Sofline Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Jeg har de siste ukene (...?) hatt litt småvondt i bekkenområdet foran nå og da, men det er ikke noe jeg har tenkt noe særlig over. I dag har jeg imidlertid plutselig fått kjempevondt. Fortsatt bare foran og også litt nedover i bena en gang i mellom. I følge graviditetsboka mi kan det være starten på bekkenløsning. Hva er det som kjennetegner bekkenløsning? Noen som vil dele sine erfaringer med meg? Jeg håper selvfølgelig at dette er noe som like godt kan gå over igjen. Jeg skal til legen denne uka, men tenkte jeg ville spørre her også. Legen min har ikke virket særlig forstående før, så jeg er litt redd for at han ikke vil ta meg på alvor. Jeg er 22 uker på vei. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petal Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Heisann! Det kan høres ut som begynnende bekkenløsning, men bare en måte å finne det ut på -ta en tur til legen. Om du ikke møter forståelse, gå til en privat lege eller bytt. Du skal ikke måtte bekymre deg, det er det ingen grunn til. Et godt hjelpemiddel ved bekkenløsning er sakkosekk og å kjøpe seg en ammepute. Legge den mellom bena og når du sover på siden. Det hjelper veldig. Dersom du får vondt når du går og anbefales fysio, pass på at legen skrier at du har bekkenløsning med gangvansker. (Dersom det ikke står "med gangvansker", men kun bekkenløsning, får du ikke dekket utgiftene!) Ellers- dans og prøv å bevege på hoftene så mye du klarer. Magedans er supert! Og sørg for å få (og ta imot!) hjelp fra andre dersom du blir sliten eller får vondt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 5. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2007 Heisann! Det kan høres ut som begynnende bekkenløsning, men bare en måte å finne det ut på -ta en tur til legen. Om du ikke møter forståelse, gå til en privat lege eller bytt. Du skal ikke måtte bekymre deg, det er det ingen grunn til. Et godt hjelpemiddel ved bekkenløsning er sakkosekk og å kjøpe seg en ammepute. Legge den mellom bena og når du sover på siden. Det hjelper veldig. Dersom du får vondt når du går og anbefales fysio, pass på at legen skrier at du har bekkenløsning med gangvansker. (Dersom det ikke står "med gangvansker", men kun bekkenløsning, får du ikke dekket utgiftene!) Ellers- dans og prøv å bevege på hoftene så mye du klarer. Magedans er supert! Og sørg for å få (og ta imot!) hjelp fra andre dersom du blir sliten eller får vondt. Takk for tips! Jeg skal til legen i morgen for å sjekke det ut. Han har ikke virket som en særlig forstående lege før, så jeg er litt bekymret over det, men det er jo ingen grunn til å ta sorgene på forskudd. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annegunn Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Vondt foran og nedover beina høres dessverre alt for kjent ut :-( Bekkenløsning er dritt... Redningen for meg har vært saccosekken, svømming på ryggen og ikke minst fysio, både behandling og opptrening av stabiliserende muskulatur. Men pass på at legen skriver bekkenløsning med gangvansker på henvisningen, da har du krav på gratis behandling under svangerskapet og i inntil seks mnd etter at du evt begynner igjen etter fødsel. Og - ta smertene på alvor. Smertene er et tegn på at du har belastet for mye... Det lønner seg å variere belastningen, og ikke minst ta pauser innimellom. Sov med pute mellom beina og anklene, evt skyv det øverste beinet lenger opp og støtt opp med puter under kneet og mellom beina, det funker best for meg. Overlat støvsugingen og gulvvasken til gubben... De aller, aller fleste blir dårligere etterhvert som kroppen blir tyngre, men om du er flink til å ta hensyn trenger det ikke bli så ille. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 6. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2007 Vondt foran og nedover beina høres dessverre alt for kjent ut :-( Bekkenløsning er dritt... Redningen for meg har vært saccosekken, svømming på ryggen og ikke minst fysio, både behandling og opptrening av stabiliserende muskulatur. Men pass på at legen skriver bekkenløsning med gangvansker på henvisningen, da har du krav på gratis behandling under svangerskapet og i inntil seks mnd etter at du evt begynner igjen etter fødsel. Og - ta smertene på alvor. Smertene er et tegn på at du har belastet for mye... Det lønner seg å variere belastningen, og ikke minst ta pauser innimellom. Sov med pute mellom beina og anklene, evt skyv det øverste beinet lenger opp og støtt opp med puter under kneet og mellom beina, det funker best for meg. Overlat støvsugingen og gulvvasken til gubben... De aller, aller fleste blir dårligere etterhvert som kroppen blir tyngre, men om du er flink til å ta hensyn trenger det ikke bli så ille. Takk for tips! Jeg har vært hos legen i dag og han konstaterte til slutt at jeg sannsynligvis har lett bekkenløsning. Først ville han ha det til at det ikke var bekkenløsning hvis jeg ikke hadde vondt bak og at det bare var ligamentsmerter jeg hadde. Ligamentsmerter har jeg hatt før, og det er absolutt ikke det jeg har nå så jeg protesterte kraftig. Jeg har også fått henvisning til gratis fysioterapi. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annegunn Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Takk for tips! Jeg har vært hos legen i dag og han konstaterte til slutt at jeg sannsynligvis har lett bekkenløsning. Først ville han ha det til at det ikke var bekkenløsning hvis jeg ikke hadde vondt bak og at det bare var ligamentsmerter jeg hadde. Ligamentsmerter har jeg hatt før, og det er absolutt ikke det jeg har nå så jeg protesterte kraftig. Jeg har også fått henvisning til gratis fysioterapi. Man trenger ikke ha vondt bak... Min erfaring er at fysioterapeuter kan mer om det her enn leger. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 6. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2007 Man trenger ikke ha vondt bak... Min erfaring er at fysioterapeuter kan mer om det her enn leger. ''Man trenger ikke ha vondt bak...'' Det har jeg også hørt, så jeg ble litt irritert, men han "gav" seg heldigvis til slutt. ''Min erfaring er at fysioterapeuter kan mer om det her enn leger.'' Helt sikkert! De "ser" det nok også oftere. Jeg er spent på å høre hva fysioterapeuten har å si. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.