Gå til innhold

Divacup/Keeper/Damebeger.. får ikke til!!


Gjest mij

Anbefalte innlegg

OK, dette er sikkert ikke appetittvekkende lesning for mange, men så er det beregnet på de av dere som har erfaring med bruk av slikt utstyr. Så kom ikke her og klag, dere er advart! ;-)

Jeg begynner å bli mektig forbanna nå, dette opplegget er i utgangspunktet helt genialt og perfekt for meg som sliter med sopp etter hver jævla mens, har ikke hatt det siden jeg begynte med Keeper for 6-7 mnd siden.

Men det er et herk hver eneste natt og dag. Jeg får den ikke tett. Det lekker og lekker og er så styrete og grisete at jeg har lyst å grine. Funket kjempebra første syklusen jeg prøvde. Men så lekker det bare mer og mer. Og jeg har forsøkt å finne ut hva jeg gjør feil ved innsetting, lest instruks, fulgt den, men likevel bruker jeg rull på rull med dopapir, masse bind og innlegg i tillegg, og i natt måtte jeg opp og dusje kl 03 pga full lekkasje...

Jeg orker ikke begynne med tamponger igjen, da kommer soppen garantert, foretrekker litt blodsøl fremfor sopp, men dette begynner å bli i meste laget. Blør så innmari mye også, den er full etter et par timer de første dagene....

Jeg har vel skjeiv skjede eller noe! :-P Er det noe annet på markedet som jeg kan forsøke? Er det forskjell på de ulike produktene, burde jeg forsøke noe annet enn Keeper? Valgte den fordi jeg muligens har latex-allergi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den finnes i to størrelser, kanskje du har feil størrelse?

Eller har du satt den inn feil? På hjemmesidene står det:

"Hvis du får lekkasje er årsaken som oftest at Damebegeret ikke er helt utfoldet eller at det sitter for langt inne i skjeden. Skjeden utvider seg mot livmorhalsen. Damebegeret er laget for å sitte nederst i skjeden."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den finnes i to størrelser, kanskje du har feil størrelse?

Eller har du satt den inn feil? På hjemmesidene står det:

"Hvis du får lekkasje er årsaken som oftest at Damebegeret ikke er helt utfoldet eller at det sitter for langt inne i skjeden. Skjeden utvider seg mot livmorhalsen. Damebegeret er laget for å sitte nederst i skjeden."

Har den som er beregnet på oss som har født, og følger som skrevet instruksjonene, men noe blir visst uansett galt.. :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen erfaring med det begeret, men ville bare si at jeg har slitt med kløe i månedsvis, og jeg gikk til slutt til lege i forrige uke.

Det viste seg at jeg har eksem (!!!) som kom av en soppinfeksjon. Så nå skal jeg smøre meg i halvannen uke med en hydrokortisonkur og deretter 4 uker med Pevaryl mot soppen. Måtte holde på såpass lenge for først å dempe eksemen og deretter ta knekken på soppen.

Denw slavne hjalp etter to dager. Er spent på om jeg blir helt kvitt det nå!

har prøvd Ellen-tamponger, diverse melkesyrebakteriekurer osv, men det hjalp bare en periode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjerringskinn

Har slitt med det samme og prøvd tre forskjellige typer. Den jeg er mest fornøyd med er divacup. Den er nogenlunde lekkasjefri. Keeper fungerer ikke for meg.

Pass på at de små hullene øverst langs kanten ikke er tette. Om det er lenge siden siste fødsel så er det ikke umulig at den rett og slett er for stor i str. Ettersom du fikk det til første periode så er det garantert ikke på deg konstruksjonefeilen er, men som sagt de er forskjellige i utforming og den Keeperen er noe stivere og mindre medgjørlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du puttet inn fingeren etter innsetting og sjekket at kanten ligger ubrettet hele veien langs toppen på koppen?

Oi, så langt opp får jeg ikke fingeren tror jeg..? Men den er ganske stiv, så jeg tror nok den er brettet ut. Takk for tips uansett. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har slitt med det samme og prøvd tre forskjellige typer. Den jeg er mest fornøyd med er divacup. Den er nogenlunde lekkasjefri. Keeper fungerer ikke for meg.

