Gå til innhold

Jeg har et problem ....


Gjest Becci

Anbefalte innlegg

hei hei Mette! jeg håper du kan hjelpe meg litt, dette er veldig flaut for meg og det er ikke lett og spørre om dette, men jeg må det for å klare å finne roen i meg. Jeg kan begynne med at jeg har gjort noe veldig dumt, men gjort er gjort. først litt info om mensen de siste mnd, trodde at jeg fikk mensen fast hver mnd helt til oktober, da fikk jeg mensen to ganger den mnd å jeg har ikkje helt kontroll over eggløsningen min lengere. 5.aug, 7.sep, 8. okt, så fikk jeg igjen 23 oktober (hadde examen 25.oktober så lurer litt på om dette kan være en grunn) så i november fikk jeg mensen den 16. Derfor er jeg noe usikker på hvordan eggløsningen min nov/des var/er. helt uplanlagt å veldig dumt hadde jeg sex med xen min natt til 29.nov, morgenen etter tok jeg en eggløsningstest som var negativ, men i panikk og reddsel for å ha blitt gravid med xen min tok jeg en angrepille på morgenen den 30.nov MEN den 1. og den 3. desember hadde jeg sex med han jeg er sammen med. og som jeg ønsker å kunne få barn med. Jeg går rundt med en følelsa av å være blitt gravid, men det store spm da er, med hvem? Jeg vet ikke om du kan hjelpe meg med dette men jeg håper du kan se på dette å gi meg et svar, om jeg skulle være blitt gravid nå. hvem er da mest sannsynelig faren? med vennelig hilsen en fortvilt jente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du hadde sex med to ulike menn med så kort mellomrom så er det bare en ting som kan avgjøre hvem som er faren. DNA-test etter at barnet er født...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Den 29.november var du på syklusdag 14 som i en syklus på 28 dager vil være eggløsningsdagen. Man regner med at graviditet kan forekomme i seks dager som avsluttes eggløsningsdagen. Fruktbarheten er størst denne dagen og de to forrige. Det var ikke tegn på eggløsning ved testen, og det betyr enten at du hadde eggløsning før testen, og da kan du ikke ha blitt gravid 29.11. Mer sannsynlig er det at du var før eggløsning, og da vil angrepillen sannsynligvis utsette eggløsning til et senere tidspunkt, vi vet ikke presis hvor mange dager, og det virker ikke alltid. Det er bare to dager mellom de to samleier hvor du kan ha blitt gravid. Jeg vil tillate meg å si at det er umulig å utelukke den ene eller den andre, hvis det viser seg at du er gravid. Du kan teste deg fra tidspunktet hvor du venter menstruasjon, altså fra ca 13.12., evt litt før. Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...