Gå til innhold

Deilig og mager middag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette prøvde jeg meg på i går: Svinekarbonader med ratatouille.

Til ratatouillen skjæres ønskede grønnsaker i terninger. Jeg brukte squash, gul løk (i båter), tomater (i båter), sellerirot og et par poteter. Alt legges blandet i en ildfast form. Hell over 2 dl buljong laget av en terning, og drypp raust med olivenolje over. Krydre med salt, pepper og provencekrydder.

Inn i ovnen på nederste rille, 200 grader i 45 minutter. Rør om av og til, så buljongen får "sauset" seg like godt inn i alle grønnsakene.

Det siste kvarteret av steketiden lager du karbonadene.

Til to personer brukes 400 gram kjøttdeig av svin, som irøres et par spiseskjeer finhakket persille.

Formes til fire helt flate karbonader som krydres med salt og pepper og stekes gylne i margarin, olje eller smør.

Voila.

Potetene kan godt sløyfes, man kan med fordel bruke aubergine og paprika i, og ellers hva man liker.

Ratatouillen alene er også meget god.

Skrevet

Mager middag? Luftboller og ventesuppe.

Indrefilet av Jølsen er nok mør, tenker jeg. Siden du ikke trener. Jo mer vi trener, jo seigere blir vi.

Skrevet

Indrefilet av Jølsen er nok mør, tenker jeg. Siden du ikke trener. Jo mer vi trener, jo seigere blir vi.

Tenk så fælt det loer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...