Pass på at de små hullene øverst langs kanten ikke er tette. Om det er lenge siden siste fødsel så er det ikke umulig at den rett og slett er for stor i str. Ettersom du fikk det til første periode så er det garantert ikke på deg konstruksjonefeilen er, men som sagt de er forskjellige i utforming og den Keeperen er noe stivere og mindre medgjørlig.

Ja, kanskje jeg skal prøve å bestille en annen. Men forsøkte dette første gang mellom de to fødslene, slet litt da også, og lurer på om det ikke var divacup jeg da brukte? Hm, husker ikke, den gikk i søpla til slutt. Men takk for tips uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen erfaring med det begeret, men ville bare si at jeg har slitt med kløe i månedsvis, og jeg gikk til slutt til lege i forrige uke.

Det viste seg at jeg har eksem (!!!) som kom av en soppinfeksjon. Så nå skal jeg smøre meg i halvannen uke med en hydrokortisonkur og deretter 4 uker med Pevaryl mot soppen. Måtte holde på såpass lenge for først å dempe eksemen og deretter ta knekken på soppen.

Denw slavne hjalp etter to dager. Er spent på om jeg blir helt kvitt det nå!

har prøvd Ellen-tamponger, diverse melkesyrebakteriekurer osv, men det hjalp bare en periode.

Var det dét som plaget deg ja, husker vi snakket om dette før en gang ;-) Får virkelig håpe du blir kvitt det nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Så synd at du sliter med divacupen.

Etter at du har satt den inn: bruker du å dreie den rundt et par ganger, slik at du er sikker på at den har foldet seg ut?

Og begynner den å lekke med en gang, eller er det fordi den rett og slett er full? Jeg har også kraftig mens, og den dagen jeg blør mest, så må jeg tømme med 1,5 timers mellomrom, mens etter dag tre er det nok å tømme morgen og kveld.

Den natten jeg har mest blødning, så må jeg ha nattbind i tillegg til divacupen. Men da unngår jeg søl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så synd at du sliter med divacupen.

Etter at du har satt den inn: bruker du å dreie den rundt et par ganger, slik at du er sikker på at den har foldet seg ut?

Og begynner den å lekke med en gang, eller er det fordi den rett og slett er full? Jeg har også kraftig mens, og den dagen jeg blør mest, så må jeg tømme med 1,5 timers mellomrom, mens etter dag tre er det nok å tømme morgen og kveld.

Den natten jeg har mest blødning, så må jeg ha nattbind i tillegg til divacupen. Men da unngår jeg søl.

Jeg dreier og dreier, til den sklir lett rundt. Står i instruksen at man skal dra ned litt ned og frem, det gjør jeg også. Og merker fort om det lekker, da pleier jeg å dreie litt ekstra. Den er sjelden tett rett etter at den er satt inn, må som regel opp der og dreie gjerne en 3-4 ganger til før det er tett. Kommer meg jo søren ikke ut heller, så tullete er det!

Om natta kan det begynne å renne når jeg forandrer stilling, virker som den får en knekk inni der slik at vakuumet slipper.

Men jeg vil, jeg vil få det til, er jo hjemme med baby nå, så jeg har tiden til å øve meg... :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Jeg dreier og dreier, til den sklir lett rundt. Står i instruksen at man skal dra ned litt ned og frem, det gjør jeg også. Og merker fort om det lekker, da pleier jeg å dreie litt ekstra. Den er sjelden tett rett etter at den er satt inn, må som regel opp der og dreie gjerne en 3-4 ganger til før det er tett. Kommer meg jo søren ikke ut heller, så tullete er det!

Om natta kan det begynne å renne når jeg forandrer stilling, virker som den får en knekk inni der slik at vakuumet slipper.

Men jeg vil, jeg vil få det til, er jo hjemme med baby nå, så jeg har tiden til å øve meg... :-P

Jeg drar ikke divacupen litt ned og frem. Jeg bare setter den inn, til den er så langt inne at tappen bare så vidt er innenfor. Så dreier jeg begeret et par ganger rundt. Kanskje du forskyver det når du drar i det?

