Gå til innhold

Graviditeste når?


Gjest Randisk

Anbefalte innlegg

Gjest Randisk

Jeg tok en test igår, midt på dagen og den viste negativ. jeg har innmari vondt i brystene og er meget slapp. har ikke fått mensen enda...

Det sies jo at man skal teste morgenurin? Kan det være derfor den var negativ igår ? For urinen skal jo være lenge i blæra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når venter/ventet du mensen da?

Har du gått en god stund over mensdato, vil nok testen bli positiv samme hvilken urin du bruker.

Er det tidlig etter ikke kommet mens, kan det tenkes at du må vente noen dager og så prøve igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randisk

Når venter/ventet du mensen da?

Har du gått en god stund over mensdato, vil nok testen bli positiv samme hvilken urin du bruker.

Er det tidlig etter ikke kommet mens, kan det tenkes at du må vente noen dager og så prøve igjen.

Ventet mensen den 1.desember, da er det altså for tidlig å teste ? eller....

Hvor lenge må man vente tror du ? Etter forventet mens...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ventet mensen den 1.desember, da er det altså for tidlig å teste ? eller....

Hvor lenge må man vente tror du ? Etter forventet mens...

Nei, det er ikke for tidlig å teste, så sannsynligvis er du ikke gravid. Men ta en test til for sikkerhets skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pærebrus875

De fleste tester idag kan du bruke når du vil på døgnet, de er sensitive nok til å finne hormoner i "vanlig" urin også, ikke bare morgenurin (det er visstnok da man har flest hormoner).

Jeg regner aldri etter når jeg forventer mens, den kan være sein for andre grunner osv. Jeg tar selv og anbefaler andre å ta en test etter det er gått 2 uker siden man tror uhellet skjedde. Vet man ikke så er det jo litt verre, men om man venter noen uker fra man merker det man tror er symptomer så burde man jo være langt nok på vei..

Før 2 uker vil man kunne få en negativ test pga man ikke har nok hormoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ventet mensen den 1.desember, da er det altså for tidlig å teste ? eller....

Hvor lenge må man vente tror du ? Etter forventet mens...

De fleste tester man kjøper nå kan gi positivt svar samme dag, eller dagen etter forventet mens. Men av og til har eggløsningen vært litt senere enn vanlig, eller man har ikke produsert nok HcG til at testen reagerer enda.

Hvis du enda ikke har fått mensen en ukes tid etter at du forventet mens, kan du ta en test til.

Får du fremdeles ikke positivt svar må du enten bare avvente neste mens, eller ta en tur til legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...