nøye over hvorfor du ønsker denne jobben. Skinner det igjennom at du virkelig tror du har noe å tilføre bedriften, teller det veldig positivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ...velger å være anonym...

Les annonsen godt, og tenk nøye over hvorfor du ønsker denne jobben. Skinner det igjennom at du virkelig tror du har noe å tilføre bedriften, teller det veldig positivt.

Takk, dette var et godt tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ...velger å være anonym...

Du kan jo spørre hvor mange kandiater de intervjuer i denne omgangen.

Kanskje du var det eneste interessante i første omgang, og at det ikke hastet, og at de gjerne ville ha noen å sammenligne. Men det blir jo bare spekulasjoner.

Det var lurt å spørre om antall kandidater, takk skal du ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les annonsen godt, og tenk nøye over hvorfor du ønsker denne jobben. Skinner det igjennom at du virkelig tror du har noe å tilføre bedriften, teller det veldig positivt.

''Skinner det igjennom at du virkelig tror du har noe å tilføre bedriften, teller det veldig positivt.

''

Det der er lettere sagt enn gjort dersom man lurer på om man i det hele tatt er godt nok kvalifisert...

Men det hjelper veldig å ha satt seg grundig inn i bedriftens profil og grunnholdnigner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ...velger å være anonym...

Lykke til da!! :0)

Du har nok gitt et bra inntrykk,ellers ville de ikke kalt deg inn igjen!!

Bare vær deg selv du,det kommer man lengst med,virk inntresert,og spør visst der er noe du lurer på!! :0)

Sist jeg var på intervju smilte jeg så jeg fikk krampe i munnen...

Da får jeg se om det blir krampe på meg også. Men jeg er litt usikker på de jeg eventuelt skal jobbe med, de virket litt "stive".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ...velger å være anonym...

Selvsagt er du interessant, ellers hadde de ikke kalt deg inn en gang til, selv om det skulle være få søkere.

Nå må du tenke positivt.

Tja, hva du skal legge vekt på er helt avhengig av hva de spurte om i forrige intervjue. Men ta det heller som det kommer, men les annonsen godt og tenk i gjennom hva de har sagt før og prøv å lag to til tre spørsmål ut i fra det.

I første intervju fulgte de en mal, null løslig snakk om andre ting. Men jeg spurte om en del ting jeg lurte på.

Takk, jeg må tenke positivt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ...velger å være anonym...

''Jeg skal på 2.gangs intervju i en jobb''

Da er du en aktuell kandidat. Tenk ut fra det. Og så må man jo være optimist og selge seg så godt man kan.

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får jeg se om det blir krampe på meg også. Men jeg er litt usikker på de jeg eventuelt skal jobbe med, de virket litt "stive".

Da kan du jo tilføre dem noe! Hvis du er omgjengelig - vennlig - åpen - hjelpsom, eller hva som måtte passe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ...velger å være anonym...

''Skinner det igjennom at du virkelig tror du har noe å tilføre bedriften, teller det veldig positivt.

''

Det der er lettere sagt enn gjort dersom man lurer på om man i det hele tatt er godt nok kvalifisert...

Men det hjelper veldig å ha satt seg grundig inn i bedriftens profil og grunnholdnigner.

Jeg kjenner godt til bedriften og hva de står for, er det noe jeg er usikker på så er det ledelsen der og hvordan de egentlig fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

''Skinner det igjennom at du virkelig tror du har noe å tilføre bedriften, teller det veldig positivt.

''

Det der er lettere sagt enn gjort dersom man lurer på om man i det hele tatt er godt nok kvalifisert...

Men det hjelper veldig å ha satt seg grundig inn i bedriftens profil og grunnholdnigner.

''Det der er lettere sagt enn gjort dersom man lurer på om man i det hele tatt er godt nok kvalifisert...''

Typisk kvinnelig holdning det der, som man må forsøke å kvitte seg med. Særlig når man blir innkalt andre gangen - da er man aktuell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...