Jeg vet ikke om det har noen betydning for lekasjen, men jeg skyller alltid begeret før jeg setter det inn, slik at det er lettere å få på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drar ikke divacupen litt ned og frem. Jeg bare setter den inn, til den er så langt inne at tappen bare så vidt er innenfor. Så dreier jeg begeret et par ganger rundt. Kanskje du forskyver det når du drar i det?

Jeg vet ikke om det har noen betydning for lekasjen, men jeg skyller alltid begeret før jeg setter det inn, slik at det er lettere å få på plass.

Jeg skyller også bestandig, og passer på at den er fuktig av vann så den skal skli greit inn.

Det med å dra ned og fram har jeg kun prøvd de siste gangene, fordi jeg sjekket instruksen i går etter å nesten bli gal av all lekkingen. Men det gjør ingen forskjell, det lekker uansett. :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ulvinnen

Jeg skyller også bestandig, og passer på at den er fuktig av vann så den skal skli greit inn.

Det med å dra ned og fram har jeg kun prøvd de siste gangene, fordi jeg sjekket instruksen i går etter å nesten bli gal av all lekkingen. Men det gjør ingen forskjell, det lekker uansett. :-(

Da tror jeg ikke at jeg kommer på noen flere gode råd. Det er mulig at det bare er noe banalt du gjør feil, men jeg skjønner ikke hva det kunne være...

Selv er jeg strålende fornøyd med min, så jeg kan bare oppfordre deg til å ikke gi opp helt enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du slapp bekkenbunnsmuskulatur etter fødselen? Både jeg og venninna opplevde i starten at Diva cup forskjøv seg og det kunne bli lekkasje. Etter å ha trent bekkenbunnsmusklene regelmessig i en måned var det stor forbedring, etter 3 måneder var problemet løst.

Det er også viktig å ikke skyve koppen for langt opp.

Håper du finner ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du slapp bekkenbunnsmuskulatur etter fødselen? Både jeg og venninna opplevde i starten at Diva cup forskjøv seg og det kunne bli lekkasje. Etter å ha trent bekkenbunnsmusklene regelmessig i en måned var det stor forbedring, etter 3 måneder var problemet løst.

Det er også viktig å ikke skyve koppen for langt opp.

Håper du finner ut av det.

Takk, jeg har tenkt på at det kan skyldes noe sånt. Har ikke vært flink å knipe..... Skal forsøke å begynne med det nå! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg ikke at jeg kommer på noen flere gode råd. Det er mulig at det bare er noe banalt du gjør feil, men jeg skjønner ikke hva det kunne være...

Selv er jeg strålende fornøyd med min, så jeg kan bare oppfordre deg til å ikke gi opp helt enda.

Jeg gir ikke opp, og er veldig glad for at du prøvde å hjelpe, som skrevet er dette i utgangspunktet en helt genial løsning for min del. Tror kanskje Calendula kan være inne på noe når hun nevner slapp bekkenbunnsmuskulatur. Har desverre ikke vært flink å knipe.. men nå skal jeg stå på med knipetrening den neste mnd, så får vi se ved neste mens om det skjer noen forbedring. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gosh, når jeg leser om slikt er jeg glad jeg knapt har mensen etter å ha begynt med hormonspiral :-).

Nå nå, ikke si du ikke ble advart ;-)

Jeg fikk satt inn hormonspiral, men hadde ikke flaks med den heller. Fikk store blødninger, feber og livmorbetennelse, og den måtte ut en lørdag kveld på privat legevakt. Brukte 5000 kr totalt på hele opplegget..

Så joda, du er heldig du ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Nå nå, ikke si du ikke ble advart ;-)

Jeg fikk satt inn hormonspiral, men hadde ikke flaks med den heller. Fikk store blødninger, feber og livmorbetennelse, og den måtte ut en lørdag kveld på privat legevakt. Brukte 5000 kr totalt på hele opplegget..

Så joda, du er heldig du ;-)

Uffda.

Har selv ikke hatt noen problemer med hormonspiralen, og har knapt hatt mens på flere år - trenger egentlig aldri mer enn truseinnlegg. Så jeg er heldig, ja :-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...